Četvrtak, 01.12.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Zašto električni automobili više nisu vozila budućnosti

(Фото Pixabay)

Budućnost električnih automobila, od kojih je automobilska industrija imala velika očekivanja, ugrožena je zbog energetske krize i rasta cene struje. Na to upozoravaju čelnici nemačke auto industrije, koji dodaju da proizvodnju ugrožava ne samo cena struje, nego i poskupljenje i nestašica delova, kao i pad raspoloživih primanja. Ako se takav trend nastavi, smatraju oni, to će uticati i na potencijalne investitore da odustanu od ulaganja.

Kad je cena benzina počela da raste, električni automobili su postali još privlačniji, ali sa rastom cena struje, koja je u Nemačkoj za godinu dana porasla za trećinu, ta prednost se istopila. Troškovi punjenja električnih automobila porasli su najmanje za 10 odsto, a očekuje se da će i dalje da rastu, prenosi Gardijan.

Jedan od najvećih nemačkih operatera za punjenje električnih vozila podigao je početkom ovog meseca cenu kilovat-sata sa 43 evro centi na 47 evro centi. Cena super brzog punjenja takođe je porasla sa 68 evrocenti za kilovat, na 75. Čak su i pojedini lanci supermarketa, koji su do sada nudili besplatno punjenje, sada uveli plaćanje za ovu uslugu.

Proizvodnja električnih vozila u Folksvagenovoj fabrici (Foto EPA-EFE/FILIP SINGER)

Sve manjoj atraktivnosti ovog tipa vozila u Nemačkoj doprinelo je i smanjenje državnih subvencija za njihovu kupovinu, koje bi od sledeće godine trebalo da se prepolove na 4.500 evra, dok se ukida sadašnja pomoć od 6.750 evra za hibridna vozila.

Jedan od predloga koji bi podstakao kupovinu električnih automobila jeste  povećanje poreza za vozila na benzin, ali i se električnim dozvoli da u saobraćaju koriste traku za autobuse, kao i da mogu da parkiraju na određenim parking mestima na kojima ostali automobili ne mogu.

U Norveškoj, koja je među prvima uvela subvencije za električna vozila i široku mrežu mesta za punjenje, dve trećine svih novih automobila tokom prošle godine bili su na struju.  To je ovu zemlju postavilo na prvo mesto po broju novih električnih vozila, dok je Nemačka na šestom mestu, sa 13,6 odsto.

Komentari6
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Киза
Свако ко је имао своје, а не мишљење наметнуто преко медија био је свестан да ел. ауто НИКАД није ни могао бити возило будућности! Ограничено кретање, дуго пуњење (чак и на "брзим" пуњачима), огромна тежина батерија, самим тим и аута, производња батерија која загађује околину на хиљаде година, проблем одлагања истрошених... Наравно, решење постоји још од раних 70-тих (погон на водоник разградњом H2O), али не доноси профит енергетском лобију па је стопирано! Само кажем...
Бата
Све је то лажна прича - све везано за екологију, "еколошки чисте" изворе енергије, електричне утомобиле. Апсолутно све је то једна политичко-идеолошка тлапња. Колико обичних људи треба да се одриче "загађујућих и антиеколошких" ствари и навика да би се анулирали загађујући ефекти млазних авиона, војне индустрије и ратних активности, тешке и прљаве индустрије !?
Nikola Petrovic
Samo se jeftinom energijom moze doci do efikasnog ocuvanje covekove okoline. Sve ostalo je manipulacija javnim prostorom radi stvaranja percepcije kao doktrine vladanja u 21. veku.
Dario
Tekst nema nikakvog smisla! Ako su u mnogim evropskim državama doneti zakoni kojima se, u narednih 5-10 godina, zabranjuje prodaja automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem kako se može tvrditi da električni automobili nisu budućnost
Dejan
To sto neko dekretom ili zakonom nesto propise ne znaci da to ima buducnost. Infrastruktura za elektricne automobile ne postoji, radijus kretanja bez punjenja je mali, punjenje na obicnom punjacu dugo traje. I, kao slag na tortu, ta struja kojom se puni baterija el. kola se dobija u nekoj elektrani. Nuklearnoj, sagorevanjem fosilnih goriva itd. Koeficijenat zagadnjea el. kola je zapravo veci od kola sa SUS motorom jer struja koju on trosi dolazi iz termo ili nukl. elektrane koja zagadjuje svet.
Земунац
Да су на време дали новац Тесли да заврши своја истраживања данас се не би постављала таква питања.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.