Četvrtak, 01.12.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Ubrzano sagorevanje masti uz četiri jednostavne prehrambene navike

Nekada je potrebna samo pravilna kombinacija namirnica da biste imali znatno bolji efekat mršavljenja
(Freepik)

Gubitak težine je često mučan proces. To se ne dešava preko noći, potrebno je vreme i korekcija dosta loših navika u ishrani. Istovremeno potrebno je da usvojite zdravije navike u ishrani da se telo vrati u balans i da počne da obrađuje namirnice i kalorije na način da uvek imate dovoljno energije. Stručnjaci za ishranu i klinička istraživanja sugerišu da određene navike mogu ubrzati sagorevanje masti smanjenjem kalorija koje unosite i ubrzanjem metabolizma.

Jedite lisnato zeleno povrće svaki dan

Masnoća koju najviše želite da napadnete zdravijim navikama u ishrani naziva se visceralna mast. Ovo je masnoća koja se nalazi duboko u vašem stomaku, koja opasno okružuje kritične organe poput jetre i pankreasa. Istraživanja pokazuju da visceralna mast luči biohemijske supstance koje mogu izazvati metabolički sindrom, kardiovaskularne bolesti i određene vrste raka. Zato je važno da često jedete spanać, kelj, rukolu i krastavac. Ovo povrće je superhrana jer ima malo kalorija – samo oko 10 do 15 kalorija po šolji – i sadrži mnogo hranljivih sastojaka kao što su vitamin K, magnezijum, folat, kalcijum, vitamin C i uglavnom nerastvorljiva vlakna.

Velika šolja kafe

Kofein je stimulans koji je dobro poznat po tome što podiže budnost, kognitivne funkcije i metabolizam, a ovaj drugi možda pomaže u gubitku težine. Studija iz 2021. godine sugeriše da pojačivač kofeina povećava sagorevanje masti kada uz to i vežbate.

Dobrodošlica za zeleni čaj

Mnogi čajevi sadrže kofein, ali jedan tip ima posebno moćan sagorevač masti koji se zove epigalokatehin galat. Pronađen u zelenom čaju, ovaj katehin je pokazao u studijama da pomaže da sagorite više kalorija čak iako ne radite ništa.

Dobre kombinacije

Kada jedete ugljene hidrate kombinujte ih sa izvorom proteina, predlaže registrovani dijetetičar Ejmi Gudson. Protein se sporije vari, tako da ćete se duže osećati siti nakon obroka, što može dovesti do manjeg ukupnog unosa kalorija. Pored toga, proteini (jaja, orašasti plodovi, riba, pasulj, mahunarke i mlečni proizvodi) sprečavaju da se ugljeni hidrati koje jedete brzo pretvore u glukozu koja prolazi kroz vaš krvotok, podižući nivo šećera u krvi.

 

 

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.