Ponedeljak, 29.11.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Dunav čeka trajekte za prevoz putnika

Превоз путника на релацији Бранков мост – Ада Циганлија – Нови Београд (Фото Л. Вулетић)

Trajektni prevoz putnika na relaciji Borča – Zemun, najverovatnije, neće biti uspostavljen do kraje godine, kako je ranije najavljivano. Prema saznanjima „Politike”, gradskim vlastima veliku glavobolju zadaje nabavka plovila koja mogu da prime najmanje 60 drumskih vozila. Ukoliko se, posle raspisivanje konkursa, ispostavi da nijedno preduzeće ne poseduje ovakve brodove, grad će morati da ih naruči što može da potraje i do dve godine.

Dosad je završena studija o uvođenju trajektne linije na Dunavu, a uskoro bi trebalo da se urade projekti za postavljanje rampi na prilazima reci. Posle toga sledi prilično složena procedura nabavke plovila, odnosno raspisivanje javnog poziva na koji će moći da se odazovu sve firme koje imaju mogućnost da obavljaju ovakav vid prevoza.

Preduzeće „Metro na vodi”, koje uveliko prevozi putnike na relaciji Brankov most – Ada Ciganlija – Novi Beograd, spremno je da učestvuje u javnom nadmetanju, ali je problem u tome što ono trenutno poseduje samo jedno plovilo.

– Imamo jedan mali trajekt koji može da preveze oko 150 putnika i 12 automobila, kao i još jedan brod koji je na „stendbaju”. Čim dobijemo poziv od grada prijavićemo se za dobijanje dozvole za prevoz vozila i putnika preko Dunava – kaže Nenad Ranđelović, iz kompanije „Metro na vodi”.

Gradske vlasti ranije su najavljivale da će za rečni saobraćaj od Borče do Dunava angažovati brodove koji mogu da prime veliki broj putničkih vozila, kako bi se rasteretio saobraćaj na kopnu. Prema njihovoj zamisli, automobili koji svakodnevno prelaze Pančevački most i kroz centar grada po najvećim gužvama idu prema Zemunu ukrcali bi se na trajekt i za dvadesetak minuta prešli s jedne obale reke na drugu.

– Da bi se u vreme saobraćajnog špica stiglo od Borče do Zemuna potrebno je u proseku 45 minuta, a trajektom bi vreme putovanja bilo gotovo upola kraće – kažu u Sekretarijatu za saobraćaj i napominju da je prethodno neophodno asfaltirati pristupne puteve do reka.

Kako se saznaje, već su određena buduća stajališta s obe strane Dunava. Tako će, prema planu, brodovi u Borči polaziti od šljunkare „Bami”, dok će u Zemunu uplovljavati u naselju Goveđi brod. Prema anketama koje su sprovedene u Borči, stanovnici ovog naselja su oduševljeno prihvatili ideju o uvođenju trajekta, ali stručnjaci, međutim, smatraju da bi pre upuštanja u ovaj projekat Dunav najpre trebalo temeljno očistiti.

Dok ovi poslovi ne budu završeni Beograđani će nesmetano moći da se voze jedino preko Save.

Direkcija za javni prevoz nedavno je započela akciju promocije rečnog saobraćaja deleći građanima na Adi Ciganliji letke na kojima je, između ostalog, ispisan raspored polazaka brodova koji prevoze putnike od Brankovog mosta do Novog Beograda.

Željko Đukanović, direktor Direkcije za javni prevoz, kaže da su sva tri plovila spremna za zimu, kao i da grad razmatra mogućnost da u dogledno vreme ovaj vid prevoza integriše u jedinstveni tarifni sistem.

– Nov sistem naplate karata, takozvani tiketing, biće prioritet Direkcije u naredne četiri godine. To znači da će, u doglednom periodu, i na brodovima važiti karte, odnosno markice koje važe u vozilima kopnenog javnog prevoza – naglašava Đukanović.

Iz firme „Metro na vodi” poručuju da na njihovim plovilima neće biti zime. Tvrde da će u hladnim zimskim danima na brodovima biti znatno toplije i udobnije nego u autobusima, trolejbusima i tramvajima.

– Putnici će na brodovima biti zaštićeni od vetra i hladnoće, jer će grejanje raditi non-stop, tako da će zimi unutra prosečna temperatura biti od 15 do 20 stepeni – naglašavaju u „Metrou na vodi”.

U ovom preduzeću ističu i da su ankete koje su sproveli pokazale da građani žele da brodovi saobraćaju od ranih jutarnjih do kasnih noćnih sati. Dodaju i da su spremni da se uključe i u noćni rečni saobraćaj, ukoliko od grada dobiju zeleno svetlo. To bi, kažu, posebno odgovaralo mnogobrojnim posetiocima splavova, ali u Direkciji za javni prevoz zasad nisu zainteresovani za uvođenje noćnih linija.

Komentari3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.