Bankarske usluge na ulici
Razumem potrebu za racionalizacijom poslovanja, efikasnijim tehnološkim postupkom, ali ne na teret i rizik za sigurnost klijenata. Odavno, već duže od četrdeset godina, u razvijenim zemljama su u funkciji automati za podizanje gotovog novca, ali ni danas nije isključena mogućnost da u Švajcarskoj, Francuskoj, Italiji podignete svoj novac na šalteru u banci.
Kod nas, silom ekskluziviteta, banke su tokom ove godine izbacile funkciju blagajnika iz osnovne usluge, da korisnik, prema svojoj potrebi, može da podigne svoj novac ili da plati račune, upućujući vas na automate – uglavnom na ulici. Zaboravlja se da nisu svi korisnici u punoj kondiciji, kako bi, dok kuckaju po ekranima, mogli da vode računa šta se događa iza i oko njih. Na tu temu video sam vrlo karakterističan reklamni spot: Mlada devojka pred automatom usmerava svog dresiranog dobermana da joj stane između nogu i fiksira svakog iza nje. Nije to slučajno, ali je efektno i ukazuje rizik. Sada je uvedena još jedna novina, da ne kažem usluge na ulici.
Zamena kreditne kartice nekada je vršena u nekoj od ekspozitura banke, po prethodnoj najavi klijentu putem pošte. Sada ih mnoge banke dostavljaju putem obične poštanske pošiljke – pisma desetak dana pre isteka prethodne kartice. Ukoliko se dogodi da uskoro krećete na putovanje ili ste se zatekli van prebivališta, praktično ćete ostati bez mogućnosti da koristite svoja sredstva. A ako se, pak, kod banke zainteresujete za raniju zamenu kartice, posavetovaće vas da se strpite i pratite poštara, jer i sama zamena preko ekspoziture traje nedelju dana.
I u ovom slučaju postoji problem s poštovanjem privatnosti i sigurnosti klijenta. Mora li tako, posebno kad je reč o starijoj populaciji?
Danilo Jovanović,
Beograd
Подели ову вест


Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.