Utorak, 06.12.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Momirović: U Bugarskoj nam je zarobljeno više od milion tona uglja i 400.000 tona žitarica

(Фото А. Васиљевић)

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastukture Tomislav Momirović rekao je da je Dunav svojim tokom kroz našu zemlju plovan, ali da je obustava plovidbe tom rekom u Bugarskoj veliki problem i najavio da će sutra biti potpisan sporazum sa Vladom Bugarske, čime ćemo našu mehanizaciju staviti na raspolaganje Bugarima.

Momirović je rekao za RTS da je zbog obustave plovidbe u Bugarskoj nama zarobljeno više od milion tona uglja u Bugarskoj i 400.000 tona žitarica.

„Mi imamo zarobljenih milion i dvesta hiljada tona uglja, 400.000 tona žitarica, ogroman broj sirovina za našu metalsku i hemijsku industriju. Jedan deo se prebacuje na drum i železnicu, ali ona ne može da podrži ovoliki saobraćaj. Jedan rečni tanker zamenjuje 144 kamiona cisterne, jedan brod koji prevozi rasuti teret zamenjuje 70 kamiona”, navodi Momirović.

Ministar je kazao da će Srbija pomoći Bugarskoj u izvođenju svih radova koji su neophodni da bi se obezbedila plovnost Dunava, čime će se, kaže, osloboditi ugalj i žitarice.

Ukazao je da je našoj zemlji plovnost Dunava od strateške važnosti kako bi obezbedili energetsku stabilnost.

„Obezbeđivanjem plovnosti Dunava u Bugarskoj omogućujemo našim energetskim kapacitetima da iskoriste taj ugalj, da manje struje uvozimo”, kazao je Momirović, javlja Tanjug.

Dodao je da će radovi na Dunavu trajati oko 60 dana, te da očekuje da će se u tom periodu omogućiti plovnost reke.

Podsetio je da ni u jednom trenutku, ni na jednom delu Dunava u Srbiji nije bilo obustave rečnog saobraćaja, jer se na vreme počelo sa pripremama i izvođenjem interventnih bagerskih radova.

„Mi smo na vreme počeli da radimo sa pripremama na našem delu reke, uspeli smo da izvedemo sve interventne bagerske radove koje smo planirali. Dunav na našem delu ni u jednom trenutku nije obustavljen što se tiče rečnog saobraćaja. Međutim to je zajednički koridor i u ovom slučaju zajednički problem jer kada u Bugarskoj on nije plovan mi nemamo punu operativnost”, naveo je Momirović.

Komentari6
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Profesor
Kakav uvoz žitarica kada se govorilo da imamo od prošle godine i da je rodilo u ovoj godini? Za ugalj je jasno jer mi nemamo ugalj za Smederevo kao ni za ogrev jer sve ide za TE.
Грочанин повремени
Па није увоз него извоз.
sloba car
Očekujem od Bugarske, članice EU i nato, da obezbedi prohodnost međunarodnog plovnog puta. U skladu sa evropskim standardima.
Дувански лав
Пре свега, погрешно је да се каже да је Дунав низводно од Србије у Бугарској, кад је добрим делом тог свог тока и румунски и бугарски; пловни пут је заједничко добро ове две државе. Друго, није пловнист Дунава кроз Србију заслуга вашег одржавања дубине пловног пута, него бране на Ђердапу. Да нема те бране, Дунав би сад био знатно нижег водостаја узводно, а нешто вишег низводно, баш тамо где су барже заглављене, како рекосте, у Бугарској.
Jela
Zar mi nemamo naš ugalj i naše žitarice?! Možda sam paranoična,ali meni ovo deluje kao priprema za vest-nema struje,nema brašna.
sloba car
Ovo je kapitalizam, nemamo ništa "naše". Uvozimo hranu subvencioniranih proizvođača iz EU, pogotovu susednih EU zemalja, postoje veliki zemljoposednici i žito je njihovo. Privatno.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.