Poruke „Niškog salona”
Žiri za dodelu nagrade za najuspešniji umetnički rad na ovogodišnjoj smotri doneo je odluku da priznanje pripadne Nikoli Džafu Nikola Džafo, „Net Tarner, crnac koji je prvi odsekao glavu svom gazdi”, 2022.
Likovna publika u Nišu ima priliku da do 19. decembra poseti izložbu „Niški salon 12/2”, godišnju manifestaciju koja je od 2016. deo programa Galerije savremene likovne umetnosti Niš. Ovogodišnji salon sedmi je po redu i na njemu izlaže 12 umetnika po izboru selektora Jasne Jovanov iz Novog Sada i Perice Donkova iz Niša.
Po propozicijama izložbe, čiji je cilj da pospeši kreativnu saradnju, mobilnost i komunikaciju između umetnika, kritičara i ustanove, svaki od dva selektora samostalno određuje koncept svog autorskog projekta tako da izložba takođe pruža mogućnost dijaloga, poređenja i sučeljavanja kritičarske misli selektora kroz pojedinačne odgovore umetnika.
Tema projekta Jasne Jovanov glasi „Nepodnošljiva lakoća izražavanja” i tragajući za pojmom „istine u slikarstvu” ona se opredeljuje za umetnike koji žive i stvaraju na severu Srbije, tačnije u Vojvodini. Kroz različitost likovnih izraza, tehnike i vrste materijala započinje analizu aktuelnog likovnog preseka kroz radove Nebojše Lazića sa modernističkom apstraktnom slikom, preko aktivističko-kritičkog opredeljenja Nikole Džafa, kroz fantastiku Snežane Petrović, vizualizacije nesvesnog Jasne Gulan Ružić, Milana Nešića i narušene praznine uz neiscrpno kombinovanje materijala, teksture i boje, pa do Jovane Popović Benišek, gde kolorit dobija zvučnost.
„Ukus je najbolji sudija, što definitivno daje pravo kritičaru na lični stav, koji podrazumeva i selekciju ovogodišnjeg salona”, reči su, između ostalog, Jasne Jovanov.
„Moralni izbor pred licem apsurda” je tema projekta Perice Donkova i on kaže: „Izbor umetnika za ovogodišnji niški salon odgovara mom shvatanju čulnosti, u isto vreme i imperativima savesti, a na drugoj strani kontroverzama kreativnog procesa koji mi je bio osnova premisa selektovanja za ovogodišnju izložbu.”
Na postavci su, po njegovom izboru, zastupljena dela Nemanje Nikolića, kojim započinje priča sa pokretnim sekvencama apstraktnog izraza Milice Lazarević, koja vraća čoveka prirodi nasuprot društvenoj stvarnosti, Mirona Mutaovića, koji potencira izolovanost čoveka u savremenom luksuznom okruženju opsednutom željom za ličnom egzistencijom, pa potom Dušana Stanojevića, koji kroz repliku istih simbola teži ka nedokučivom, zatim Nevene Milosavljević, koja koristeći dualizam materije i emotivni naboj doseže nove fenomene savremene skulpture, a tu su i radovi Lene Jovanović, sa kojom podvlači i povezuje sve kontradiktornosti umetničkog mišljenja čineći tako svoj izbor umetnika i njihovih radova jedinstvenim.
Žiri za dodelu nagrade za najuspešniji umetnički rad na ovogodišnjoj smotri doneo je odluku da to priznanje pripadne Nikoli Džafu za crtež „Net Tarner, crnac koji je prvi odsekao glavu svom gazdi” iz 2022. godine. U obrazloženju, članovi žirija, koji su činili mr Slavica Erdeljanović Curk, redovni profesor u penziji, istoričar umetnosti Nemanja Petrović i kustos Milan Ristić, naveli su da „uspešnim korišćenjem referenci iz istorije umetnosti i društva, autor Nikola Džafo aktuelizuje temu ličnih i javnih sloboda koja je svevremena, a kojoj tekući trenutak daje dodatnu vrednosnu komponentu. Ta prepoznatljiva umetnička budnost i lična angažovanost ovog autora dobija posebnu snagu, naročito danas kada smo svedoci globalnih turbulentnih zbivanja.”
Подели ову вест

Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.