Sreda, 18.06.2025. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
U JAVNOM PREVOZU

Autobusi stariji od deset godina ostaju još godinu dana

Van snage stavljen javni linijski prevoz putnika brodićima. – Vlasnici splavova sa Save preselili se na Adu Huju, ali plaćaju dažbine
(Фото М. Спасојевић)

Posle osam sati i četrdeset pet minuta, koliko je u ponedeljak trajala osma sednica Skupštine grada, usvojene su i neke od odluka koje se tiču saobraćaja. Jedna od njih je o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada kojom se produžava rok za izbacivanje iz upotrebe autobusa starijih od 10 godina za još godinu dana. Sa prvog septembra ove rok je pomeren na prvi septembar 2026. Ta odluka, koja je mnoge začudila jer se insistiralo na tome da u gradu bude što više novih autobusa, obrazložena je time da je postupak javne nabavke koju sprovodi JKP GSP „Beograd” u toku i da nije završen. U slučaju da se do prvog septembra ove godine sa ulice povuče više od 200 vozila zbog starosne granice, GSP ne bi bio u mogućnosti da ispoštuje ugovorene obaveze kada je reč o potrebama u saobraćaju. Kako su nedavno saopštili pojedini sindikati GSP-a, zbog finansijskih razloga četvrti put zaredom pao je tender za nabavku novih 300 autobusa pa je ova mera bila jedino rešenje.

Odbornici opozicije su u toku rasprave o javnom gradskom prevozu ponovili tvrdnje da se „sve radi kako bi se GSP privatizovao” i naveli da je važno da se razmišlja i o alternativnim načinima prevoza, kao što je upotreba bicikala i izgradnja većeg broja biciklističkih staza.

Usvojena je Odluka o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća za naplatu, logistiku i rukovođenje javnim prevozom putnika u Beogradu da promeni poslovno ime. Umesto postojećeg, ovo preduzeće će se zvati JKP „Upravljanje javnim prevozom Beograd”. I na ovo su nedavno reagovali sindikati i rekli da se na ovaj način oduzimaju nadležnosti Sekretarijatu za javni prevoz i prebacuju na ovo preduzeće, za čijeg je vršioca dužnosti imenovan Nenad Ivanović.

Usvojena je i Informacija o prestanku potrebe uvođenja komunalne delatnosti javnog linijskog prevoza putnika u linijskoj plovidbi grada. A pre samo četiri godine ovaj projekat najavljivan je na sva zvona. Postojale su fotografije brodića kojima je trebalo da se sugrađani voze Savom i Dunavom, a počela je bila i izgradnja manjih pristana za te brodove na obe reke. Jedan od njih izgrađen je na Adi Huji. Bilo je planirano da grad do 2023. godine dobije prve dve linije od Bloka 45 do Sportskog centra „Milan Gale Muškatirović” i od Borče do Ade Huje preko Zemuna. Od ovog projekta se odustalo, navodi se u obrazloženju, jer je procenjeno je da bi taj vid prevoza bio spor i skup, posebno imajući u vidu da je od januara ove godine javni prevoz besplatan, kao i da je njeno uvođenje veoma komplikovano zbog infrastrukturnih problema i da iziskuje zahtevne pripremne radove.

Neke od primedaba opozicije odnosile su se i na povećanje broja splavova na Adi Huji, koji su se, prema njihovim rečima, preselili sa savske obale, ali i na gradnju kampa koju na ovom poluostrvu podiže kompanija „Pauer Čajna”.

Na te primedbe odgovorio je Marko Stojčić, glavni gradski urbanista. On je rekao da su na Adu prešli oni vlasnici splavova koji su prošli licitaciju i plaćaju nadoknade.

– Nećemo stati dok se svi splavovi na beogradskim rekama ne raščiste i svi ne budu imali dozvole. Što se tiče kampa koji „Pauer Čajna” gradi na Adi Huji, on služi za izgradnju metroa i ti problemi će biti prevaziđeni. Kamp se tu diže zato što je to mesto gde će se ubaciti krtica za prvu liniju metroa. Kada je reč o mostu na Adi Huji, grad pokušava da obezbedi sredstva za njega i siguran sam da ćemo u tome uspeti – naveo je Stojčić, a preneo Tanjug.

Nova-stara imenovanja

Odbornici Skupštine grada razrešili su i imenovali više članova upravnih i nadzornih odbora u jednom broju preduzeća i ustanova čiji je osnivač grad.

– Miodrag Pešić ponovo je postavljen za direktora Gradskog centra za socijalno preduzetništvo i to na četiri godine.

– Dejan Ribać je takođe ponovo imenovan za vršioca dužnosti direktora Javnog komunalnog preduzeća za upravljanje parkovima i obezbeđivanje uslova za njihovo uređenje, upotrebu, unapređenje i zaštitu na području opština Voždovac, Vračar, Zvezdara, Zemun, Novi Beograd, Palilula, Rakovica, Savski venac, Stari grad i Čukarica „Beogradski park”.

– Jasmina Božović imenovana je na dužnost Skupštine Privrednog društva Sportski centar „Novi Beograd”.

 

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.