Nedelja, 29.01.2023. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Taksisti traže novo poskupljenje usluga

Nekoliko vodećih udruženja gradu je zvanično podnelo zahtev za uvećanje prema kojem bi start vožnje bio 270 dinara, prva tarifa 96, a sat čekanja 1.200
(Фото Небојша Марјановић)

Desetak meseci posle poslednjeg uvećanja cena taksi usluga sve je izvesnije da će se dogoditi i novo. Savez auto-taksi udruženja Srbije (SATUS), Ugovorna privredna taksi komora i sindikat „Nezavisnost” gradu su zvanično uputili zahtev za uvećanje cene, potvrđuje za naš list Aleksandar Bjelić, predsednik SATUS-a. Ono što oni traže jeste da se cena starta uveća sa sadašnjih 220 dinara na 270, vožnja po kilometru u prvoj tarifi sa 80 na 96 dinara, u drugoj sa 100 na 116, a da sat čekanja ubuduće bude 1.200 dinara umesto sadašnjih 900. Da ukupno povećanje bude oko 22 odsto. Kako ocenjuje Bjelić, to je potpuno opravdano jer je inflacija samo u ovoj godini 14 odsto. Iz taksi esnafa podsećaju i da je, osim dodatnog rasta cena od poslednjeg poskupljenja do danas, ostao i zaostatak od 24 odsto.

Predstavnici taksista navode i da su na ovu temu već imali sastanke sa predstavnicima grada, gde im je, kako su rekli, istaknuto da je zahtev opravdan. Prostora za zahtev za novo povećanje cene daje im, podsećaju, i sporazum koji imaju sa gradom.

Zahtev za povećanje cena usluga u oktobru podnelo je i Strukovno udruženje taksi preduzetnika Beograda (SITAB) u kome je zatraženo da ubuduće cena starta vožnje bude 300 dinara, u prvoj tarifi da vožnja bude 100 dinara po kilometru, u drugoj 130, a da sat čekanja ubuduće bude 1.000 dinara. Posle ovog zahteva predstavnici drugih taksi udruženja ukazali su da nije sporno da treba razmotriti novu korekciju cena njihove usluge nakon poskupljenja goriva i drugih troškova. Ali, dodali su tada, ono što SITAB traži, pre svega visina cene usluge koju zahteva, nije opravdana.

Poslednje poskupljenje taksi usluge u Beogradu, posle višegodišnjeg mirovanja te cene, Stari dvor je odobrio početkom ove godine, a nove cene su na snagu stupile polovinom februara. Tada je utvrđeno da će start ubuduće koštati 220 dinara, cena kilometra u prvoj tarifi 80, u drugoj 100, trećoj 160, a čekanje 900 dinara. Tada su se grad i taksisti dogovorili da se promena cene njihove usluge ubuduće usklađuje najmanje jednom godišnje u zavisnosti od rasta troškova održavanja vozila, dažbina prema državi, osiguranja, pregleda..., a ako bude potrebe i češće od toga.

Još u oktobru je, na osnovu razgovora sa predstavnicima vodećih strukovnih udruženja taksista, bilo jasno da je u planu podnošenje zahteva za novo povećanje cena njihovih usluga. Oni su tada naveli da njihovi troškovi svakako jesu porasli, ali da se mora voditi računa i koliko bi bilo novo povećanje i u kojoj meri bi ono uticalo na korisnike usluge.

Šta je sa subvencijama za vozila

Tatjana Pašić, narodna poslanica u okviru poslaničke grupe „Ujedinjenih”, zatražila je od Vlade Srbije odgovor kada će država taksistima isplatiti subvencije za kupovinu novih automobila. Brojni taksisti, kako je ona ukazala, potpisali su ugovor sa državom koja je garantovala da će subvencije u iznosu od 8.000 evra biti isplaćene odmah.

– Vozila su odavno stigla i stoje na auto-placevima. Država ne isplaćuje novac, a ljudi ne mogu da ih podignu jer nemaju čime da plate – navela je Pašićeva.

Prilagođavanje taksija osobama sa hendikepom

Na poslednjoj sednici Skupštine grada odborničke grupe „Ujedinjeni” i „Moramo” podnele su predlog izmene Odluke o taksi prevozu da se na svakih 300 taksi vozila uvede makar jedno koje će biti prilagođeno osobama sa hendikepom, korisnicima kolica, što trenutno nije slučaj. Ove dve odborničke grupe to su učinile u ime Udruženja studenata sa hendikepom.

Predstavnici skupštinske većine nisu usvojili ovaj zahtev na toj sednici, ali su ukazali da je to nešto za šta treba određeno vreme jer je reč o pitanju kojim treba da se pozabave tri sekretarijata – za socijalnu zaštitu, za javni prevoz i za finansije.

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Posmatrac
A hoce li se vec jednom uvesti oduzimanje dozvole kad odbiju voznju?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.