Petak, 27.01.2023. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Zašto nisam bila na otvaranju izložbe svog oca Koste Hakmana

Коста Хакман: Аутопортрет, 1928, уље на платну, власништво Музеја савремене уметности у Београду

Nije uobičajeno da bliži rođak, u mom slučaju jedini – kćerka, ne dođe na izložbu svoga oca. Meni se to desilo na izložbi koja se održava u Narodnom muzeju Srbije u Beogradu od 17. novembra 2022. do 15. januara 2023.

Kada sam odlučila da zaveštam veći broj slika ovoj značajnoj kulturnoj ustanovi, dogovor između mene i muzeja bio je da tim povodom i na godišnjicu smrti slikara muzej priredi izložbu. Predala sam kompletnu dokumentaciju: monografiju, kataloge, novine, sav materijal koji posedujem. A istoričar umetnosti Ljiljana Piletić Stojanović svojevremeno je godinama, čak tri decenije, istraživala delo Koste Hakmana i iz tog istraživanja nastala je 2012. monografija, najkompletnije delo dosad objavljeno o umetniku.

Senka na ovaj događaj pala je zbog isključivosti onih koji su priredili ovu izložbu. Naime, skupljajući slike za izložbu i došavši do broja od 50 do 60 slika, koliko je i predviđeno za ovu postavku, nisu mi dozvolili ni da znam kakav je njihov izbor slika. Zašto od mene kriti slike, tim pre što sam ja diplomirani istoričar umetnosti i inicijator izložbe?

Moja iskustva s pređašnjim izložbama su sasvim drugačija – s Ljiljanom Piletić Stojanović, Ljiljanom Simović, s doktorom Stanislavom Živkovićem, doktorom Jasnom Jovanov, s istoričarem umetnosti Jasminom Jakšić, likovnim kritičarem i umetnikom Đorđem Kadijevićem. Ovo ističem da bih objasnila kako je sve lako ostvarljivo kad se sarađuje s istinskim profesionalcima.

Sem skrivanja izbora slika i mistifikacije, nije prihvaćen ni moj predlog da na izložbi budu kapitalna dela slikara koja nisu u muzejima.

Smatram da takav stav – da se slike skrivaju od inicijatora izložbe – krije profesionalnu nesigurnost i nepotrebnu ugroženost.

Pošto sam isključena iz svakog uvida i učešća u pripremanju izložbe, donela sam odluka da se sama isključim, kao i slike u mom posedu.

Svaku izložbu Koste Hakmana, čak i manje postavke, do sada su pratili katalozi. Međutim, na otvaranju izložbe 17. novembra u Narodnom muzeju Srbije katalog je izostao.

Milica Hakman,
istoričar umetnosti, Beograd

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Јоца
Жао ми је што ово чујем, ово је дефинитивно озбиљан пропуст људи у Народном музеју, и требало би јавно барем да се извине госпођи Милици. Иначе, улазница за ову изложбу је 600 динара.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.