Pešačko-biciklistički most pred očima javnosti
Biće isključivo pešačko-biciklistički most preko Save koji će povezati Novi Beograd i Adu Ciganliju i preko njega će moći da prelaze vatrogasna i kola Hitne pomoći, predviđeno je nacrtom plana detaljne regulacije za objekat koji je pred očima javnosti do 21. decembra. Kako će ta veza, mostovska konstrukcija u produžetku Ulice omladinskih brigada, izgledati zasad nije poznato jer će se njeno rešenje tražiti kroz izradu tehničke dokumentacije, posebno prema uslovima Zavoda za zaštitu prirode u odnosu na stanište i koridor zaštićene vrste ptica mali vranac.
Ono što se zna i što je navedeno u predlogu planskog dokumenta jeste da je njegovoj izradi „prethodila ideja Grada da se Stari savski most izmesti na novu lokaciju i izgradi novi most preko reke Save na mestu Starog savskog mosta. Idejno rešenje za novi most preko reke Save (na mestu Starog savskog mosta) odabrano je na javnom konkursu, na kom je Saobraćajni institut CIP dobio prvu nagradu i kome je dodeljena izrada idejnog projekta novog mosta u okviru koga projekat i demontaža postojećeg mosta i izmeštanje na novu lokaciju”.
– Saobraćajni Institut CIP izradio je „Bazičnu analizu mogućih lokacija za izmeštanje Starog savskog mosta”, koja je sa više aspekata sagledala uticaje koje će most imati na okruženje, i na osnovu zadatih parametara (saobraćajni, tehnički i vizuelni) ispitala potencijalne lokacije za postavljanje, kako bi se na adekvatan način donela odluka o novoj lokaciji Starog savskog mosta. Zaključak analize je da je premeštanje postojećeg Starog savskog mosta na lokaciju Ada Ciganlija – Novi Beograd sa tehničke strane izvodljivo, ali da treba uzeti u obzir ekonomsku isplativost i vizuelni efekat takvog premeštanja. Zatim, da je tehnički ispravnije razmotriti izgradnju potpuno novog pešačko-biciklističkog mosta, izvedenog kao elegantna, laka i optimalna konstrukcija – navedeno je nacrtu plana detaljne regulacije, ali bez preciziranja da li to znači da Stari savski most definitivno nije u igri kao veza Novog Beograda i Ade Ciganlije.
Pešačko-biciklistički most predviđen je zbog stvaranja infrastrukture za aktivnu mobilnost, čime se otvara mogućnost za veći udeo biciklističkog saobraćaja u ukupnom obimu kretanja u gradu.
– Planiranjem mostovske konstrukcije koja povezuje Novi Beograd i Adu Ciganliju formira se koridor biciklističke mreže Zemun – Novi Beograd – Ada Ciganlija – Dorćol (ekstenzija Evrovelo 6 evropske rute kroz Beograd – navedeno je, između ostalog, u nacrtu plana za izgradnju pešačko-biciklističke veze između Ulice omladinskih brigada i Ade Ciganlije sa mostom preko Save, koji je izradio Urbanistički zavod Beograda, a naručilac plana je Direkcija za građevinsko zemljište.
Planiran je profil mostovske saobraćajnice od osam metara, za bicikliste je potrebno minimum dva metra. U poprečnom profilu mosta predviđena je dvosmerna biciklistička staza, pešačka staza od minimum polovine širine profila, bankina, a moguće je projektovati i proširenja, odnosno niše za zadržavanje uz spoljne ivice pešačke staze, minimum metar širine, kao i vidikovce za sagledavanje okruženja, navedeno je u planskom dokumentu.
Uz konstrukciju mosta na obe obale, kroz izradu projektne dokumentacije treba predvideti vertikalne komunikacije, stepenišni prostor i/ili lift, za pristup pešaka i biciklista, u blizini mosta planirati lokaciju za punjače električnih bicikala i trotineta…
Parkiranje u Ulici omladinskih brigada se zadržava, dok se na poziciji otvorenog parkinga na kraju te saobraćajnice, uz Savski nasip, planira dvoetažno parkiralište sa oko 140 parking-mesta. Osim za parkiranje stanara okolnih zgrada, parkiralište će moći da koriste i građani koji će do budućeg mosta dolaziti automobilom i potom nastaviti pešice ili biciklom.
U zoni pristupa mostu planiran je plato za okupljanje pešaka i biciklista…
Подели ову вест




Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.