Ponedeljak, 05.12.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
ANGAŽOVANjE STRANIH VOZAČA

Vozači iz Šri Lanke i Bangladeša uskoro na ulicama Beograda

Petnaestak stranih šofera u garažama prevoznika na obuci u iščekivanju završetka procedure za još 60 njih, pa bi u prvoj polovini jeseni u autobusima moglo da bude 75 stranaca
(Фото Н.Марјановић)

Žitelji glavnog grada tvrde da su minulih dana za volanima autobusa u prestonici već videli prve strane vozače. Na pitanje da li su počeli da rade, prevoznici nezvanično navode da, iako se očekivalo da u septembru uveliko počne da vozi prva tura šofera iz inostranstva – to se ipak još nije dogodilo. Ako je i uočen poneki stranac za volanom autobusa, to je zasad izuzetak jer tek sledi upošljavanje i znatno primetnije njihovo prisustvo.

Prevoznici u nezvaničnom razgovoru pojašnjavaju da je proceduru upošljavanja vozača usporila provera MUP-a, odnosno utvrđivanje zbog čega dolaze, da li nisu migranti, da li su svi detalji oko njihovog dolaska u Srbiju ispoštovani. Manji deo njih, koji je već stigao Beograd, u pogonima su i u garažama prevoznika gde prolaze poslednje provere i obuke. Kako nam je rečeno, tu je već petnaestak stranih šofera, ubrzo se očekuje završetak procedure za još 60 njih pa bi u toku prve polovine jeseni građani u autobusima mogli da vide 75 stranaca za volanom. A posle toga, ukazuju prevoznici, neminovno će uslediti navala i znatno veći broj stranaca iz Bangladeša, Šri Lanke, Turske, Rusije, Indije...

Vozači nedostaju i privatnicima i najvećem gradskom prevozniku GSP „Beograd”. Njemu, kako je u toku leta istaknuto, fali 200 šofera, ali GSP, kako nam je prethodnih meseci potvrđeno, nije razmatrao angažovanje stranaca. A baš zbog manjka vozača u najvećem gradskom gubitašu, nedavno se oglasila opoziciona Stranka slobode i pravde koja je ukazala da je samo u 2021. zbog loših uslova rada GSP napustilo 335 radnika, od čega najviše vozača i 114 zaposlenih na održavanju voznog parka.

– Umesto da rukovodstvo GSP-a započne razgovore sa zaposlenima i poveća plate vozačima koje su 65.000 dinara, što je za 20.000 dinara manje od prosečne potrošačke korpe, oni otpuštaju ljude koji se bore za bolje uslove rada i bezbednost putnika. Samo u poslednjih mesec dana četiri vozača proglašena su nepodobnim i otpušteni sa posla – ukazala je Mila Popović, predsednica Gradskog odbora SSP-a, tražeći od Starog dvora da raskine ugovore poput projekta gasne pumpe ili kupovine autobusa lošeg kvaliteta i da poveća zaradu zaposlenih i podigne nivo kvaliteta usluge.

Dok se čeka masovniji priliv stranih vozača kod privatnika, kao i da se vidi kako će isti taj problem rešavati GSP uz pomoć grada, jedna od tema koja u vezi sa javnim prevozom nedeljama privlači pažnju Beograđana jeste sve ozbiljnija najava gradonačelnika o raskidanju ugovora o naplati i kontroli karata sa „Kentkartom”. Na koji način će biti sprovedena ta procedura i pod kojim uslovima će biti raskinut ovaj poslovni brak – preciznijih odgovora zasad nema.

Komentari7
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mozart
Gospodine Stojanoviću nije to samo 40-50 Hiljada. Vidite da otkazuju kočnice po Autobusima, Zapali se odjednom po koji Autobus, Nasrću Fizički na Vozače, Kazne, Radari, Stres sa Putnicima, Huligani, Naglo kočenje pa Padovi, ne daj bože lomovi ruku, nogu ko će to sve da plati? Firma ili Radnik! I još mnogo toga a Vozači najmanje pročitaju Ugovore i šta tamo stoji. I još mnogo toga pa hajde onda Vozi. Neće niko samo onaj Jadnik koji mora. I još mnogo, mnogo toga...
Mika
jel se to širi Open Balkan?
bezveze
Potpuno pogresno...umesto da se svi zajedno borimo za bolje uslove rada i plate koja pokriva pristojan zivot u svim bransama mi komentarisemo kojom stranom se vozi. Nemam nista protiv tih ljudi, neka muka ih je naterala. Ali sta je ono cemu tezimo u ovoj zemlji? Da nam se iseli domace stanovnistvo a nasele stranci? Kakva je to zemlja koja ne zeli da plati ( natera poslodavce da plate) platu koja od koje se moze ziveti? NIKAKVA !
Stojanovic
Овај лош народ који неће да ради за 40 -50 хиљада треба заменити.
Енглески стил
Бангладеш, Шри Ланка, Индија... То су све земље где се вози левом страном, супротно од континенталне Европе. Верујем да ће некима бити лако да се преоријентишу на супротну страну пута, али исто тако, некима ће то представљати проблем. А проблем увежбавања возача неће решити МУП тако што ће да их испитује зашто су мигрирали из свог родног краја чак до Балкана, као и да ли желе да наставе даље до западне Европе, као и да ли су прешли границу на граничном прелазу (о чему МУП има евиденцију) или не.
Rista Petic
Vozio sam autobus dve godine na Malti gde de takođe vozi levom stranom, a sad vozim kamion. Kad smo dosli Transport Malta nam je organizovao polaganje za lokalne dozvole jer nase iz neevropskih zemalja nisu priznate. Niko me nije pitao kojom sam stranom vozio do tada. Tose pitam samo u Srbiji
Земунац
За њих није проблем да стигну легално у Србију зато што са све три земље имамо споразум о укидању виза. Мене само занима да ли ће проћи и курс језика да би могли да се споразумевају са путницима. Замислите да питате неког од њих где треба да сиђете да би дошли до одређене улице.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.