Obezbeđena sredstva za obnovu nekadašnje Železničke stanice
Kada će početi radovi na unutrašnjosti nekadašnje Železničke stanice na Savskom trgu, budućeg Istorijskog muzeja Srbije, još se tačno ne zna, ali su neki od značajnih koraka već napravljeni. Kako su rekli u Ministarstvu kulture i informisanja, sredstva za početak radova su obezbeđena, a u toku je i izrada projektno-tehničke dokumentacije.
– Odmah po dobijanju dozvole, izbora i uvođenja izvođača u posao, biće izvršena prijava i obezbeđenje gradilišta. To nam je važno jer će to onemogućiti neovlašćenima prilaz objektu – rekli su u ministarstvu.
Pre nekoliko meseci ministarstvo se oglasilo i skrenulo pažnju javnosti da u ovaj objekat ulaze migranti i beskućnici, da tamo ostavljaju smeće i pale vatru. Upozorili su i na deponiju u blizini objekta.
Sada se, kako kažu, u ministarstvu migranti i beskućnici okupljaju uz sam objekat i otvoreni deo nekadašnjeg peronskog dela stanice, ali u unutrašnjost zgrade ne ulaze.
– Osim ostavljanja smeća, okupljanja i pisanja grafita po fasadi nema dodatnih oštećenja objekta. Sve navedeno biće otklonjeno u toku obnove zgrade. Kada je reč o čišćenju građevinskog otpada iza prostora Železničke stanice, to pitanje nije u nadležnosti Ministarstva kulture, pa vas molimo da se obratite nadležnima – rekli su u ministarstvu.
Na pitanje da li postoji mogućnost da se angažuje firma koja bi obezbeđivala ovaj objekat oni su objasnili da zbog velikog broja prozorskih otvora i ulaza koji su okrenuti na različite strane, posebno prema zadnjem delu, fizičko obezbeđenje ne može obezbediti adekvatnu zaštitu objekta. A kako uskoro počinju radovi, izgleda da ova vrsta obezbeđenja neće biti potrebna.
– Ovlašćeni projektant „Mašinoprojekt” završio je unutrašnje snimanje objekta. Trenutno su u završnoj fazi geomehanička i hidrogeološka ispitivanja, međuspratnih konstrukcija i dubine fundiranja objekta, imajući u vidu da ispod zgrade stare Železničke stanice postoji i suterenski prostor. Sva istraživanja rade se kako bi se dobili podaci za izradu idejnog rešenja i dobijanja dozvole za izvođenje radova – ističu u ministarstvu.
Obnova krova, fasade ovog objekta i postavljanje dekorativne rasvete završeno je 2019. godine. U februaru 2020. godine vraćen je i Kraljevski grb sa krilatim lavovima koji je od 1884. do 1945. krasio ovo zdanje.
Zgrada je podignuta neposredno posle uspostavljanja prve železničke stanice prema idejnom projektu Austrijanca Vilhelma fon Flatiha, koji je razradio arhitekta Dragiša Milutinović. U vreme kada je otvorena, Beograd je brojao 35.480 stanovnika.
Deo deponije i dalje stoji
Najavljeni radovi na uklanjanju deponije koja se nalazi na prostoru između Železničke stanice i „Beograda na vodi” nastavljeni su ovih dana. Iako je još u oktobru bilo rečeno da će deponija biti očišćenja za nekoliko dana, deo nje tu i dalje stoji. Odgovore kojom dinamikom će se obavljati radovi i ko ih sprovodi od nadležnih u „Beogradu na vodi” nismo dobili.
Подели ову вест


Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.