Utorak, 06.12.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Biciklisti na prvom mestu – ova četiri grada menjaju se zarad dvotočkaša

(Freepik)

Korona virus i pandemija su doneli nove modele ponašanja u svim sferama života. U pojedinim gradovima na različitim meridijanima, napravljeni su neki od najsmelijih i najbržih promena prilagođenih pešacima tokom pandemije, jer takav vid rekeracije bio jedno vreme jedino dostupan.

Pariz

I pre pandemije, Pariz je bio grad koji vole pešaci i biciklisti. Kao deo napora da se smanji broj automobila, kejevi koji se protežu duž reke Sene u potpunosti su prepušteni pešacima krajem 2016. godine što je trajno učinjeno 2018. godine. Parižani, prenosi Bi- Bi- Si, primećuju nikad veću transformaciju u celom gradu od one koja se nedavno dogodila da ohrabri bicikliste.

Uvedene su i dodatne biciklističke staze kako bi se olakšao automobilski saobraćaj. U stvari, grad planira da doda dodatnih 180 kilometara biciklističkih staza i 180.000 parking mesta za bicikle do 2026. godine.

Grad takođe planira da zasadi 170.000 stabala do 2026. godine, sa namerom da Pariz bude udobniji i prijatniji za pešake. Predviđeno je i da potez između Ajfelove kule i Trokadera bude potpuno pešački.

Bogota

Bogota je uvek imala jaku biciklističku kulturu sa biciklizmom kao nacionalnim sportom u zemlji, a pandemija je ubrzala mnoge promene u strukturi saobraćaja. Tako je 2020. godine urađeno dodatnih 84 kilometra privremenih biciklističkih staza. Stanovici kažu da Bogota sve više liči na Amstedram ili Kopenhagen.

Nedeljom i državnim praznicima, automobilima je potpuno zabranjeno kretanje na određenim rutama, a novi gradski autobusi SITP koji rade na struju i gas takođe su značajno unapredili sistem javnog prevoza, kažu meštani.

Milano (Foto Freepik)

Milano

Italija je bila jedna od zemalja koje su najteže pogođene pandemijom, a njeni gradovi su morali brzo da se prilagode kako bi pružili alternativu prebukiranom javnom prevozu. U leto 2020. godine Milano je počeo ambiciozan plan za proširenje trotoara i biciklističkih staza duž 35 kilometara puteva koji su ranije bili usmereni na automobilski saobraćaj. Promene su transformisale grad, donoseći sa sobom više restorana na otvorenom, pijaca na otvorenom i urbanih bašta.

Putnici ne moraju da brinu o pronalaženju bicikla da bi uživali u biciklističkim stazama - gradska služba za deljenje bicikala, BikeMI, ima 300 stanica širom grada i nudi i obične i električne bicikle.

San Francisko

Ovaj grad u severnoj Kaliforniji pokrenuo je Slou Strits – program koji je koristio oznake i barijere da ograniči saobraćaj i brzinu automobila na 30 i učini određene ulice pogodnijim za pešake i bicikliste. Prema podacima koje je prikupio grad, program je zabeležio smanjenje saobraćaja vozila za 50 odsto, radnim danima pešaka je biloa više za 17 odsto, a biciklista 65 odsto.

Komentari2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Uroš
Svaka im čast! Ja pokušavam da ga vozim i po Beogradu, mada nimalo nije lako, jer nema svuda staza. Kad mi auto nije prošao tehnički pregled, prodao sam ga u staro gvožđe i počeo da vozim bicikl i trotinet, a kad mi zatreba auto za neki duži put, iznajmim 'unirent'. Nije lako, jer Beograd je brdovit, ali može se. Da ne pričam što sam mnogo zdraviji otkad vozim ovo vozilo na jednu konjsku snagu.
Ostragin Biciklista
Za to vreme grad Beograd ne može da završi,evo uskoro će godinu dana, radove na biciklističkoj i pešačkoj stazi,na potezu manjem od 1 km koji spaja beton halu i kulu Nebojša,a o drugim novim stazama u samom gradu možemo da maštamo.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.