Ponedeljak, 21.04.2025. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Kružni tokovi ubrzavaju protok saobraćaja

Razmatra se mogućnost postavljanja semafora koji bi radili posebno u špicevima, a ne bi morali da se angažuju saobraćajci
Фо­то Бе­о­ин­фо

Jedan od projekata koji će grad, kako je najavio gradonačelnik Aleksandar Šapić, pokušati da realizuje naredne godine jeste da uradi kružni tok ispred mosta u blizini Ulice Vladimira Popovića.

– Trebalo bi da srušimo tri objekta tamo gde je bila fabrika pa da spojimo kružni tok ispred Brankovog mosta sa tim kružnim tokom. Da, što bi se žargonski reklo, „razigramo” ulice Jurija Gagarina i Vladimira Popovića, tako da sugrađani koji dolaze iz Zemuna ili sa Brankovog mosta skrenu odmah levo i idu na Novi Beograd, da ne moraju da se „provlače” ispred Tržnog centra „Ušće” i idu u Ulicu Milentija Popovića, putem koji se sada koristi. To ćemo da uradimo samo ako u narednih nekoliko meseci uspemo da ispunimo pravne uslove – rekao je Šapić i istakao da se kružni tok kao rešenje do sada nije mnogo primenjivalo.

– Kružni tok ima svoje specifičnosti. Od 24 sata, 19 časova je prohodan. Ali postoje sati, naročito kada je reč o šicu, kada on to i nije. Jer, ako je nespretniji vozač koji u kružni tok uđe u šicu, on može da napravi haos. Ipak, i za to ima opcija. Na Zapadu već postoje kružni tokovi sa semaforom koji se pale u vreme najveće saobraćajne gužve. Razmišljamo i da na Auto-komandi postavimo semafor da radi u špicu. Kada prođe gužva, onda bi se uključivalo trepćuće žuto svetlo, kao i na Brankovom mostu i drugim kružnim tokovima. To je rešenje da ne bi morali da se angažuju saobraćajci – objašnjava Šapić.  
On je podsetio da se u Karađorđevoj ulici skida kocka jer ta ulica mora da bude tranzit oko centra grada, a ne pešačka zona.

– U Pop Lukinoj ulici napravili smo mali kružni tok. Radimo to jer želimo da onaj ko ide sa Novog Beograda shvati da mu jedini put do centra grada nisu Terazijski tunel i Francuska, već da ovuda može da se „izvuče” i da za nekoliko minuta stigne na Donji Dorćol – rekao je Šapić.

Radovima na saobraćajnicama i nabavkom novih vozila, a među njima i tramvaja stvoritiće se, kako je napomenuo, uslovi da Beograd bude „novi grad”.


– Pokušaćemo da deo tramvaja koje budemo nabavljali ima automatizam da može da preusmeri šine, kako ne bi morao da ide na okretnicu. To bi u mnogim delovima grada olakšalo saobraćaj – rekao je on i naglasio da pojedini tramvaji zbog naših nestandardizovanih šina ne mogu da se kreću na svim relacijama. Primer za to su čuveni „španci”.


Šapić je podsetio i da je nedavno urađeno novih 510 parking-mesta.

– Do mog dolaska u gradu je izgrađeno 1.300 parking-mesta, a mi ćemo završno sa ovom godinom otvoriti još 2.500. Garaža „Pinki” je završena, gradi se u Vlajkovićevoj, a započeta je izgradnja garaže kod Hrama Svetog Save. Rešenje za grad jeste izgradnja garaža, ali je za njih potrebno vreme. Možda ne bi bilo loše da ponovimo da je grad prošle godine doneo odluku da parking ne bude više deo komunalne delatnosti. Omogućili smo da parkinzi mogu biti i u rukama privatnika. Možda bi da oni koji imaju sredstva umesto da grade zgrade mogli da grade parkinge. Kupe zgradu i naprave parking, a cenu svega toga odrediće tržište. Jer ne može biti ista cena za parking u centru grada i u Barajevu – istakao je on.

 

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.