Ponedeljak, 06.02.2023. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Crna Gora će graditi i ostale deonice auto-puta

Ministar Ervin Ibrahimović uveren je da će već 2024–2025 moći da se raspiše tender za izvođenje radova
Ауто-пут из темеља мења црногорску путну мрежу (slika crna gora) (Фото: Влада Црне Горе)

Od našeg dopisnika

Podgorica – Studija opravdanosti i izgradnja preostale četiri deonice auto-puta Bar–Boljare pokazali su da je taj projekat izvodljiv i isplativ. Taj važan dokument auto-puta Bar–Boljare s analizom troškova, koji je predstavljen u Podgorici, finansiran je uz podršku Evropske komisije (EK) kroz mehanizam Investicionog okvira za zapadni Balkan, sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD), kao vodećom međunarodnom finansijskom institucijom.

Predstavljajući studiju, vođa projekta Pepi Dimopulu rekla je da su sagledavali pet deonica auto-puta, i to: Đurmani–Farmaci, Farmaci–Smokovac, Smokovac–Mateševo, Mateševo–Andrijevica i Andrijevica–Boljare. Pojasnila je da su u studiji razrađene različite faze za sve deonice, od kojih neke od tri do pet varijanti.

„Za deonice jedan i dva imamo po četiri varijante, za četvrtu dve i za petu pet varijanti. Zbog ovog smo uradili svu dokumentaciju kako bismo imali procenu uticaja na životnu sredinu i na društvo”, navela je Dimopulu.

Studija je pokaza da određeni parametri, kao što su troškovi i saobraćaj, mogu da utiču na pozitivnu studiju.

„Stoga je predloženo da se ova studija ažurira kad god imamo značajne promene u ovim parametrima. Važno je da se uzme u obzir da troškovi izgradnje, nakon projektne faze, mogu biti mnogo detaljniji”, kazala je ona.

Dodala je da nakon studije slede i preliminarni projekti za deonice jedan i pet, kompletna procena uticaja na životnu sredinu, kao i određene dozvole kad je reč o samoj izgradnji.

Kako je istakla, prilikom izrade studija obrade svih deonica nastavka izgradnje auto-puta od Bara do Boljara poštovali su sve obavezujuće zakonske norme. Naglasila je da je Ministarstvo kapitalnih investicija Vlade Crne Gore nadgledalo izradu projekta.

Kao pogodnosti koje će ovaj kapitalni projekat doneti Crnoj Gori istakla je „razvijanje saobraćaja i turizma, povećanje povezanosti na nacionalnom i internacionalnom nivou i unapređenje intermodalnog transporta”. Predstavljajući projekat autori studije izneli su i računicu kolika će biti eventualna putarina i od koje cene po kilometru je on ekonomski isplativ.

„Eksperti su ispitali scenarije gde su putarine bile pet i sedam centi po kilometru. Scenario bez putarina je najizvodljiviji, dok je scenario sa pet centi drugi najizvodljiviji scenario”, piše u studiji. „Ako se povećava putarina, onda ljudi neće koristiti put i plaćati putarine tako da se moramo fokusirati na to da povećanje putarina znači i manje putnika”.

Ministar kapitalnih investicija Ervin Ibrahimović kaže da je ministarstvo apliciralo za bespovratna sredstva za izgradnju glavnog projekta, uveren je da će „do kraja ove godine dobiti pozitivan rezultat i da ćemo već 2024–2025. moći da raspišemo tender za izvođenje radova”.

„Projekat auto-puta Bar–Boljare već je prepoznat kao primer međunarodnog projekta i to će se još snažnije potvrditi izgradnjom drugih deonica, gde se EK prepoznaje kao ključni strateški partner”, poručuje ministar.

„Ovaj put za Crnu Goru nije samo običan graditeljski poduhvat, već put koji znači čvršće povezivanje s evropskim sistemom vrednosti, principima i standardima, a Crna Gora samo snaženjem veza s regionom i Evropom ostaje i jedan od oslonaca regionalne stabilnosti”, poručio je Ibrahimović.

Dodaje da prvi dani korišćenja prve deonice auto-puta, od Podgorice do Kolašina, već pokazuju znake jasno vidljive opravdanosti tog projekta i da je za ostvarivanje ove investicije potrebno kompletiranje projekta auto-puta Bar–Boljare, jer će ovaj projekat tek kao kompletan dati pune efekte za privredni i ekonomski razvoj severa i preko Crne Gore povezati tržišta i kompletirati bitne transportne koridore.

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
То ремек дело није аутопут, већ аутотунел. Безброј тунела и мостова кроз стену! Браво ви, Црногорци!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.