Nedelja, 27.11.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

„Naplata prevozne usluge Beograd” umesto „Kentkarta”

Nejasno je u kojoj fazi je raskid ugovora sa dosadašnjim partnerom, koje obaveze će imati grad prilikom okončanja saradnje i da li će od „Kentkarta” i pod kojim uslovima biti preuzeti oprema, softveri i deo zaposlenih
(Фото Р. Крстинић)

Raskidanje ugovora sa privatnim partnerom u naplati i kontroli karata i vraćanje tih usluga pod okrilje grada, što je godinama bila želja SNS prethodnika na čelu Beograda, konačno će u delo sprovesti gradonačelnik Aleksandar Šapić. Da će se ići ka sporazumnom raskidu ugovora sa „Kentkartom” on je najavio na minuloj sednici Skupštine grada, a ta najava bi konkretizaciju trebalo da dobije na današnjem zasedanju prestoničkog parlamenta kada će zvanično biti osnovano gradsko preduzeće „Naplata prevozne usluge Beograd”. Ono se, kako se ističe u predlogu odluke, osniva „radi efikasnije organizacije prodaje karata i naplate usluge prevoza, kao i kontrole voznih isprava u javnom linijskom prevozu”.

U odluci je precizirano da će do potpunog preuzimanja ovog posla, kojim se više od 10 godina bavio privatni partner grada, taj posao i dalje raditi „Kentkart”. Nadležni u gradu će, kako poručuje odluka, imati rok od 12 meseci od dana njenog donošenja da završe sve radnje u vezi sa raskidom ugovora sa „Kentkartom”.

koji je prošle godine sklopljen na 13 godina. Gradonačelnik Šapić je nedavno istakao da možda grad neće ni imati nikakve penale prema privatnom partneru jer se, dodao je, ovoj kompaniji ne isplati poslovanje u našoj zemlji već neko vreme.

Pitanja u vezi sa raskidom ugovora, osnivanjem novog preduzeća, eventualnih penala i međusobnih obaveza grada i privatnog partnera poslali smo krajem prošle radne nedelje i nadležnima u prestonici i „Kentkartu”, ali odgovori nisu stigli. Zato je za sada nejasno u kojoj fazi je raskid ugovora, koje obaveze (uključujući i finansijske) će imati grad prilikom raskida ugovora, da li će i pod kojim uslovima biti preuzeti oprema, softveri i deo zaposlenih. Za sada se ne zna i koliko će uopšte zaposlenih imati novo gradsko preduzeće i koliko novca će biti izdvojeno za osnivanje i rad novog gradskog preduzeća.

Dok grad i „Kentkart” za sada ne izlaze sa detaljima na ovu temu, kako saznajemo, bez reakcije nisu prevoznici. Prema nezvaničnim informacijama od zaposlenih u GSP „Beograd”, rukovodstvo i deo sindikata najvećeg gradskog prevoznika za vikend su imali vanredni, hitan sastanak sa Predragom Lukićem, sekretarom za javni prevoz. Jedna od glavnih tema bila je namera sindikalaca GSP-a da izvrše pritisak na nadležne u gradu da naplatu karata pošto-poto vrate direktno pod okrilje GSP-a kako je i nekad funkcionisalo.

Promena načina naplate i kontrole karata ne oduševljava sve prevoznike koji učestvuju u javnom prevozu, ali kako kažu, novo preduzeće je ipak manje zlo od vraćanja naplate karata u okvire GSP-a. Deo privatnih prevoznika ističe da bi to bilo pogubno, podsetivši da je pre više od 10 godina ova komunalna usluga upravo i izdvojena iz najvećeg gradskog prevoznika zbog brojnih malverzacija sa naplatom i izdavanjem markica za prevoz. Privatni prevoznici kažu da se nadaju da će se zadržati manje-više postojeći način naplate i rada i da će grad preuzeti od „Kentkarta” dobar deo ljudi.

Bez naplate za nove kategorije

U vezi sa naplatom karata gradu je podnet predlog da se izmeni Odluka o javnom prevozu kako bi se besplatan javni prevoz obezbedio za nekoliko kategorija putnika – srednjoškolce, studente, ratne vojne i civilne invalide rata sa invalidnošću od 20 do 40 odsto, trajno nesposobne osobe za rad, građane na dijalizi i osobe sa lakom duševnom zaostalošću... U saopštenju, koje je potpisao Vladimir Obradović, gradski odbornik, on je kao neke od pozitivnih efekata takve odluke naveo povećanje broja korisnika prevoza i finansijski boljitak ovih kategorija ukazavši da je to uveliko praksa nekih evropskih gradova.

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Bgkrug
Nadam se da će promene uključiti i izmenu da se na najavama cuje “sledeća stanica” onako kako se u Beogradu od uvek govorilo, a ne “sledece stajalište” kako govore železničari i ljudi van bg.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.