Ponedeljak, 30.01.2023. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Deo taksista traži poskupljenje usluga

SITAB zahteva da start vožnje bude 300 dinara umesto sadašnjih 220, druga taksi udruženja smatraju da to nije opravdano
(Фото Марко Спасојевић)

Posle više talasa finansijskih udara po džepu, koje građani svakodnevno osećaju poslednjih meseci, i vest da je deo taksista zatražio od gradonačelnika novo uvećanje cene njihove usluge neprijatno je iznenadila Beograđane. Strukovno udruženje taksi preduzetnika Beograda (SITAB) je u zahtevu, u koji smo imali uvid, od Aleksandra Šapića zatražilo da ubuduće cena starta vožnje bude 300 dinara, u prvoj tarifi da vožnja bude 100 dinara po kilometru, u drugoj 130, u trećoj 200, a da sat čekanja ubuduće bude 1.000 dinara. Kao razlog za to SITAB je naveo rast cene goriva, održavanja vozila i drugih troškova, kao i to što je prošlo „određeno vreme od poslednjeg usklađivanja cena taksi prevoza”. Kako se dodaje u zahtevu, SITAB je od Ministarstva finansija tražio subvencionisanu cenu goriva od 300 litara mesečno, da bi se zadržale postojeće cene, ali da je na to izostala reakcija.

Posle zahteva SITAB-a, osim što se otvorilo pitanje hoće li zaista biti uvećanje cene taksi usluge nekoliko meseci nakon poslednjeg uvećanja, među građanima se pojavila i nedoumica – je li ovo stav svih taksista u Beogradu ili samo dela njih. Prema našim saznanjima, ipak je reč o ovom drugom. Kako su za naš list juče istakli predstavnici drugih taksi udruženja, nije sporno da treba razmotriti novu korekciju cena njihove usluge nakon poskupljenja goriva i drugih troškova. Ali, dodaju, ono što SITAB traži, pre svega visina cene usluge koju zahteva, nije opravdana.

Poslednje poskupljenje taksi usluge u Beogradu, posle višegodišnjeg mirovanja te cene, Stari dvor je odobrio početkom ove godine, a nove cene su na snagu stupile polovinom februara. Tada je utvrđeno da će start ubuduće koštati 220 dinara, cena kilometra u prvoj tarifi 80, u drugoj 100, trećoj 160, a čekanje 900 dinara. Tada su se grad i taksisti dogovorili da se promena cene njihove usluge ubuduće usklađuje najmanje jednom godišnje u zavisnosti od rasta troškova održavanja vozila, dažbina prema državi, osiguranja, pregleda..., a ako bude potrebe i češće od toga.

Kako nam je rečeno, vodeća strukovna udruženja taksista će u toku sledeće nedelje izaći sa zvaničnim stavom na ovu temu jer, dodaju taksisti, jesu porasli njihovi troškovi, ali mora se vrlo pažljivo voditi računa i koliko bi bilo novo povećanje i u kojoj meri bi ono uticalo na korisnike usluge.

Dok čekaju da vide kakav će stav svih taksista biti u vezi sa povećanjem cene, građani se i dalje žale da u Beogradu, koji god taksi da pozovu, neretko dobijaju odgovor da slobodnih vozila nema i da pozovu kasnije. S druge strane, taksisti već duže tvrde da ih u suštini ima dovoljno, da su određena popunjavanja upražnjenih mesta u planu, ali da nije baš tako da taksija nema kada građani nazovu. Tek kad ovo čuju, građani s pravom besne jer u više navrata su i naši novinari, da bi se uverili u ono što građani taksistima zameraju, zvali u različito doba. I ispostavilo se da Beograđani i te kako imaju pravo – vrlo često dobijali smo odgovor da nema slobodnog vozila i da to traje po pola sata i više... Zato, oni kojima je taksi vožnja neophodna (na primer, kada moraju na neki sastanak, na aerodrom ili na neki pregled) pribegavaju tome da dan ranije rezervišu vozilo. Ali, da li je to smisao ove vrste usluge – da je dostupna samo ako se ranije rezerviše?
Prethodnih meseci taksi udruženja su nam potvrdila da je tačno da ne rade sve njihove kolege koje imaju dozvolu, ali da je ipak broj onih koji stalno rade oko 5.500, uz napomenu da je provere i testove koji su neophodni za taj posao prošlo oko dodatnih 500 vozača. Kako su u nekoliko navrata ukazivali vlasnici TH tablica, na umu treba imati da taksisti rade po smenama i da, kao i druge delatnosti, i oni imaju u toku nedelje dan-dva odmora. To znači da od 5.500 njih 10 odsto ne radi jedan ili dva dana nedeljno. Treba dodati i to da već duže taksisti uveravaju da je optimalan broj njih u gradu između 6.000 i 6.500, mada je, prema studiji koja je nedavno rađena, procenjeno da u narednih pet godina treba da bude ukupno 7.000 taksista na ulicama.

Komentari4
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Trziste rulez
@Zemunac - "Код нас је Београд под уценом таксиста.." - Znam ! Zato sam i napisao da se neki parametri taxi prevoza prepuste trzistu - koje ne zna za milost. Zakon ponude i potraznje bi za kratko vreme sve stavio na svoje mesto...
Kikirez
Moze, ali da im se uvede fiskalizacija kao i svima.
Tržište rulez !!
Gradska uprava ne bi više trebalo da odredjuje ni cene taksi-usluga a ni broj vozila odn. vozača već treba to da prepusti tržištu. Ona samo treba da odredi tehničke uslove za vozila i pravila ponašanja i doobuku za vozače taksija.
Земунац
И у много већим градовима као што је Њујорк и сл. градска управа одређује број такси возила. Цене такође. Код нас је Београд под уценом таксиста и било би добро да новинари мало проуче колико се, у градовима као што је Ниш, Крагујевац, Нови Сад и др., за 300 дин., колико траже београдски таксисти само да се уђе у возило, може прећи километара. А што се тиче тржишта оно не може уредити цену такси вожње докле год не можете добити возило за мала растојања, а у исто време су такси станице препуне.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.