Utorak, 31.01.2023. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Obezbeđena sredstva za obnovu nekadašnje Železničke stanice

Оштећења у унутрашњости (Фото: Б. Васиљевић)

Kada će početi radovi na unutrašnjosti nekadašnje Železničke stanice na Savskom trgu, budućeg Istorijskog muzeja Srbije, još se tačno ne zna, ali su neki od značajnih koraka već napravljeni. Kako su rekli u Ministarstvu kulture i informisanja, sredstva za početak radova su obezbeđena, a u toku je i izrada projektno-tehničke dokumentacije.

– Odmah po dobijanju dozvole, izbora i uvođenja izvođača u posao, biće izvršena prijava i obezbeđenje gradilišta. To nam je važno jer će to onemogućiti neovlašćenima prilaz objektu – rekli su u ministarstvu.

Pre nekoliko meseci ministarstvo se oglasilo i skrenulo pažnju javnosti da u ovaj objekat ulaze migranti i beskućnici, da tamo ostavljaju smeće i pale vatru. Upozorili su i na deponiju u blizini objekta.

Sada se, kako kažu, u ministarstvu migranti i beskućnici okupljaju uz sam objekat i otvoreni deo nekadašnjeg peronskog dela stanice, ali u unutrašnjost zgrade ne ulaze.

– Osim ostavljanja smeća, okupljanja i pisanja grafita po fasadi nema dodatnih oštećenja objekta. Sve navedeno biće otklonjeno u toku obnove zgrade. Kada je reč o čišćenju građevinskog otpada iza prostora Železničke stanice, to pitanje nije u nadležnosti Ministarstva kulture, pa vas molimo da se obratite nadležnima – rekli su u ministarstvu.

Na pitanje da li postoji mogućnost da se angažuje firma koja bi obezbeđivala ovaj objekat oni su objasnili da zbog velikog broja prozorskih otvora i ulaza koji su okrenuti na različite strane, posebno prema zadnjem delu, fizičko obezbeđenje ne može obezbediti adekvatnu zaštitu objekta. A kako uskoro počinju radovi, izgleda da ova vrsta obezbeđenja neće biti potrebna.

– Ovlašćeni projektant „Mašinoprojekt” završio je unutrašnje snimanje objekta. Trenutno su u završnoj fazi geomehanička i hidrogeološka ispitivanja, međuspratnih konstrukcija i dubine fundiranja objekta, imajući u vidu da ispod zgrade stare Železničke stanice postoji i suterenski prostor. Sva istraživanja rade se kako bi se dobili podaci za izradu idejnog rešenja i dobijanja dozvole za izvođenje radova – ističu u ministarstvu.

Obnova krova, fasade ovog objekta i postavljanje dekorativne rasvete završeno je 2019. godine. U februaru 2020. godine vraćen je i Kraljevski grb sa krilatim lavovima koji je od 1884. do 1945. krasio ovo zdanje.

Zgrada je podignuta neposredno posle uspostavljanja prve železničke stanice prema idejnom projektu Austrijanca Vilhelma fon Flatiha, koji je razradio arhitekta Dragiša Milutinović. U vreme kada je otvorena, Beograd je brojao 35.480 stanovnika.

Deo deponije i dalje stoji

Najavljeni radovi na uklanjanju deponije koja se nalazi na prostoru između Železničke stanice i „Beograda na vodi” nastavljeni su ovih dana. Iako je još u oktobru bilo rečeno da će deponija biti očišćenja za nekoliko dana, deo nje tu i dalje stoji. Odgovore kojom dinamikom će se obavljati radovi i ko ih sprovodi od nadležnih u „Beogradu na vodi” nismo dobili.

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Од Карађорђеве до Сајма
Овде треба разјаснити шта је то некадашња Главна жалезничка станица, а шта станична зграда. Главна железничка станица, грађена је 1882. - 1885, првенствено за потребе пруге Београд - Ниш, отворене 1884. Главна железничка станица затворена је јуна 2018, а потом срушена, да би њен простор од 25 ha заузео Београд на води. Остављена је само главна станична зграда, којој је, за сада реновирана само чеона фасада. Остављена је и, делимично, Ложионица (без чувене окретнице и других делова комплекса).

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.