„Svetske" cene rasterale turiste u Hrvatskoj, Nemaca upola manje nego prošle godine
Ove godine u maju Hrvatsku posetilo skoro upola manje nemačkih turista nego lane, a broj njihovih noćenja pao je na nivo iz 2022. godine, kada su još važila pandemijska ograničenja, pokazuju najnoviji podaci hrvatske turističke zajednice.
Ako je suditi prema turističkoj poseti u maju Hrvatsku ovogodišnja turistička sezona biće znatno ispod očekivanja.
Prvi put u poslednjih deset godina – ne računajući pandemijske sezone – Hrvatska beleži dvocifren pad turističkog prometa u maju.
Najveće iznenađenje i to neprijatno, dolazi upravo sa nemačkog tržišta koje je tradicionalno najvažnije za hrvatski turizam, a koje je sada najviše doprinelo ukupnom padu.
Udeo nemačkih gostiju u ukupnim noćenjima gotovo se prepolovio, srozao se sa prošlogodišnjih 30 odsto na samo 16,5 procenata.
Iako je zabeležen rast na nekim drugim tržištima, poput italijanskog i američkog, njihov ukupni udeo i dalje je suviše mali da bi nadomestio pad sa ključnih tržišta odakle turisti dolaze u Hrvatsku.
Ukupno gledano, Hrvatsku je u maju posetilo 1,9 miliona turista – što je pad od 5 odsto u odnosu na prošlu godinu – dok je broj noćenja opao za 14 procenata, na ukupno 6,6 miliona.
Posebnu zabrinutost izaziva pad sa nemačkog tržišta, koje godinama ima ključnu ulogu u ukupnom turističkom prometu Hrvatske. U maju 2025. broj nemačkih gostiju opao je za 9 odsto, a broj njihovih noćenja za čak 17 odsto – što je oko 1,2 miliona noćenja manje u poređenju s istim mesecom prošle godine.
Ovaj trend ne može se objasniti isključivo kalendarskim pomeranjem praznika jer su i prošlog leta zabeležene ozbiljne kritike nemačkih turista zbog drastičnog rasta cena u Hrvatskoj, naročito u restoranima, prodavnicama, pa i u smeštaju, gde su cene u pojedinim mestima dve godine zaredom beležile dvocifreni rast.
Dodatni problem predstavlja i činjenica da su se boravci turista iz Nemačke skratili. Prošle godine oni su u proseku ostajali 5 ili 6 dana, dok su ove godine prosečno boravili samo 4,7 dana. To znači ne samo manje turista, već i manju potrošnju po gostu.
Kumulativni podaci za prvih pet meseci ove godine dodatno potvrđuju negativan trend: ukupan broj dolazaka turista manji je za jedan odsto, dok je broj noćenja smanjen za čak 6 odsto.
Osim iz Nemačke, padovi su zabeleženi i sa tržišta Austrije, Poljske, Francuske, Mađarske, Švedske, Ukrajine i Irske. Sa ostalih tržišta zabeležen je rast, ali nedovoljan da se kompenzuje ukupni gubitak.
Iako istraživanja pokazuju da Nemci i dalje planiraju da putuju, sve je očiglednije da Hrvatska više nije prvi izbor. Ukoliko se trend ne preokrene, hrvatski turizam bi mogao da se suoči s ozbiljnim posledicama, naročito ako se zadrži trenutna politika visokih cena bez proporcionalnog unapređenja ponude i kvaliteta usluge, prenosi „Jutarnji“.
I britanska štampa piše o naglom padu broja turista koji posećuju Hrvatsku, što predstavlja ozbiljan udarac za turistički sektor. Tabloid „Ekspres“ navodi da je „ova balkanska zemlja godinama bila omiljena destinacija za posetioce iz Nemačke, Austrije, Češke i Italije, ponajviše zbog nižih cena“.
„U poslednje tri godine cene u hrvatskom turizmu porasle su čak 50 odsto. Taj skok učinio je Hrvatsku skupljom od njene dve najveće konkurencije – Španije i Grčke. Tamo su cene u istom periodu porasle za samo 15 do 20 odsto“, navodi britanski list.
Maj 2025. mogao bi da bude signal za buđenje – i upozorenje da sezona neće sama od sebe doneti rezultate. Konkurencija je sve jača, gosti sve izbirljiviji, a tržište sve osetljivije.
Ako žele da spasavaju sezonu Hrvati moraju brzo da reaguju, ne samo „kvalitetnijom uslugom“ nego i pristupačnijim cenama jer većina turista upravo njih ističe kao glavni problem.
Подели ову вест






Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.