Ponedeljak, 05.12.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
ZAVRŠNICA ŠAMPIONATA U FORMULI 1

Mercedes se bori za bar jednu pobedu

Odlazeći šampion u konkurenciji konstruktora Formule jedan na trci za Veliku nagradu Singapura ima jednu od poslednjih šansi da sačuva svoj decenijski niz i istorijski domet Luisa Hamiltona. – Gde je Red Bul ove sezone izbegao napad Ferarija
Током читаве сезоне Мерцедес у сенци Ред Була: Верстапен (десно) претиче Хамилтона на Великој награди Холандије (Фото EPA-EFE/Remko De Waal)

Formula jedan stiže na stazu „Marina bej” za Veliku nagradu Singapura (prekosutra, 14 časova) sa „već viđenim” pobednicima za ovu sezonu, budući da je pored odbrane titule Maksa Verstapena izvestan i povratak njegovog Red Bula na tron kod konstruktora, ali 17. epizoda šampionata nije nevažna za ostale, počev od osmostrukog uzastopnog ekipnog prvaka Mercedesa. Trenutno treći sa 371 bodom, iza Ferarija koji ima 406 bodova (vodeći ima 545), traži svoju prvu pobedu, nakon najduže vladavine u istoriji Formule jedan sa prosečnih 14 slavlja godišnje.

Deset godina se nije dogodilo da Mercedes ne trijumfuje nijednom: u šampionatu konstruktora je debitovao 2010 – nanizao je 115 pobeda uz sedam trofeja za vozače.

„Pretpostavljam da šansu za pobedu vide u Singapuru. Mislim da će u završnici sezone pokušati da nam konkurišu iz senke”, kaže šef Red Bula Kristijan Horner uoči poslednjih šest od 22 trke.

Nova pravila sa početka prvenstva zatekla su nespremnu ekipu Luisa Hamiltona, četiri puta laureata na singapurskoj stazi koja je deo kalendara Formule jedan od 2008 (rekorder Sebastijan Fetel sa pet trijumfa). Sa četiri slavlja svojih vozača, Mercedes je ovde ispred Ferarija i Red Bula, koji su upisali po tri: prethodne dve godine trka je izostala zbog korone.

„Zaista ne znam gde će moj bolid biti brz. A verujem da će biti nekoliko šansi da se vratimo u borbu za vrh. Zahvalan sam na mogućnosti da pobeđujem, od prve godine moje karijere 2007, ali koncentrisan sam na to da pomognem ekipi. Bez Mercedesa ne bih bio ovde”, odgovorio je Hamilton na pitanje koliko mu je bitan rekord jedinog vozača koji je ikada pobedio bar jednom godišnje.

U generalnom plasmanu sedmostruki šampion je šesti, dve pozicije i 35 bodova iza 13 godina mlađeg sunarodnika iz Mercedesa Džordža Rasela (24). Hamilton je bio 15-godišnjak kada ga je prvi put sreo Sten Ola Kalenius, Šveđanin na čelu nemačke automobilske korporacije „Mercedes-benc grupa”, većinskog vlasnika ekipe Formule 1 čiji je šef i suvlasnik bivši austrijski vozač Torger Kristijan Volf.

„Brendiranje je i dalje osnovno što Mercedes radi ovde, a Volf je smatrao da bi trebalo da budemo kao klub fudbalske Lige šampiona. Desetak godina kasnije, uz promene koje su se desile pored marketinške dobiti, tu su i finansijske dividende, ranije nezamislive za Formulu jedan”, rekao je Kalenius u intervjuu o Formuli jedan ovog meseca.

Osim Red Bula (Verstapen 11, Perez jedna trka) ove sezone je pobeđivao još samo Ferari (Lekler tri, Sainc jedna staza) koji je, prema aktuelnoj analizi sa sajta Formule jedan, predstavljao konkurenta do 12. gran-prija.

„Do ovog trenutka, Ferarijev bolid je uglavnom bio brži. Red Bul se pokazao neznatno brži na stazama u Imoli i Majamiju, a izraženije u Silverstonu. Za jednu trku je teško reći. Od Francuske, Red Bul je neprikosnoven i po performansama i po rezultatima. To je do tehničkih faktora. Objašnjenje je kompleksno, ali kao što je rekao Verstapen posle prošle trke, bolid je bio pretežak, a težina napred, gde nije trebalo da bude. Deset kilograma manje je 0,3 sekunde brži krug. Ferari je sezonu počeo sa težinom malo iznad minimuma, što je donosilo prednost od oko 0,17 sekundi u odnosu na Red Bul”.

Ferari, koji je bez titule 14 godina, osvojio je najviše trofeja u oba šampionata Formule jedan: 16 u konkurenciji konstruktora ispred Vilijamsa (devet) i 15 kod vozača gde sa 12 sledi Meklaren (osam ekipnih, jedan osvojen gran-pri od 2012). Polovine pehara domogao se od 1999. do 2008. godine – jedini koji ga je ovih godina savladao bio je Reno (2005, 2006), četvrti ove sezone sa 125 bodova.

„Nismo bili ekipni prvak osam godina i konstruktorska titula je za nas velika koliko i vozačka”, kaže Kristijan Horner koji razlikuje rivalstva sa Mercedesom i Ferarijem. „Sa Ferarijem postoji obostrani respekt i kod ekipa i kod vozača. Suparništvo je fokusirano na staze, na kojima su rezultati slični iako pristupamo drugačije. Nema politizacije i ostalih priča o dešavanjima koja nisu na trci. Hamilton još nije pokazao da vrednuje mogućnosti Verstapena”.

Gornju polovinu tabele trenutno čini i Meklaren sa 107 bodova, a donji su Alfa Romeo (52), Has (34), Alfa Tauri (33), Aston Martin (25) i Vilijams (šest). Od prvog šampionata konstruktora 1958. godine učestvovalo je 170 ekipa, a do vrha je stiglo 15.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.