Utorak, 08.07.2025. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Ministar Stanković: Srbija prepoznala značaj i ulogu digitalnog obrazovanja

(Фото Танјуг)

Srbija je u pravom trenutku prepoznala značaj i ulogu digitalnog obrazovanja i njegovu ulogu u procesu unapređenja kvaliteta nastave i postignuća učenika, izjavio je danas na međunarodnom ''Samit o obrazovnim tehnologijama 2025'' u Istanbulu ministar prosvete Dejan Vuk Stanković. 

Na skupu pod pokroviteljstvom Ministarstva nacionalnog obrazovanja Turske, a čija je tema ''Digitalna transformacija obrazovanja: inovacije, dostupnost i održivost'', Stanković je rekao da je Srbija prva u regionu jugoistočne Evrope napravila iskorak u upravljanju razvojem veštačke inteligencije i pozicionirala se kao lider u regionu, što je prepoznato i predsedavanjem Globalnim partnerstvom za veštačku inteligenciju.

Kako je saopšteno iz Kabineta ministra, on je podsetio da je nakon Strategije usvojene 2019. godine, Vlada Srbije u januaru ove godine usvojila Strategiju za razvoj veštačke inteligencije do 2030. godine, koja će omogućiti ubrzan razvoj veštačke inteligencije u Srbiji. 

''Ovaj dokument prepoznaje značaj i ključnu ulogu digitalnog obrazovanja u unapređenju kvaliteta nastave i postignuća učenika, kao i podršku njihovom sveukupnom razvoju'', rekao je ministar.

On je ukazao da veštačku inteligenciju ne treba posmatrati kao zamenu, već kao podršku ljudskom znanju. 

''Napredni kapaciteti veštačke inteligencije za učenje, analizu i automatizaciju proširuju ljudske mogućnosti i predstavljaju moćno sredstvo za rešavanje problema - ali je važno da se moderne tehnologije koriste kritički, bezbedno i odgovorno'', ocenio je ministar prosvete.

Ministar Stanković razgovarao je juče u Istanbulu na marginama Samita sa ministrom nacionalnog obrazovanja Turske Jusufom Tekinom o mogućnostima za proširenje saradnje u oblasti obrazovanja, posebno kada je reč o zajedničkim projektima, razmeni studenata i nastavnog osoblja, zajedničkih naučno-istraživačkih inicijativa i saradnje u oblasti obuka i stručnog usavršavanja nastavnog kadra.

Ovogodišnji samit okuplja predstavnike ministarstava obrazovanja, institucija obrazovanja iz celog sveta, kako bi se razmenile ideje, iskustva i inovativna rešenja u oblasti primene tehnologije u obrazovanju.

Učešće Srbije na ovom događaju predstavlja važan korak ka jačanju međunarodne saradnje u sektoru obrazovanja, posebno u oblasti digitalizacije, obuke nastavnog kadra, razvoju kurikuluma i implementacije savremenih tehnologija u učionicama.

 
Komentari5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Gile
digitalno obrazovanje je promašaj od kojeg ćemo se teško oporaviti.
Родион
Хоће ли та ваша вештачка интелигенција коначно бити у стању да ми омогући, кад користим српски језик и писмо на “Ипад”-у у Гуглу, прво дибијем српске садржаје, а не руске, македонске и бугарска? Људи који су присиљени да користе читаче кад читају са веб страница се жале да је ћириличне текстове готово немогуће читати, сваки други текст ти даје неки “гибетиш”. Ако читач и препозна ћирилицу онда се спрда с тобом и чита ти са хрватским,руским или чешким акцентом. Чак и црногорским. Никад српским.
nada
Digitalno obrazovanje ne samo da osnažuje učenike, već i rasterećuje nastavnike – pravi put ka efikasnijem sistemu.
nina
Konačno fokus na veštine budućnosti! Deca treba da uče kako da razmišljaju digitalno, a ne da bubaju napamet.
Zoki
Digitalno obrazovanje je lose za decu

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.