Sreda, 01.02.2023. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Pešačko-biciklistički most pred očima javnosti

Nacrt plana saobraćajnice koja će povezati Novi Beograd i Adu Ciganliju na javnom uvidu je do 21. decembra, a kako će most izgledati znaće se tek posle izrade tehničke dokumentacije
Предлог изгледа моста који није коначан

Biće isključivo pešačko-biciklistički most preko Save koji će povezati Novi Beograd i Adu Ciganliju i preko njega će moći da prelaze vatrogasna i kola Hitne pomoći, predviđeno je nacrtom plana detaljne regulacije za objekat koji je pred očima javnosti do 21. decembra. Kako će ta veza, mostovska konstrukcija u produžetku Ulice omladinskih brigada, izgledati zasad nije poznato jer će se njeno rešenje tražiti kroz izradu tehničke dokumentacije, posebno prema uslovima Zavoda za zaštitu prirode u odnosu na stanište i koridor zaštićene vrste ptica mali vranac.

 

Ono što se zna i što je navedeno u predlogu planskog dokumenta jeste da je njegovoj izradi „prethodila ideja Grada da se Stari savski most izmesti na novu lokaciju i izgradi novi most preko reke Save na mestu Starog savskog mosta. Idejno rešenje za novi most preko reke Save (na mestu Starog savskog mosta) odabrano je na javnom konkursu, na kom je Saobraćajni institut CIP dobio prvu nagradu i kome je dodeljena izrada idejnog projekta novog mosta u okviru koga projekat i demontaža postojećeg mosta i izmeštanje na novu lokaciju”.

– Saobraćajni Institut CIP izradio je „Bazičnu analizu mogućih lokacija za izmeštanje Starog savskog mosta”, koja je sa više aspekata sagledala uticaje koje će most imati na okruženje, i na osnovu zadatih parametara (saobraćajni, tehnički i vizuelni) ispitala potencijalne lokacije za postavljanje, kako bi se na adekvatan način donela odluka o novoj lokaciji Starog savskog mosta. Zaključak analize je da je premeštanje postojećeg Starog savskog mosta na lokaciju Ada Ciganlija – Novi Beograd sa tehničke strane izvodljivo, ali da treba uzeti u obzir ekonomsku isplativost i vizuelni efekat takvog premeštanja. Zatim, da je tehnički ispravnije razmotriti izgradnju potpuno novog pešačko-biciklističkog mosta, izvedenog kao elegantna, laka i optimalna konstrukcija – navedeno je nacrtu plana detaljne regulacije, ali bez preciziranja da li to znači da Stari savski most definitivno nije u igri kao veza Novog Beograda i Ade Ciganlije.

Pešačko-biciklistički most predviđen je zbog stvaranja infrastrukture za aktivnu mobilnost, čime se otvara mogućnost za veći udeo biciklističkog saobraćaja u ukupnom obimu kretanja u gradu.

– Planiranjem mostovske konstrukcije koja povezuje Novi Beograd i Adu Ciganliju formira se koridor biciklističke mreže Zemun – Novi Beograd – Ada Ciganlija – Dorćol (ekstenzija Evrovelo 6 evropske rute kroz Beograd – navedeno je, između ostalog, u nacrtu plana za izgradnju pešačko-biciklističke veze između Ulice omladinskih brigada i Ade Ciganlije sa mostom preko Save, koji je izradio Urbanistički zavod Beograda, a naručilac plana je Direkcija za građevinsko zemljište.

Planiran je profil mostovske saobraćajnice od osam metara, za bicikliste je potrebno minimum dva metra. U poprečnom profilu mosta predviđena je dvosmerna biciklistička staza, pešačka staza od minimum polovine širine profila, bankina, a moguće je projektovati i proširenja, odnosno niše za zadržavanje uz spoljne ivice pešačke staze, minimum metar širine, kao i vidikovce za sagledavanje okruženja, navedeno je u planskom dokumentu.

Uz konstrukciju mosta na obe obale, kroz izradu projektne dokumentacije treba predvideti vertikalne komunikacije, stepenišni prostor i/ili lift, za pristup pešaka i biciklista, u blizini mosta planirati lokaciju za punjače električnih bicikala i trotineta…

Parkiranje u Ulici omladinskih brigada se zadržava, dok se na poziciji otvorenog parkinga na kraju te saobraćajnice, uz Savski nasip, planira dvoetažno parkiralište sa oko 140 parking-mesta. Osim za parkiranje stanara okolnih zgrada, parkiralište će moći da koriste i građani koji će do budućeg mosta dolaziti automobilom i potom nastaviti pešice ili biciklom.

U zoni pristupa mostu planiran je plato za okupljanje pešaka i biciklista…

Komentari3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

D. Lukić, dipl. inž. saobraćaja
Reka Sava od ušća; km0 do km81 ima kategoriju plovnog puta Va, pa se postavlja pitanje, zašto bi reka Sava ispod pešačko – biciklističkog mosta imala kategoriju plovnog puta VIc. Naime kategorija plovog puta VIc se zahteva za plovidbu brodova težine od 9.600t do 18.000t, a tako veliki brodovi niti su nekada plovili, niti će u daljoj budućnosti ploviti Savom. I dok je za kategoriju Va minimalna širina plovnog puta ispod mosta 55m, za kategoriju VIc je 140m, a ne 150m kako piše u Nacrtu plana.
qq
Све је звучало добро док не видех план за гаражу ...
Lazar
Ovaj most ce najzad omoguciti Novobeogradjanima da peske ili biciklom stignu na Adu. Umesto camcem. Pozdravljamo ovaj projekat ali ne vidimo zasto se rusi Stari Savski most - simbol Beograda koji nema veze sa ovim projektom. Ako je problem buka od tramvaja, tramvaje mogu da zamene busevi.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.