Pešački most kod Ade Ciganlije i dalje bez upotrebne dozvole
Više nema dileme – pešački most od 40 metara preko Savske magistrale biće otvoren pre pasarele od 100 metara u Radničkoj ulici koja je izgrađena prošle godine, ali još nije prohodna i pitanje je kada će da bude. Jer, ona je do sada probila toliko rokova da se niko više ne usuđuje da prognozira kada će konačno dobiti upotrebnu dozvolu kako bi pešaci i biciklisti mogli da kroče na nju. Da je sve išlo po planu, prečica koja povezuje „Ada šoping mol” i Adu Ciganliju trebalo je da bude otvorena septembra 2020. Iste godine, samo u maju, započeta je njena gradnja, a umesto okončanja posla već dve godine samo se nižu izgovori i objašnjenja zašto pasarela, koja nije složen graditeljski zahvat, nikako da bude u funkciji.
U kompaniji „GTC Srbija”, koja je pešački most vredan 1,1 miliona evra bez PDV-a donirala gradu, više nisu sigurni da će ona biti prohodna ni do kraja godine, a očekivali su da će se to desiti ovog meseca.
– Daleko smo od upotrebne dozvole. Pre nje trebalo bi da se obavi tehnički prijem objekta, a jedan od uslova za to je da se proveri konstrukcija mosta na koju čekamo već mesecima – kaže Igor Grahovac, tehnički direktor kompanije „GTC Srbija”.
Zašto se prečica na Čukarici čeka već 26 meseci?
Prvobitni projekat najpre je morao da se menja zbog vodovodnih i kanalizacionih cevi koje nisu bile ucrtane u katastar podzemnih instalacija, što je već godinama najčešći izgovor za brojna kašnjenja infrastrukturnih projekata, potom su korona, sneg i kiša usporili gradnju, a onda je ceo posao papirološki morao da se vrati na početak. Donator je zatražio izmenu tehničke dokumentacije zbog urbanističke začkoljice i napokon je u junu ove godine dobio novu građevinsku dozvolu, zeleno svetlo od resornog ministarstva, da može da preskoči još jednu stepenicu do upotrebne dozvole kojoj se investitor „GTC Srbija” nadao ovog meseca.
Ta veza između tržnog centra i Ade Ciganlije preko saobraćajno opterećene Radničke ulice najavljena je 2017. godine, kada je postavljen kamen temeljac za prvi šoping mol na Čukarici „Ada mol”, koji je otvoren u maju 2019. Pasarela je počela da se gradi godinu kasnije, ali ni pet godina od najave izgradnje ona nije u upotrebi.
To što nije od velike važnosti za žitelje Beograda ne znači da može i treba da bude još jedan prestonički „Skadar na Bojani”.
Подели ову вест

Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.