Prva retrospektiva Aleksandra Davića
Retrospektivna izložba „Aleksandar Davić – Poslednja dadaistička predstava” u Muzeju savremene umetnosti Vojvodine u Novom Sadu, u autorskoj koncepciji kustoskinje Gordane Nikolić, predstavila je prvi sistematičan uvid u najznačajnije umetničke i edukativne aktivnosti Aleksandra Davića (1961–2020 u kontekstu savremene vizuelne umetnosti i društveno-političkih okolnosti koje su paradigmatski obeležile angažovani pristup i izbor osetljivih tema ovog autora. Prikazana je žanrovski i medijski raznovrsna produkcija Davića čija se politika slika oslanja na avangardne tradicije, uvodi eksperimentalne postupke i tehnološke inovacije u promišljanju i produkciji pokretne slike i zvuka. Pored antologijskog videa „Poslednja dadaistička predstava” (prod. TVNS, 1992), na izložbi su bili predstavljeni muzički spotovi kompozitora Zorana Bulatovića – Baleta i novosadskih bendova „Boje” i „Obojeni program”, zatim dokumentarni filmovi među kojima se ističe „Mrtvi putuju” (prod. UrbaNS, 2001) – prvi film u Srbiji koji tretira kontroverznu temu hladnjača i sakrivanja tela albanskih civila, autorski video-eksperimenti (Očevidac, prod. B92, 1996) i video-radovi nastali u saradnji s asocijacijom Apsolutno i grupom FIA, kao i igrani filmovi. Produkcija ove izložbe je realizovana kroz saradnju Muzeja savremene umetnosti Vojvodine i Akademije umetnosti iz Novog Sada.
Подели ову вест

Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.