Nedelja, 29.01.2023. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Uskoro Moskvič ponovo na ulicama, Rusija posle 20 godina pokrenula proizvodnju

(Принтскрин)

MOSKVA – Posle dvadesetogodišnje pauze, Rusija je danas ponovo pokrenula proizvodnju automobilskog brenda Moskvič s novim, modernim kineskim dizajnom koji jedva da podseća na klasik iz sovjetske ere.

Proizvodnja je pokrenuta u fabrici u blizini Moskve, koju je napustila francuska kompanija Reno. Dok je poslednji model Moskviča bio, kako navodi britanska agencija, nemaštovita limuzina s troja vrata (hečbek), Moskvič 3 je nabildovani hečbek krosover s benzinskim motorom, aluminijumskim točkovima, uskim farovima s LED svelom i velikom instrument tablom s tač ekranom.

Novi Moskvič, po Rojtersu, izgleda identično kao Sehol X4 kompaktni krosover koji proizvodi kineska kompanija JAC, poznat i kao JAC JS4.

Sagovornici britanske agencije kažu da se za proizvodnju ovog ruskog brenda koristi JAC-ov dizajn, inženjering i platforma, a delovi se isporučuju iz Kine.

Reno je u maju prodao svoj većinski udeo u automobilskoj kompaniji Avtovaz ruskoj državi za navodno samo jednu rublju, ali uz opciju da otkupi taj udeo posle šest godina. Francuski proizvođač vozila je za još jednu rublju prodao i svoju fabriku u Rusiji, koja je sada preimenovana u Moskovsku fabriku automobila Moskvič.

S predviđenom proizvodnjom od samo 600 vozila ove godine, malo je verovatno da će novi automobil promeniti sumorne izglede šire ruske auto industrije, čija bi prodaja mogla ovu godinu da završi s rezultatom ispod 1,0 milion komada prvi put u modernoj istoriji Rusije.

Vladin krajnji cilj je proizvodnja 100.000 Moskvič vozila godišnje, od kojih će deo biti električni model, što je daleko manje od industrijskog proseka neke fabrike automobila od 200.000-300.000 jedinica. „Tesla”, primera radi, proizvodi 22.000 automobila nedeljno u fabrici u Šangaju.

„Prvi automobili Moskvič će sići s proizvodne trake u decembru 2022., navodi se u saopštenju proizvođača kamiona Kamaz, tehnološkog partnera pomenute fabrike.

Ministar industrije i trgovine Denis Manturov je naveo u saopštenju da je „zadatak u bliskoj budućnosti da se do kraja 2023. godine uspostave procesi montaže malih štampanih ploča za automobile uz učešće lokalnih dobavljača”, preneo je Tanjug.

Iz ministarstva su najavili da će pokretanje proizvodnje u punom obimu obezbediti posao za još oko 40.000 ljudi. Ovaj automobil će, kako se dodaje, biti pušten u prodaju u Rusiji sledećeg meseca.

Komentari15
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Djuka
Samo sto to nije ovaj Moskvic sa slike. Video sam kako izgleda i nije uopste los
nikola andric
Kod Amera su vojna- i civilna industrija povezani pa su medjusobno profitirali. U Rusiji je ''vojno industriski kompleks '' bio ne samo potpuno odvojen od civilnog nego je imao prednost. Rusija je sledbeno uvozila tehnologiju za televeziore i automobile (Fiat) a kad je sistem preokrenut na kapitalizam vojna industrija nije mogla bolje da smisli nego proizvodnju decijih kolica. Vracanje na Moskvic pokazuje da se nije mnogo toga promenilo. Konzumenti kao ''cilj'' jos uvek nisu poznati.
Milan
Ako prave oruzje kakvo prave sto ne bi mogli da naprave mnogo jednostavniju napravu -automobil ?! Ako nemaju smisla za dizajn angazovace Itlijane , pa oni dizajniraju nemacke i ostale svetske marke . Nije sve komplikovano i nedostizno kako moze da izgleda, naprotiv i to cemo uskoro gledati .
Срђан
Ствари се полако мењају. А сви они који говоре о томе како су аутомобили добри само ако су са запада, треба да поново размотре где се уствари производе ти аутомобили. Разлика између запада и истока одавно је замућена, а како технологија напредује бива све непрепознатљивија. И добро је да се мало узбурка жабокречина западне хегемоније. И наравно, биће тек великих проблема, али - лед је кренуо, а у овом тренутку то је битно и то је добро.
zaliv.net
Ljudi ne kapiraju da ce oni u saradnji sa kinezima zapravo da mnogo vise para sacuvaju u drzavi a pravice vise nego pristojne automobile koji ce biti bolji no sto mi vozimo ovde po ulicama u 90% slucajeva

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.