„Temu” i „Šejn” beže iz SAD i okreću se Evropi
Onlajn trgovci „Temu” i „Šejn” okreću se Evropi jer im je poslovanje u SAD ugroženo zbog nepovoljnih trgovinskih politika. Ali se postavlja pitanje da li će naići na dobrodošlicu na drugim tržištima, pre svega na evropskom, piše Si-En-Bi-Si.
Stručnjaci napominju da je za ove platforme, koje su proboj napravile prodajom jeftine robe, uz sve dosadašnje poteškoće, trenutno najveći izazov potencijalno uvođenje carina EU na male pošiljke. Kako se navodi, poslednjih nedelja u EU su podnete pritužbe protiv „Temua” i „Šejna” zbog navodne nepoštene poslovne prakse, dok istovremeno Brisel priprema uvođenje nove paušalne naknade od dva evra na male pakete naručene preko interneta, a koji su do sada bili oslobođeni carina. Tržišni analitičari smatraju da bi ovo mogao da bude novi udarac na kineske platforme budući da je njihovo poslovanje već pretrpelo štetu nakon što je, u maju ove godine, ukinut izuzetak od carine na male pakete u Americi, ali i usled uvođenja novog poreza od 54 odsto (ili 100 dolara) za pakete poslate poštom.
Kako se ovi pritisci uvećavaju u SAD, „Temu” i „Šejn” sve više se okreću Evropi i Ujedinjenom Kraljevstvu kao ključnim tržištima za rast – kaže Anand Kumar, zamenik direktora istraživanja u Coresight Research-u za Si-En-Bi-Si i dodaje da se ne očekuje da će i na ovim tržištima platforme proći glatko jer se suočavaju sa sličnim regulatornim preprekama kao u SAD.
On napominje da ideja o uvođenju naknade od dva evra na male pakete ima upravo cilj da smanji obim prekogranične internet trgovine izuzetno jeftinom robom i da bi, ukoliko se to dogodi, obe platforme mogle u naredne dve-tri godine da promene način poslovanja sa Evropom.
Rojters prenosi da su „Temu” i „Šejn” već povećali budžete za oglašavanje u Evropi, posebno u Ujedinjenom Kraljevstvu i Francuskoj, što odražava njihov otklon od američkog tržišta. Rastuća važnost EU i Ujedinjenog Kraljevstva za obe kompanije vidi se i u podacima kompanije „Consumer Edge Research”, koja prati potrošačke trendove preko podataka s kreditnih i debitnih kartica.
I dok u Americi prodaja usporava ili pada jer pojedini američki kupci sada više troše u tradicionalnim radnjama brze mode, u Britaniji i Evropi primetni su suprotni trendovi, prenosi portal „Poslovni”. U maju je godišnji rast potrošnje iznosio 63 odsto u EU i 38 odsto u Ujedinjenom Kraljevstvu. „Šejn” je zabeležio rast prodaje od 19 odsto u EU i 42 u Ujedinjenom Kraljevstvu. Za „Temu”, podaci „Consumer Edge-a” pokazuju da je rast bio posebno izražen u Francuskoj. Kako bi iskoristile taj zamah, obe kompanije agresivno šire poslovanje u celom regionu, uvećavaju skladišne kapacitete i više novca troše za marketing, i to na ključnim tržištima poput Britanije, Francuske i Nemačke.
– Sve ovo pokazuje da postoji strateški zaokret, ali daje i jasniju sliku kako kompanije vide sledeću fazu svog rasta. Međutim, ni evropsko tržište nije bez izazova. Postoje stroži propisi o bezbednosti proizvoda, zaštiti potrošača i poštenoj konkurenciji, što će za kompanije značiti i veća ulaganja u usklađenost – izjavio je Kumar.
Подели ову вест

Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.