Četvrtak, 02.02.2023. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Bankarske usluge na ulici

Уместо на шалтеру, новац се подуже из банкомата (Фото: А. Васиљевић)

Razumem potrebu za racionalizacijom poslovanja, efikasnijim tehnološkim postupkom, ali ne na teret i rizik za sigurnost klijenata. Odavno, već duže od četrdeset godina, u razvijenim zemljama su u funkciji automati za podizanje gotovog novca, ali ni danas nije isključena mogućnost da u Švajcarskoj, Francuskoj, Italiji podignete svoj novac na šalteru u banci.

Kod nas, silom ekskluziviteta, banke su tokom ove godine izbacile funkciju blagajnika iz osnovne usluge, da korisnik, prema svojoj potrebi, može da podigne svoj novac ili da plati račune, upućujući vas na automate – uglavnom na ulici. Zaboravlja se da nisu svi korisnici u punoj kondiciji, kako bi, dok kuckaju po ekranima, mogli da vode računa šta se događa iza i oko njih. Na tu temu video sam vrlo karakterističan reklamni spot: Mlada devojka pred automatom usmerava svog dresiranog dobermana da joj stane između nogu i fiksira svakog iza nje. Nije to slučajno, ali je efektno i ukazuje rizik. Sada je uvedena još jedna novina, da ne kažem usluge na ulici.

Zamena kreditne kartice nekada je vršena u nekoj od ekspozitura banke, po prethodnoj najavi klijentu putem pošte. Sada ih mnoge banke dostavljaju putem obične poštanske pošiljke – pisma desetak dana pre isteka prethodne kartice. Ukoliko se dogodi da uskoro krećete na putovanje ili ste se zatekli van prebivališta, praktično ćete ostati bez mogućnosti da koristite svoja sredstva. A ako se, pak, kod banke zainteresujete za raniju zamenu kartice, posavetovaće vas da se strpite i pratite poštara, jer i sama zamena preko ekspoziture traje nedelju dana.

I u ovom slučaju postoji problem s poštovanjem privatnosti i sigurnosti klijenta. Mora li tako, posebno kad je reč o starijoj populaciji?

Danilo Jovanović,
Beograd

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Milen
Postoji banka u Beogradu koja je iz filijala izbacila službenike i kada uđete u vas gledaju samo mašine i monitori sa tastaturama. Ako nešto nije jasno pored je telefon za vezu sa operaterom, i to je sve. Naravno da su uvek prazni. Pored njih je druga banka koja pušta po dvoje klijenata (valjda još uvek da se službenici ne zaraze) pa građani po pola sata stoje na ulici kao u Dafinino vreme, na zadovoljstvo lokalnih džeparoša koji imaju vremena da iz kafića biraju žrtvu. Toliko o bezbednosti.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.