Neki mediji svesno krše etički kodeks izveštavajući o žrtvama nasilja
U poslednjih deset godina više od 400 žena ubijeno je u porodično-partnerskom nasilju, a način na koji mediji izveštavaju o ovom fenomenu u velikoj meri kroji i odnos javnog mnjenja prema žrtvama femicida, istaknuto je na konferenciji o etičkom i nediskriminatornom izveštavanju o nasilju prema ženama i devojčicama.
– Koreni rodno zasnovanog nasilja nalaze se u vekovima podređenom položaju žene u društvu, a kada žena poželi da izađe iz začaranog kruga nasilja, pred njom se nalaze brojne prepreke. Nažalost, neki mediji svesno krše etički kodeks prilikom izveštavanja o femicidu zarad sticanja profita i iznose detalje iz privatnog života, a neki nesvesno pravdaju nasilnika objašnjenjima da je bio ljubomoran, ne razmišljajući o tome da su iza ubijenih žena ostala deca i članovi njene porodice. Problem femicida zahteva angažovanje svih nadležnih državnih organa i celog društva, a posebnu ulogu imaju mediji – navela je poverenica za zaštitu ravnopravnosti Brankica Janković.
Članica Koordinacionog tela za rodnu ravnopravnost Stana Božović ocenila je da su mediji veoma važni činioci u sticanju realne slike javnosti o problemu femicida i dodala da oni mogu biti od velike pomoći u borbi protiv rodno zasnovanog nasilja.
– Cilj Vlade Srbije jeste nulta tolerancija na nasilje, jer mi smatramo da bez ljudskih prava i blagostanja nema ni sreće ni napretka društva – poručila je Božovićeva.
Direktorka Agencije Ujedinjenih nacija za rodnu ravnopravnost i osnaživanje žena (UN WOMEN) Milana Rikanović upozorila je da je čak 80 odsto žena u Srbiji bilo izloženo nasilju u javnom prostoru, a čak deset odsto njih bilo je žrtva (pokušaja) silovanja tokom života.
– Žene sve češće postaju žrtve nasilja i u virtuelnom svetu – prilikom izveštavanja o femicidu prisutni su rodni stereotipi i seksistički rečnik, a iznošenje ličnih podataka o žrtvi postalo je pravilo, a ne izuzetak. U medije neretko stižu i podaci iz medicinske dokumentacije žrtve, što predstavlja posebno kršenje etičkog kodeksa. Pošto istraživanja govore da ljudi najviše veruju informacijama iz onlajn sfere, veoma je važno uspostaviti etičke standarde prilikom izveštavanja o žrtvama nasilja – zaključila je Milana Rikanović, dodajući da svi mediji treba da učestvuju u obeležavanju „16 dana aktivizma protiv nasilja nad ženama”, koji su počeli 25. novembra, na Svetski dan borbe protiv nasilja nad ženama, a završavaju se 10. decembra, na Međunarodni dan ljudskih prava.
Подели ову вест

Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.