Utorak, 31.01.2023. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Do kraja 2022. novih tridesetak stranih vozača u javnom prevozu

Osim angažovanja stranaca, prevoznici pozivaju i penzionisane šofere da ponovo sednu za volane javnih vozila
Ускоро за воланима још страних држављана (Фото: Танјуг/Беоинфо)

Prvih 30 vozača iz Šri Lanke, koje su angažovali privatni prevoznici, nedavno su počeli da voze u beogradskom javnom prevozu, a do kraja godine, kako saznajemo, za volane prestoničkih autobusa sešće još tridesetak šofera koji će doći iz inostranstva. Ovu meru, kako smo i ranije pisali, beogradski prevoznici potegli su zbog manjka domaćih vozača, tj. zbog njihovog odlaska u inostranstvo, gde su im ponuđeni bolji uslovi rada.

Kada je reč o vozačima iz drugih zemalja, kako nam je rečeno, stručnjaci koji rade kod beogradskih prevoznika su u inostranstvu obavili selekciju i prve provere znanja i veština tih šofera. Njihov dolazak i početak rada u Beogradu očekuje se najranije do kraja godine jer će, kao i kada su dolazili vozači iz Šri Lanke, biti potrebno vreme da se dobiju sve neophodne dozvole od naših organa za njihovo angažovanje, ali i da se obave naknadne provere i obuke u Beogradu. I šoferi koji će doći do kraja 2022, kako nam je potvrđeno, imaju sve dozvole, znanja i veštine koje imaju i domaći vozači. Znaju engleski jezik pa će, dok ne ovladaju osnovama srpskog jezika, putnici s njima moći da se sporazumeju na engleskom.

Osim angažovanja stranaca, prevoznici u Beogradu sve više potežu za još jednom merom – pozivanjem penzionisanih šofera da ponovo voze. Tako je i najveći prevoznik u gradu GSP „Beograd” pozvao svoje penzionisane vozače, koji su za to zainteresovani, da sednu za volan.

– Kako bi ublažio problem nedovoljnog broja profesionalnih vozača autobusa, GSP „Beograd” je ostavio mogućnost da penzioneri mogu da nastave da obavljaju navedene poslove ukoliko ispunjavaju zakonom predviđene uslove. Zakonom o bezbednosti saobraćaja definisano je šta sve treba da ispunjava vozač kako bi mogao profesionalno da se bavi poslovima vozača autobusa. Uslovi koje moraju ispunjavati ova lica su isti kao i za ostale kandidate koji se primaju u radni odnos na poslove vozača autobusa. Trenutno se zapošljavaju osobe koje su mlađe od 65 godina uz obavezan uslov da su zdravstveno sposobni, tj. da poseduju važeće lekarsko uverenje – objašnjavaju za naš list u GSP-u.

Kako su nam rekli i drugi prevoznici, to nije ništa neuobičajeno, i ranije su pojedini među njima zbog odliva mlađih vozača, angažovali starije kolege koji nemaju nikakvih prepreka za rad. Jer, dodaju, i stariji, kao i svi ostali vozači moraju da prođu sve redovne provere, kao što je redovan lekarski pregled na godinu dana.

Sve ovo je posledica i znak toga da i privatnim prevoznicima i GSP-u nedostaju vozači. Pre početka angažovanja stranaca i pre ovog poziva starijim kolegama, odnosno pre nekoliko meseci, privatnim prevoznicima nedostajalo je ukupno 100 šofera, a GSP-u 200 i verovatno se ukupan broj vozača koji nedostaje nije drastično promenio.

Dok se kuburi sa ionako već duže hroničnim manjkom vozača, pojedini sindikalci GSP-a ove jeseni su protestovali u nekoliko navrata i žalili se, između ostalog, i zbog toga što je najveći gradski prevoznik otpuštao deo šofera jer su iznosili kritike na rad preduzeća. Posle toga gradonačelnik Aleksandar Šapić ukazao je da ne treba olako otpuštati vozače i da je tražio da se preispita zašto su otpušteni, na šta mu je, kako je kazao, rečeno da je to zbog neistina koje su govorili o preduzeću. On je tada tražio da se ipak vrate na posao.

Komentari6
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Kikirez
Zbog cega nasa drzava zaposljava strane gradjane a nasi nemaju posao niti bilo kakvih sredstava za izdrzavanje porodici? Ovo je malo sumljivo.
Земунац
@Zoran Значи и ви радите у САД послове које Амери неће да раде? Поента није да НЕЋЕ да раде, јер посао професионалног возача није од оних који се сматрају мање вредним, већ неће да раде под условима који овде важе и са платом која је овде, када другде могу много више да зараде.
Zoran
Nasi nemaju posao jer nece da rade TAJ posao. Zato nas Kanada primila, kao i Amerika. Nece Kanadjani i Ameri da rade NEKE poslove.
Prikaži još odgovora
Maxim
Znači više se isplati dovesti stranca, obučiti za vožnju (pravila možda i jesu ista ali saobraćajna kultura ne, znam šta pričam jedan odlazak u Lahore mi je bio dovoljan), naučiti ga jezik, naći mu stan, dati mu zdravstveno i penziono osiguranje nego našem vozaču povećati platu 100 ili 200 evra. Super, znači tako će biti i u svim ostalim oblastima. Baš lepo, buduće generacije u Srbiji imaju čemu da se nadaju.
Zoran
Ne sekiraj se. Kad dobro plate gastarbajteri(recimo mi u Americi) se brzoo naviknemo na pravila u saobracaju i ostalim mestima. Tako ce i ovi kod vas u Srbiji. Znaju oni da im BG nije Lahore.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.