Sreda, 14.05.2025. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
SUD­BI­NA STA­ROG SAV­SKOG MO­STA

Stari savski most povezaće Zemunski kej i Lido

Pe­šač­ko-bi­ci­kli­stič­ka ve­za iz­me­đu Ze­mun­skog ke­ja i Li­da
Ме­сто ко­је је и ра­ни­је би­ло у игри као јед­на од број­них ло­ка­ци­ја на ко­ју би мост мо­гао да се пре­се­ли (Фо­то Р. Кр­сти­нић)

Ni u sta­ro gvo­žđe ni na kop­no, ne­go na Du­nav iz­me­đu Ze­mun­skog ke­ja i Ve­li­kog rat­nog ostr­va, od­no­sno pla­že Li­do – to je lo­ka­ci­ja na ko­ju bi mo­gao da bu­de pre­me­šten Sta­ri sav­ski most. Ovo za „Po­li­ti­ku” ot­kri­va oso­ba uklju­če­na u pro­je­kat ukla­nja­nja sa­o­bra­ćaj­ne ve­ze iz Sav­skog am­fi­te­a­tra i iz­grad­nje no­vog i ve­ćeg mo­sta na po­zi­ci­ji pre­po­zna­tlji­ve ze­le­ne luč­ne kon­struk­ci­je, ko­ja ni­je že­le­la da joj se ime po­mi­nje. To me­sto je i ra­ni­je bi­lo u igri kao jed­na od broj­nih lo­ka­ci­ja na ko­ju bi most mo­gao da se pre­se­li, a sa­da je, ka­ko sa­zna­je­mo, i na ko­rak do for­ma­li­za­ci­je – od­no­sno pot­pi­si­va­nja anek­sa ugo­vo­ra ko­jim bi se sta­vi­la tač­ka na sud­bi­nu Sta­rog sav­skog mo­sta. Me­đu­tim, ne­ki od ta­ko­đe uklju­če­nih u ovaj pro­je­kat, iako po­tvr­đu­ju da je za sa­da ova lo­ka­ci­ja naj­i­zgled­ni­ja, na­po­mi­nju da će to bi­ti iza­zo­van po­du­hvat pa zbog to­ga pre­me­šta­nje mo­sta kod Li­da još ne vi­de kao de­fi­ni­tiv­nu od­lu­ku.

– Most ne­će bi­ti uni­šten, ne­go će do­bi­ti no­vi ži­vot kao pe­šač­ko-bi­ci­kli­stič­ka sa­o­bra­ćaj­ni­ca ta­ko što će bi­ti po­sta­vljen kao ve­za iz­me­đu Ze­mu­na i Li­da na onoj po­zi­ci­ji gde se le­ti po­sta­vlja pon­ton­ski most do pla­že na Ve­li­kom rat­nom ostr­vu. Za­to mo­ra da se ra­di plan de­talj­ne re­gu­la­ci­je ko­ji će de­fi­ni­sa­ti sve što tre­ba da bi most mo­gao da se pre­me­sti na no­vu lo­ka­ci­ju – is­ti­če naš sa­go­vor­nik.

Na sta­roj iz­nad Sa­ve sve su pri­li­ke osta­će naj­ma­nje do No­ve go­di­ne, ali od 1. no­vem­bra, ka­ko su to po­tvr­di­li za naš list u Grad­skoj upra­vi, bi­će za­tvo­ren za sa­o­bra­ćaj. Ka­ko će grad da re­or­ga­ni­zu­je sa­o­bra­ćaj zbog za­tva­ra­nja mo­sta pre­ko ko­jeg osim auto­mo­bi­la pre­la­ze auto­bu­si jav­nog pre­vo­za i tram­va­ji još ni­je sa­svim po­zna­to. Re­sor­no mi­ni­star­stvo, ka­ko nam je re­če­no, iz­da­lo je re­še­nje o ru­še­nju, a struč­nja­ci za­du­že­ni za pro­jek­to­va­nje no­vog mo­sta, ali i iz­ra­du do­ku­men­ta­ci­je za ukla­nja­nje Sta­rog sav­skog ka­žu da će on u jed­nom ko­ma­du bi­ti ski­nut sa stu­bo­va i pre­net na pri­vre­me­ni gra­di­li­šni pla­to – pro­stor iz­me­đu Bran­ko­vog i Sta­rog sav­skog mo­sta. Tu će bi­ti ra­sta­vljen na de­lo­ve, a na ko­ju pri­vre­me­nu lo­ka­ci­ju će ot­plo­vi­ti pre ne­go što do­đe vre­me da pre­mo­sti dve oba­le na Du­na­vu, ni­smo sa­zna­li.

Deo jav­no­sti ko­ja se go­di­na­ma pro­ti­vi ru­še­nju Sta­rog sav­skog mo­sta i 20. ok­to­bra or­ga­ni­zo­va­će pro­test na Tr­gu re­pu­bli­ke pod slo­ga­nom „Ni ko­rak da­lje, most osta­je” u 17 ča­so­va, na­ve­de­no je u sa­op­šte­nju ne­for­mal­nog udru­že­nja gra­đa­na „Most osta­je”. Ono je deo or­ga­ni­za­ci­je „Zdru­že­ne ini­ci­ja­ti­ve i po­kre­ti” (ZIP) ko­ja se po­vo­dom ukla­nja­nja mo­sta pi­smom obra­ti­la Mi­ni­star­stvu gra­đe­vi­nar­stva, sa­o­bra­ća­ja i in­fra­struk­tu­re u ko­jem na­vo­di da se oštro su­prot­sta­vlja ta­kvom po­stup­ku i zah­te­va da se „po­du­hvat ukla­nja­nja mo­sta sta­vi van sna­ge dok se ne po­stig­ne ši­rok dru­štve­ni kon­sen­zus oko pri­o­ri­te­ta raz­vo­ja sa­o­bra­ćaj­ne in­fra­struk­tu­re i ur­ba­ni­stič­kog raz­vo­ja Be­o­gra­da u op­štem in­te­re­su gra­đa­na”.

– Na­ja­vlje­no ru­še­nje Sta­rog sav­skog mo­sta umno­go­me bi po­gor­ša­lo uve­li­ko pri­su­tan ko­laps drum­skog i jav­nog sa­o­bra­ća­ja u Be­o­gra­du. Ta­ko­đe, ru­še­nje Sta­rog sav­skog mo­sta bio bi ne­pro­ce­njiv gu­bi­tak još jed­nog od sim­bo­la Be­o­gra­da ko­ji mo­ra ne­go­va­ti kul­tu­ru se­ća­nja na svo­ju bur­nu, ali i slo­bo­dar­sku isto­ri­ju. Uz to, do­da­je­mo i ne­po­treb­no ma­te­ri­jal­no za­du­ži­va­nje svih gra­đa­na Sr­bi­je za­rad ru­še­nja funk­ci­o­nal­nog mo­sta či­ju su te­melj­nu re­kon­struk­ci­ju Be­o­gra­đa­ni već pla­ti­li pre 15 go­di­na – na­ve­de­no je iz­me­đu osta­log u pi­smu u ko­jem sto­ji i to da ZIP zah­te­va i ob­u­sta­vu po­stup­ka iz­da­va­nja do­zvo­le za ru­še­nje mo­sta i zbog či­nje­ni­ce da se „pro­ces iz­ra­de i pro­me­ne pro­jek­ta no­vog mo­sta, kao i pro­jek­ta za de­mon­ta­žu Sta­rog sav­skog mo­sta spro­vo­di van ika­kvog pri­su­stva jav­no­sti i van in­sti­tu­ci­ja, već sti­hij­ski i ne­plan­ski”.

– Iz­o­sta­ju ja­sne ga­ran­ci­je da će pla­ni­ra­na in­ve­sti­ci­ja od pro­ce­nje­na 94 mi­li­o­na evra za­i­sta re­zul­ti­ra­ti po­bolj­ša­njem sa­o­bra­ća­ja u in­te­re­su gra­đa­na – iz­ri­či­te su „Zdru­že­ne ini­ci­ja­ti­ve i po­kre­ti”.

Komentari11
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Netu
Nikako tu. Stavite ga negde gde je korisniji...ovako, izgubiće se pogled- vizura i naružiće ovaj predivni deo grada. Nisam kritizer i uvek protiv, ne. Ja sam ZA sklanjanje tog mosta sa sadašnje lokacije jer je nefunkcionalan za potrebe saobraćaja.
Земунац
Уништићете оазу природе! Зашто?
КТ
Повежите Аду и НБГД!
Петар
Ау, колико нам је добро. Обожавам овај народ!
Ljubisa
Najgora ideja koja se zamisliti moze,da se uspostavi automobilski saobracaj sa Lidom. Dajte malo razuma ljudi
Petar
I Tramvaj će na Lido

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.