Subota, 10.12.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Promene u gradskom prevozu: Ulaz samo na prednja vrata, kontrolori će imati novi zadatak

Kontrolori koji će biti preuzeti od „Kentkarta” dobiće nalog od gradonačelnika da ne idu na narod represivno nego da samo upozoravaju, da putnicima sugerišu gde je validator i da treba da overe kartu
(Фото А. Васиљевић)

Pamtite li pokušaj uspostavljanja sistema ulaska na prednja i izlaska na srednja i zadnja vrata autobusa od pre desetak godina, za vakta Dragana Đilasa? Kada su čak i vrata bila izlepljena ogromnim natpisima da bi sugrađani što pre shvatili gde treba da uđu, a gde da izađu. Taj pokušaj disciplinovanja građana nije zaživeo. E baš tu meru gradonačelnik Aleksandar Šapić želi da pokuša ponovo da sprovede u delo, da ona bude deo putničke svakodnevice, kao što je godinama u Novom Sadu. I to ne, kako kaže, represivno, teranjem građana, već sugerisanjem.

To je samo jedna od mera koje gradonačelnik i njegov kabinet planiraju da uvedu u javnom prevozu u okviru koraka koje će preuzeti grad kako bi prevoz, prema Šapićevoj zamisli, postao kvalitetniji, čistiji, redovniji... Da na kraju građani, kada sve to zaživi, počnu da plaćaju prevoz, bez represivnih mera, već isključivo zato što sami smatraju da to treba da čine, opisao je Šapić ovu zamisao.

Oni koji će sugerisati građanima šta bi trebalo da rade u vozilima biće upravo osobe od kojih mnogi putnici godinama beže kao „đavo od krsta” – kontrolori. U narednih godinu dana to bežanje neće biti potrebno jer, kako je rekao Šapić, kontrolori koji će biti preuzeti od „Kentkarta” dobiće nalog od njega da u tom periodu ne idu na narod represivno.

– Pokušaćemo da u prvom periodu bude tako da samo upozoravaju, da putnicima sugerišu gde je validator i da treba da overe kartu. Ljudi, ako vide da poboljšavamo kvalitet usluge, da štedimo novac i da se borimo protiv ovih koji ništa ne bi menjali u prethodnih 12 godina (sindikalci), e siguran sam, a možda sam potpuno i lud, da će ljudi početi sami da kupuju karte i da će se uvesti red u javnom prevozu. Treba sebe da popravimo da bismo tražili od građana da sebe poprave i počnu da plaćaju za uslugu koja bi trebalo da bude kvalitetna – ukazao je Šapić ocenjujući da današnja slika javnog prevoza nije na nivou kakav imaju razvijene metropole.

– Moramo biti fer. Ljudi treba prvo da vide da su autobusi čistiji, da su linije frekventnije, da klime rade, da su ulice kojima se kreću vozila bolje. Siguran sam da kada Beograđani budu videli da radimo sve što je do nas, da će sami krenuti da plaćaju. Kao kad uđete u radnju i uzmete žvaku, sami odete do kase, iako vas niko ne juri da to uradite. E da tako bude i u prevozu sa kartama... – smatra Šapić.

Komentari14
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Бранислав Станојловић
Зар и ми пензионери иако не морамо да се укуцавамо?
Барбара Аксентијевић
Пре непуних месец дана била сам сведок тог `чуда` у Новом Саду - аутобус не креће док сви путници, који улазе искључиво на прва врата, уредно стоје у реду да уђу и валидирају или плате карту возачу, који пребира по ситнини и враћа свакоме у динар. Додатно, ниједан пензионер није поштеђен, а камоли млади (као у Београду). Ипак, тамо је темпо живота и даље спорији и лично ме ужасава помисао да, овде у Београду, крећем на посао двоструко раније него иначе.
Урош
У Анталији то исто савршено ради, са једим валидатором идентичним београдском на првим вратима.. Само, тамо су возачи дисциплиновани и одговорни, нашима пуца куфер и када неко дете испадне кроз отворена задња врата, очекивати од њих да не пуштају никога у бус док не валидира карту је немогуће..
Dejan Gajic
To se lako resava: prvo otvore zadnja da putnici izadju, potom prednja da udju, kakva filozofija!
LineaBg
Bezmisleno. Ulaz na prednja vrata imao je smisao do 80tih godina kada je Beograd imao dovoljan broz vozila i manje stanovnika. Kako ući na prednja vrata i kroz špic gužvu izlaziti na srednja vrata? I ovako je nervoza i tenzija zbog gužvi u prevozu.
Земунац
До тренутка када су укинути кондуктери знало се да се улази на задња врата, а излази на предња. А то да је Београд имао довољан број возила, а мање становника окачите мачку о реп. И тада су биле гужве нарочито у шпицевима, а возила нису била дупла, па су могла да приме мање путника. Добро знам како сам се мучио да уђем у тролејбус бр. 15. на почетној станици док сам ишао у гимназију и исто тако када сам се враћао кући, али били смо мало културнији и солидарнији.
glupost
Prednja vrata su suviše uzana zbog vozačeve kabine, ima da se ulazi po pola sata. Kakva je to glupost? Nekada se ulazilo na zadnja vrata, izlazilo napred, što je mnogo pametnije. Kakve veze ima gde se ulazi, validatori su na svim vratima. Prestanite da nas gnjavite.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.