Četvrtak, 17.07.2025. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
INTERVJU: KATARINA BRADIĆ, mecosopran

Težak je zadatak glasom se suprotstaviti moćnom zvuku orkestra

Studije u Srbiji su od mene napravile muzičara koji će uzeti bez straha bilo koju partituru u ruke, a u Beču sam počela da otkrivam barok, umetničku solo pesmu, savremenu muziku
(Фото: Драгана Бранковић)

Katarina Bradić, mecosopran sa uspešnom inostranom karijerom, nastupiće prvi put na Gala koncertu sa Simfonijskim orkestrom Radio-televizije Srbije, pod upravom maestra Balaža Kočara iz Budimpešte, 22. marta u 20 časova u Kolarčevoj zadužbini. Slušaćemo je u delu „Sea Pictures op. 37” Edvarda Elgara. Na programu SO RTS biće i Bartokove „Dve slike za orkestar op. 10” i „Koncert za orkestar”.

Katarina Bradić je diplomirala na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, na dva smera: muzička pedagogija i solo pevanje. Magistarske studije solo pevanja je završila na Bečkom konzervatorijumu. Tokom boravka u prestonici Austrije bila je članica čuvenog Hora „Arnold Šenberg”, koji okuplja profesionalne i iskusne pevače, a nastupa širom sveta. Katarina je bila i predstavnica Evrope u vokalnoj grupi „Soul Singers of United Lands”, čija je misija širenje multikulturalnosti. Katarina Bradić nastupa u solističkim ulogama, uglavnom u baroknim i savremenim operama, a odlikuje je posebna boja glasa. Prvi angažman dobija u „Vlaamse” operi u Antverpenu, gde interpretira Olgu u „Evgeniju Onjeginu” Čajkovskog, Suzuki u Pučinijevoj „Madam Baterflaj” i nastupa u operi „Đazone” Frančeska Kavalija.

Na poziv Dojče opere iz Berlina gostuje kao Bizeova Karmen i time počinje njena velika internacionalna karijera. Slede operske kuće u Minhenu, Hamburgu, Cirihu, Bazelu, Beču, Madridu, Parizu, Ženevi, Briselu, Barseloni, Amsterdamu, Štac operi u Berlinu, Diseldorfu, Boljšom teatru u Moskvi i drugim najprestižnijim dvoranama sveta. Repertoar Katarine Bradić obuhvata dela napisana od baroka do savremenih autora. Sarađivala je sa dirigentima i režiserima kao što su: Rene Jakobs, Semjon Bičkov, Donald Ranikl, Rafael Pišon, Rikardo Minazi, Beri Koski, Loren Peli, Kaliksto Bjeito, Fiona Šo, Sebastijan Baumgarten i mnogi drugi.

Sezonu 2024/2025. započinje u „Theatre du Chatelet” u Parizu tumačeći naslovnu ulogu u Hendlovom „Orlandu”, u Staatsoper Unter den Linden” u Berlinu sledi rola Kasandre u istoimenoj Fokrulovoj operi i učešće u scenskoj adaptaciji Hendlovog „Mesije” u „Komiche Oper” u Berlinu.

Katarina Bradić razgovor za „Politiku” počinje najavom predstojećeg koncerta na Kolarcu rečima:

– U Beogradu ću se predstaviti ciklusom pesama Edvarda Elgara koji se zove „Sea Pictures”. Živim pored mora, doduše u Španiji a ne u Engleskoj, te mi je ovaj ciklus, koji sam delimično pevala tokom magistarskih studija u Beču, blizak srcu. Sa Simfonijskim orkestrom RTS-a i dirigentom Kočarom ovom prilikom sarađujem prvi put – ističe naša sagovornica.

Diplomirali ste na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, a usavršavali na Bečkom konzervatorijumu. Kako danas gledate na godine učenja u različitim sredinama?

Studije u Srbiji su od mene napravile muzičara koji će uzeti bez straha bilo koju partituru u ruke, čak i komplikovanu i objektivno tešku, savremenu. Zahvalna sam na našem načinu obrazovanja. U Beču sam počela da otkrivam i bavim se muzikom kojom u Srbiji nisam imala puno šansi da se bavim kao što su barok, umetnička solo pesma, savremena muzika. Iskustva u poznatim horskim ansamblima su bila od ogromnog značaja jer su mi pružila upliv u muzičku literaturu za koju nisam ni sanjala da postoji, a koja mi je produbila vidike za načine muzičkog i vokalnog izraza. Tome je doprineo i rad sa sjajnim dirigentima iz najrazličitijih kultura.

Dojče opera iz Berlina je bila važna u vašoj karijeri. Kako je došlo do tog angažmana, ali i do nastupa u drugim operskim kućama?

Angažovana sam u Dojče operi putem audicije, u isto vreme kad i u Flamanskoj operi („Vlaamse” opera) u Antverpenu. U tom trenutku odlučila sam se za Flamansku, jer sam tamo dobila bolje uloge. Dok sam završavala tu sezonu u Belgiji, Dojče opera je ponovila poziv da se pridružim njihovom ansamblu bez obaveze da ponovo pevam audiciju, i naravno, pristala sam.

Koliko uloga u svom fahu ste do sada ostvarili, da li je savremeni izraz blizak vašem glasu i kakve planove imate u nastupajućoj godini?

Iskreno, ne znam koliko sam uloga ostvarila. Ne brojim ih. Neke sam pevala mnogo puta u različitim režijama. Recimo Karmen sam pevala u šest različitih režija/produkcija. Savremeni način komponovanja, po mom mišljenju, često nije blizak nijednom ljudskom glasu. Pitanje je koliko ste spremni da se upustite u takav poduhvat. Pevačke linije su često tako napisane da morate pevati glasovne vratolomije, a glasom se suprotstaviti ogromnom zvuku orkestra je težak zadatak. Ono što je za mene tu privlačno su zanimljive uloge i tematika. U ovoj godini me očekuje Kasandra u istoimenoj, prvoj operi belgijskog kompozitora Bernara Fokrula, koju ću izvesti u „Staatsoper Unter den Linden” u Berlinu, sledi „Orlando” u Luksemburgu, Bradamante u Hendlovoj operi „Alčina”, koju ću pevati sa kontratenorom Filipom Žaruskijem u Parizu, Monpeljeu i Barseloni itd.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.