Subota, 26.11.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Kako da usporite starenje – saveti koji dodaju i godine i kvalitet vašem životnom veku

(Freepik)

Istraživanja koja bi nam otkrila tajnu lepog starenja i večne mladosti ne prestaju da instrigiraju javnost, a naučnici sve češće preporučuju razne suplemente koji mogu da pomognu. Ali, zapravo postoje stvari koje možete da učinite u svakodnevnom životu da biste usporili negativne efekte starenja i čak potencijalno dodali godine i kvalitet svom životu.

Što manje šećera

Šećer je neprijatelj broj 1 kada je u pitanju starenje, kaže plastični hirurg dr Entoni Jan.

„Jedna studija je pripisala 184.000 smrtnih slučajeva svake godine slatkim pićima poput gaziranih pića i punča. Ne samo da povećavaju rizik od dijabetesa  i gojaznosti, već i šećer u pićima može da učini da izgledate starije”, kaže dr Jan.

Šarena ishrana

Raznovrsno i šareno voće i povrće prepuno je antioksidansa koji su značajan saveznik protiv starenja.

„Jedite široku lepezu boja da biste poboljšali zdravlje i usporili proces starenja”, kaže dr Jan.

Čistiti zube koncem

Svakodnevno čišćenje zuba će smanjiti upalu desni.

„Upala desni je jedan od najvećih uzroka starenja, povezan je sa srčanim oboljenjima i moždanim udarom i negativno utiče na imuni sistem, što povećava rizik od infekcije, raka i disfunkcije mozga”, kaže dr Majkl Roizen.

Oslobađanje od stresa

Stres i okidači stresa su svuda oko nas. Njih je nemoguće izbeći, ali je važno da promenite način na koji reagujete na neke manje prijatne kolnosti. To je ključno jer se loše suočavanje sa stresom može odraziti na zdravlje i dugovečnost.

Pojačati vitamin D

Nedostatak vitamina D povezan je sa nizom bolesti povezanih sa starenjem, od kojih mnoge mogu skratiti vaš život, prema istraživanju iz 2018. godine.

Uzmite pauzu za kafu

Svakodnevno pijenje kafe ili čaja je glavna tajna protiv starenja. Ova navika je povezana sa manjim rizikom od razvoja raka, dijabetesa tipa 2, demencije i Parkinsonove bolesti.

Odvikavanje od pušenja

Pušenje je povezano sa spiskom bolesti koje će vam skratiti život, uključujući rak, bolesti srca i moždani udar. Međutim i bajp i boravak u restoranima i kafićima sa nargilama takođe pretstavlja opasnost.

Jedite kao Grci

Mediteranska dijeta bogata je povrćem, voćem, integralnim žitaricama, zdravim mastima i nemasnim proteinima. Istraživanje objavljeno 2019. godine pokazalo je da ljudi koji jedu mediteransku ishranu imaju kvalitetniji život, manje zdravstvenih problema i žive duže.

Komentari3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

popchulle
Još pre ratova 90-ih sam kupio knjigu pod nazivom "Ishrana za dug život" (ime autora i supruge mu poznati redakciji). Negde početkom dvehiljaditih sam saznao da je autor umro u 54. godini života. Knjigom sam ipak zadovoljan jer mi je pomogla makar da po broju godina nadživim autora.
kako smo živeli do sada
Do skora niko nije pomenuo vitamin D pod moranje, jel to neka farmaceutska navlakuša?
bambi
1. Slobodno jedite namirnice koje u sebi sadrze prirodni secer i izbegavajte industrijski; 2. Ne mora sareno, jedite sezonski i sa lokaliteta gde zivite; 3. Zube nemojte da cistite koncem jer vam on moze iseci desne i stvoriti infekciju vec koristite vibro cetke i jedite tvrdo voce i povrce; 4. bilo koje zivo bice je podvrgnuto stresu i on je vazan za samoodrzanje; 5. Vitamin D bez ostalih vitamina ima jako malo korisnog u organizmu; 6. Kafa je otrov, izbegavati; 7. Pusiti retko ali kvalitetno

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.