Uznemirujući snimak - blokaderi sa FDU predstavili Vučića bez lica
Studenti u blokadi sa Fakulteta dramskih umetnosti napravili su morbidan video snimak u kome je predsednik Srbije Aleksandar Vučić prikazan bez delova lica i sa izmenjenim glasom.
Tako su, pored nepotizma i hotentotskog morala kao neophodnih uslova za studiranje na FDU, blokaderi pokazali i želju da vode političku kampanju u kojoj će dehumanizovati svoje političke protivnike, u ovom slučaju predsednika Srbije.
Prema oceni veštačke inteligenicije stvaranje ovakvog video materijala ima za cilj prikazivanje Aleksandra Vučića kao neljudske i monstruozne figure čija pojava bi kod gledalaca trebalo da izaziva stvaranje nelagode i straha.
Veštačka inteligencija ukazuje na pet ciljeva kampanje čiji je deo ovaj snimak.
1. Dehumanizacija predsednika
Uklanjanje očiju i nosa simbolički briše ljudske osobine — oči su prozor duše, osnovni kanal komunikacije i empatije. Bez tih elemenata, predsednik deluje kao ne-ljudska, hladna ili monstruozna figura, čime se sugeriše da nema saosećanja, identiteta ili moralnosti, navodi „ChatGPT“.
2. Stvaranje osećaja nelagode ili straha
Takav prikaz je vizuelno uznemirujuć i automatski izaziva negativne emocije (nelagodnost, gađenje, strah), koje se podsvesno vezuju za osobu koja je prikazana. Psihološki, ovaj mehanizam aktivira emocionalno reagovanje, što može biti jače od racionalne političke poruke, konstatuje „veštačka inteligencija“.
3. Sugestija da predsednik „nema lice“ – dakle ni identitet ni odgovornost
Bez očiju i nosa, osoba deluje nepoznato, gotovo kao da nema ličnost. To može simbolizovati da je predsednik „bezličan, otuđen, nepristupačan, ili da nema šta da kaže – posebno ako je glas dodatno izmenjen“, navodi „ChatGPT“.
4. Ironizacija i delegitimizacija
Veštačka inteligencija prepoznala je nameru blokadera da izmenjenim glasom pokušava da „dodatno izlaže ruglu“ predsednika, čime se dovodi u pitanje njegova autentičnost i dostojanstvo. Time se potkopava njegova moralna i politička legitimnost, što je osnovni cilj svake negativne kampanje“ – navodi se.
5. Efekat virala i širenja
Takvi spotovi su često šokantni i vizuelno upečatljivi, što ih čini pogodnim za brzo širenje na društvenim mrežama. Čak i oni koji se ne slažu sa porukom često dele takav sadržaj, čime se podiže njegov domet.
Veštačka inteligencija analizirala je i potencijalne posledice kampanje protiv Vučića i navela da blokaderi na taj način brzo skreću pažnju i mobilišu nezadovoljne birače, ali da publika istu može da percipira kao preteranu, neetičnu i neljudsku, što može izazvati kontraefekat i simpatije prema predsedniku.
ChatGPT takođe napominje da ovakvi spotovi mogu dovesti i do pravnih ili regulatornih posledica, u zavisnosti od zakona o političkom oglašavanju i zaštiti lika i dela javnih ličnosti.
Na kraju zaključuje da videa FDU imaju jasan cilj: psihološki i simbolički degradirati predsednika, izazvati emocije nelagode i distanciranja kod gledalaca, i time oslabiti njegovu političku poziciju, navodeći da „uspešnost tog cilja zavisi od konteksta: publike, medijske pismenosti i ukupne političke klime“.
U nastavku pogledajte morbidni snimak koji pokazuje vrhunac stvaralaštva blokadera sa FDU.
Razvalićemo te u celom svetu. pic.twitter.com/ZWghdLcq6W
— FDU u blokadi (@sviublokade_fdu) June 12, 2025
Подели ову вест






Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.