Sreda, 09.07.2025. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
POTROŠAČ PITA

Uvozne dažbine skuplje od pošiljke

(Pixabay)

Zbog čega se dešava da uvozne dažbine premaše vrednost robe koju građani poručuju preko interneta?

To se može desiti iz više razloga. Jedan od njih je to što pošiljaoci sami uvećavaju realnu vrednost pošiljke, koja se navodi radi njenog obezbeđenja. Dešava se i da pristigla roba podleže naplati carine i PDV-a, kada u carinsku osnovicu pored cene transporta ulazi i trošak poštarine. To je slučaj i kada građani umesto obične pošte, koriste usluge kurirskih službi (DHL, Fedeks, UPS itd.), čije su usluge znatno skuplje i samim tim mogu da podignu carinsku osnovicu. Evo i jednog primera kako se naplaćuju pomenute dažbine u slučaju da kupac, na primer, želi da naruči cipele iz inostranstva koje koštaju 80 evra. Prema računici koju navodi Uprava carina, ako se uzme da je transport plaćen na primer 10 evra, onda će carinska vrednost biti 90 evra, jer cena transporta ulazi u carinsku vrednost, a iznos carine primenom jedinstvene stope carine od 10 odsto iznosiće devet evra. Osnovica za plaćanje PDV-a je 99 evra (carinska vrednost od 90 evra plus iznos carine od devet evra). Iznos PDV-a koji se plaća u konkretnom slučaju, po stopi od 20 odsto iznosiće 19,8 evra. Znači, ukupne dažbine će iznositi: iznos carine devet evra plus iznos PDV-a 19,8 evra = 28,8 evra. Obračun se vrši u dinarima po zvaničnom kursu NBS.

Komentari5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Siniša
Zato meni stigne paket kod prijatelja u Segedin pa ne platim nikome ništa!
Богдан Југовић
Царињење транспортних трошкова робе која се купује, представља легализовану пљачку. Јер суштински, царињење треба да се односи на материјално добро које човек купује ради коришћења, а никако на нематеријалне трошкове, као што су транспортни, који представљају само додатни апсолутни трошак, наиме трошак без покрића у материјалној вредности.
pitanje
Kako se to unosi vrednost poštarine u cenu cipela? Sramota.
Иван Грозни
А зашто онда на граничним прелазима стоји обавештење да се без царине може унети роба у вредности до 100 евра.
zoran
Ti troškovi i nisu problem. Problem su troškovi transporta. jer zbog nemara države i štrajkova poštara većina pošiljki iz Kine je kasnila i proglašena izgubljenim, vraćene pare kupcu a pošiljke posle 5-6 meseci stigle kupcima. Od tada cene transporta za sve iz Kine su višestruko veće nego za sve zemlje u okruženju ako želite pošiljku sa praćenjem samo sa alija pogledajte cene transporta za Srbiju i Hrvatsku, u većini slučajeva razlika u ceni 10x i više

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.