Utorak, 07.02.2023. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Pet najvažnijih namirnica koje treba da uvrstite u ishranu

(Freepik)

Kombinacija namirnica koju odlučimo da konzumiramo nedeljno ima veliku moć nad našim organizmom, ali utiče i na to kako ćemo se osećati u budućnosti. Ako odlučite da uvedete ovih pet namirnica u nedeljnu ishranu, učinićete veliku usligu za budućnost vašeg zdravlja.

Brokoli i zeleno povrće treba da jedete što češće. Mnoga istraživanja su pokazala da sulforafan, koji se nalazi u brokoliju, karfiolu, kelju i kupusu, može da uništi ćelije raka. Brokoli na meniju nekoliko puta nedeljno smanjuje rizik od raka prostate, dojke, pluća, kože i želuca.

Spanać je izvor luteina i zeaksantina, dva karotenoida za koje je dokazano da smanjuju rizik od raka dojke. Takođe je bogat folatima koji jačaju DNK i vitaminom B koji je neophodan za trudnice.

Pasulj ne sadrži nezdrave masti i zato je važno da ga jedete što češće. Studija otkiva, prenosi Kliks, da ljudi koji su jeli pasulj najmanje četiri puta nedeljno imaju 22 odsto manji rizik od srčanih bolesti od onih koji su ga jeli ređe.

Jabuke su ključne u održavanju kardiovaskularnog zdravlja. Oni štite krvne sudove i smanjuju krvni pritisak. Američko udruženje za srce navodi da je flavonoid kvercetin, koji se takođe nalazi u jabukama, antihipertenziv.

Borovnice sadrže antioksidante zvane flavonoidi i antocijanini. Imaju sposobnost da smanje bilo koju vrstu upale, pozitivno utiču na zdravlje krvnih sudova, regulaciju nivoa šećera i ravnotežu crevne flore.

Komentari2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Бата
Заборавили сте да напишете најбитнију ствар у здравој исхрани. Најбитније код здраве исхране није да се једу здраве намирнице већ да се НЕ ЈЕДУ НЕЗДРАВЕ. Никаква количина броколија, спанаћа, пасуља неће имати смисла ако се из исхране не избаце шећер, индустријске прерађевине, лажно млеко, гмо, пестициди (у воћу и поврћу), алкохол, дуван... Здрава храна није некакав противотров који чисти штету коју наноси нездрава храна. Ако и даље једете нездраву храну, не бацајте паре на здраву.
Апас
Чему закерање, чланак је одличан, бави се намирницама које су по свом учинку једне од најздравијих, и уколико се често уносе, оне чисте, јачају и штите организам. Ко хоће да се храни здраво, њему ће то бити корисно. Коме је то стварно приоритет, јешће искључиво здраву храну. Ви сте заборавили да поменете као штетне: меса пуна антибиотика, сирову пилетину и инфекције ешерихијом при обради, засићене масноће у свим животињским производима, укључујући и све млечне, па шта? Није то била тема текста.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.