Četvrtak, 09.02.2023. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

„Beogradske elektrane” odbile reklamacije potrošača

„Efektiva” poslala dopis gradskom ombudsmanu i pozvala građane da to isto učine pre pokretanja potrošačkih sporova jer grejna sezona nije počela na vreme, a računi nisu umanjeni
(Pixabay)

„Beogradske elektrane” odbile su reklamacije potrošača koji su zahtevali da im oktobarski računi za grejanje budu umanjeni zbog kašnjenja grejne sezone. Udruženje za zaštitu potrošača „Efektiva” juče je uputilo dopis gradskom ombudsmanu i zatražilo da reaguje, a savetuju i potrošačima da se, pre pokretanja sporova, obrate na istu adresu. U pismu ove organizacije je navedeno da je odlukom o snabdevanju toplotnom energijom Beograda, predviđeno da grejna sezona počne 15. oktobra, a da je statutom grada definisano da odluke o funkcionisanju komunalnih preduzeća donosi Skupština grada.

Budući da sezona nije počela na vreme, kao ni da Skupština grada nije donela odluku o odlaganju grejne sezone, predstavnici „Efektive” smatraju da je ovo preduzeće prekršilo propise, zbog čega građani imaju pravo na umanjenje računa.

– U skladu sa tim, kao i da grejanje nije počelo na vreme, kako je definisano članom 43 odluke, već je odložena za 15 dana, računica pokazuje da je to 8,33 odsto predviđenog trajanja grejne sezone. Potrebno je da trgovcu JKP „Beogradske elektrane”, date preporuku da izvrši pravično umanjenje računa za grejanje u visini od 8,33 procenta za ceo period od 12 meseci – navodi se u pismu „Efektive”.

U odgovorima koje je ovo javno preduzeće uputilo građanima koji su podneli reklamacije, objašnjeno je najpre da je preporukom Vlade Srbije o racionalnom trošenju energenata, Gradsko veće 14. oktobra donelo zaključak kojim je naloženo da grejna sezona ne počne sve dok su meteorološki uslovi povoljni.

– U skladu sa preporukom i dugoročnom vremenskom prognozom, JKP „Beogradske elektrane” započele su grejanje 1. novembra. Treba imati u vidu da je cena toplotne energije određena na godišnjem nivou i u toku obračunskog perioda koji počinje 1. maja i traje do 30. aprila. Mesečni iznosi se dobijaju deljenjem godišnje cene na 12 meseci – piše u odgovoru „Beogradskih elektrana”. Oni podsećaju da JKP „Infostan tehnologije” obračunavaju toplotnu energiju za korisnike stambenog prostora, a „Beogradske elektrane” za ostale korisnike.

– Broj grejnih dana različit je po grejnim sezonama i mesečni iznosi računa ne zavise od broja grejnih dana u toku obračunskog perioda. Ne postoji pravni osnov za umanjenje računa za oktobar, jer je cena grejanja utvrđena na godišnjem nivou, a mesečni računi su izvedeni iz utvrđene godišnje cene grejanja u Beogradu – napominju iz „Beogradskih elektrana” odgovarajući potrošačima na reklamacije.

Dejan Gavrilović, predsednik udruženja „Efektiva”, kaže da imaju informaciju da će u Obrenovcu biti prihvaćene reklamacije, dok su elektrane u Zaječaru, Kraljevu, Jagodini i Bujanovcu odlučile da umanje račune za oktobar.

– Prema odgovoru koji su potrošači dobili iz „Beogradskih elektrana” računi za grejanje moraju da se plate, pa čak iako grejanje bude isključeno – navodi Gavrilović. Dodaje da je ovo udruženje poslalo prijavu gradskom ombudsmanu, ali da po istom šablonu to moraju da učine i svi građani koji su tražili umanjenje računa.

Iz ovog udruženja su, da podsetimo, već uputili dopis Gradskom sekretarijatu za energetiku, koji je nadležan za primenu odluke o snabdevanju toplotnom energijom, u kome su zatražili pravično umanjenje računa. Podneli su i prekršajnu prijavu protiv ovog javnog preduzeća zbog neisporučivanja usluge koja se naplaćuje, a čija primena je morala da počne 15. oktobra.

– Ako grejna sezona traje šest meseci i skraćena je za pola meseca, što predstavlja 8,33 odsto grejne sezone, logično je da se građanima, za početak, za toliko umanje računi za celu godinu. Na taj način bi se sledila logika toplane, koja postojeću naplatu grejanja definiše kao „godišnji račun” za isporučeno grejanje, podeljenih na 12 meseci, kako bi se potrošačima olakšalo – napominje Gavrilović.

Ponašanje toplana je, smatraju u ovoj organizaciji, potrošače dovelo u dve apsurdne situacije. Prva je da grejanje plaćaju tokom cele godine, čak i leti, kada u isto vreme uključuju klima-uređaje da ohlade stanove, a druga je da su odlaganjem grejne sezone, dovedeni u situaciju da troše više električne energije jer su ujutro i uveče, kada je temperatura padala, ipak morali da greju stanove.

Komentari8
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Мина
Имало би смисла за рекламације, да су температуре биле ниске, а да грњјања није било.За те спорне дане знамо да је малтене било летње време, људи су на улицама шетали у кратким рукавима, а овамо хоће вреле радијаторе. Зар није корисније да се сви укључимо у мере штедње, када смо већ имали прилику?.
Drago
Svima odgovara da se računi umanje. Ne znam samo, kako bi reagovali kada bi elektrane uvećavala račune, kad greju neprekidno u vreme ledenih dana.
Petar
Hocete da kazete da smo dobro grejemo koliko placamo za tu uslugu?
Zoran
Prerano ste to pokrenuli inicijativu, sacekajte da se grejna sezona zavrsi pa onda svodite racune. Moze se desiti - i ne bi bilo prvi put - da se grejna sezona zavrsi kasnije nego sto je "normalno" i planirano, pa bi se ovaj visak od 15 dana ofsetovao. Ovako, ako se oare vrate, bice i potrosene, pa bi kasnije, ako se grejna sezona produzi, moralo da se fakturise vise, a para nema.
Маја Медић
Сви заборављају да је било година када је грејање трајало дуже од планираног, због метеоролошких услова и хладноће. Тада се рачуни нису повећавали. Морамо имати разумевања за свеукупно стање у свету и бити срећни да уопште буде услова да има грејања. И ових дана, када су температуре у току дана изнад 16 степени, логично је да се грејање искључи или смањи температура. Заборавили смо период када је била рестрикција струје и када је грејање искључивано у 20.00 часова. Будимо солидарни са државом.
Milanče
@AleksaBg: Ne znam kako je u Beogradu, ali u Novom Sadu grejanje ne organizuje drzava nego grad. Inace zahvaljujuci drzavi imamo najmanju cenu gasa i struje u Evropi. Da, drzava je itekako "solidarna", da se posluzim vasim recnikom.
AleksaBg
Očekujete da budemo solidarni sa državom a da li je država solidarna sa nama time što plaćamo pun iznos cele godine i van grejne sezone (održavanje sistema pa toliko?).
Kikirez
Pa ko im sta moze. Drzava stoji iza njih.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.