Ponedeljak, 14.07.2025. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Pripreme za izgradnju tunela između Savske i Dunavske padine

No­vim pla­nom de­talj­ne re­gu­la­ci­je bi­će is­pra­vlje­ne kri­vi­ne na nje­go­voj tra­si, ka­že Mar­ko Stoj­čić, glav­ni grad­ski ur­ba­ni­sta
Улаз у ту­нел на Сав­ској па­ди­ни би­ће у про­ду­жет­ку старe ћу­при­је на чи­јем ме­сту ће би­ти из­гра­ђен но­ви Сав­ски мост ( Фо­то М. Спа­со­је­вић)

Pri­pre­me za iz­grad­nju tu­ne­la iz­me­đu Sav­ske i Du­nav­ske pa­di­ne po­če­će u na­red­nim ne­de­lja­ma – ba­rem ta­ko se, ka­ko ka­že, na­da Mar­ko Stoj­čić, glav­ni grad­ski ur­ba­ni­sta, a pr­vi ko­rak bi­će grad­nja ula­zno-iz­la­znog por­ta­la u Bu­le­va­ru de­spo­ta Ste­fa­na kod zgra­de Po­li­cij­ske upra­ve za grad Be­o­grad. Pa­ra­lel­no sa tim iz­ra­đu­je se no­vi plan de­talj­ne re­gu­la­ci­je ko­jim se me­nja tra­sa tu­nel­ske ve­ze „zbog pro­me­ne me­to­de iz­grad­nje de­fi­ni­sa­ne idej­nim re­še­njem, od­no­sno za­me­na kla­sič­ne me­to­de gra­đe­nja tu­ne­la tzv. me­to­dom TBM (ma­ši­nom za ko­pa­nje tu­ne­la)”, na­ve­de­no je u ela­bo­ra­tu za ra­ni jav­ni uvid pla­na tu­nel­ske ve­ze Sav­ske i Du­nav­ske pa­di­ne, ko­jim je ob­u­hva­će­no oko 35 hek­ta­ra i ko­ji je pred oči­ma jav­no­sti do 23. ju­na.

– Me­nja se deo tra­se tu­ne­la ta­ko što će, po­jed­no­sta­vlje­no re­če­no, bi­ti is­pra­vlje­ne kri­vi­ne. Ula­zni i iz­la­zni por­ta­li osta­ju ta­mo gde su pred­vi­đe­ni sta­rim pla­nom iz 2019. i onaj u De­spo­ta Ste­fa­na ra­di­će­mo pre­ma sta­rom plan­skom do­ku­men­tu. „Kr­ti­ca” ko­ja tre­ba da ko­pa tu­nel tre­ba­lo bi da stig­ne sle­de­će go­di­ne iz Ki­ne, ali pre to­ga oče­ku­je nas slo­žen po­sao pri­pre­me te­re­na ka­ko bi ma­ši­na mo­gla da se sme­sti i da za­poč­ne ko­pa­nje pod­zem­ne sa­o­bra­ćaj­ni­ce. Ka­da poč­ne ko­pa­nje u Bu­le­va­ru de­spo­ta Ste­fa­na ne­ma sta­ja­nja sve dok ne iza­đe na dru­gu stra­nu, kod Eko­nom­skog fa­kul­te­ta – is­ti­če Stoj­čić.

Ulaz/iz­laz u tu­nel na Sav­skoj pa­di­ni pla­ni­ran je u pro­du­žet­ku sta­rog Sav­skog mo­sta, na či­jem me­stu će bi­ti iz­gra­đen no­vi i ve­ći most, dok se iz­laz/ulaz na stra­ni Du­nav­ske pa­di­ne pla­ni­ra u Bu­le­va­ru de­spo­ta Ste­fa­na, kod zgra­de MUP-a, od­no­sno u bli­zi­ni ras­kr­sni­ce s Uli­com Jo­va­na Ava­ku­mo­vi­ća.

„Pla­ni­ra­ne su dve tu­nel­ske ce­vi, sa po dve sa­o­bra­ćaj­ne tra­ke, ko­je se pre­du­se­kom iz Par­ka Lu­ke Će­lo­vi­ća spu­šta­ju pre­ma por­ta­lu na Sav­skoj pa­di­ni. Sa­o­bra­ćaj­ni­ce pro­la­ze is­pod Uli­ce Ga­vri­la Prin­ci­pa i da­lje po­ni­ru u tu­nel ko­ji se na­sta­vlja is­pod Te­ra­zi­ja, za­tim Nu­ši­će­ve i po­tom od Uli­ce Džor­dža Va­šing­to­na pra­ti tra­su Bu­le­va­ra de­spo­ta Ste­fa­na. Ni­ve­le­ta se za­tim pe­nje do por­ta­la na Du­nav­skoj pa­di­ni, gde se pri­stup­nom ram­pom do­la­zi  do ni­voa Bu­le­va­ra de­spo­ta Ste­fa­na”, na­ve­de­no je u ela­bo­ra­tu za ra­ni jav­ni uvid.

Od­ra­ni­je je po­zna­to da na pro­sto­ru iz­me­đu Lo­mi­ne i Uli­ce Ga­vri­la Prin­ci­pa pred­sto­ji ru­še­nje obje­ka­ta zbog iz­grad­nje tu­ne­la, a iz ela­bo­ra­ta se mo­že za­klju­či­ti da je reč o po­sto­je­ćih 3.500 stam­be­nih i 4.550 ko­mer­ci­jal­nih kva­dra­ta. Od­no­sno 54 sta­na će bi­ti uklo­nje­na, a 162 oso­be ra­se­lje­ne. Eks­pro­pri­ja­ci­ja imo­vi­ne, ku­ća, sta­no­va i ze­mlji­šta odav­no tra­je, a za ne­ke po­ro­di­ce u tom de­lu Sav­ske pa­di­ne već je okon­ča­na, ka­že Sa­ša Stan­ko­vić, uprav­ni­ca stam­be­ne za­jed­ni­ce u Ga­vri­la Prin­ci­pa 41. Ono što nju i nje­ne kom­ši­je sa­da bu­ni je­ste to što je, ka­že, nji­ho­va lo­ka­ci­ja ob­u­hva­će­na i pla­nom za tu­nel, ali i onim za ši­re­nje Be­o­gra­da na vo­di.

– Na na­šoj par­ce­li od 13 ari su ku­će i zgra­da sa ukup­no 22 vla­sni­ka i mi bi­smo vo­le­li da zna­mo ko je ko­ri­snik eks­pro­pri­ja­ci­je, da li nas ru­še zbog iz­grad­nje tu­ne­la i pro­jek­ta ko­ji je u jav­nom in­te­re­su ili zbog po­ten­ci­jal­ne grad­nje luk­su­znih sta­no­va ko­ja je pred­vi­đe­na na obo­du Te­ra­zij­ske te­ra­se. U oba pri­me­ra mi že­li­mo da bu­de­mo obe­šte­će­ni ta­ko da od sred­sta­va ko­ja do­bi­je­mo mo­že­mo da ku­pi­mo stan u istom kra­ju – is­ti­če Stan­ko­vi­će­va.   

Pro­me­na u pro­sto­ru ko­ju će do­ne­ti no­vi tu­nel za­hva­ti­će i Park Lu­ke Će­lo­vi­ća, ko­ji se „pre­ma pla­ni­ra­nom re­še­nju re­du­ku­je i de­li na dva odvo­je­na pro­sto­ra”.

„Pr­vi se u for­mi tr­ga na­la­zi uz pro­stor Eko­nom­skog fa­kul­te­ta, a dru­gi, ko­ji pred­sta­vlja ve­ći, pre­o­sta­li deo ne­ka­da­šnjeg par­ka, pla­ni­ra se kao tip skve­ra, ome­đen je uli­ca­ma Ga­vri­la Prin­ci­pa, Ka­ra­đor­đe­vom i Lič­kom”, na­ve­de­no je u ela­bo­ra­tu ko­ji je iz­ra­dio Ur­ba­ni­stič­ki za­vod Be­o­gra­da, a na­ru­čio ga je In­sti­tut „Ja­ro­slav Čer­ni”.

Bu­du­ći tu­nel tre­ba­lo bi da uli­ce na prav­cu No­vi Be­o­grad – Sav­ski am­fi­te­a­tar – Ada Hu­ja ras­te­re­ti od sa­o­bra­ća­ja za oko 14 pro­ce­na­ta, skra­ti vre­me pu­to­va­nja za oko 10 od­sto, za isto to­li­ko po­ve­ća pro­seč­ne br­zi­ne kre­ta­nja, sma­nji za­ga­đe­nost i bu­ku. Sve to su ur­ba­ni­sti pod­ve­li pod oče­ki­va­ne efek­te pla­ni­ra­nja.

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Шумадинац
Пројекат је одличан. Не знам да ли се размишљало о продужењу Теразијског тунела исто дуж Нушићеве улице који би изашао исто у Деспота стефана, али раније од овог већег тунела. Негде у зони Ботаничке баште нпр?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.