Subota, 10.12.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Obilaznica oko Beograda

Радови на обилазници око Београда (слика лево), Мост код Аде Циганлије, Прокоп (десно)

U prethodnih 17 godina, koliko traju radovi, završena je deonica od Dobanovaca do Ostružnice i popravljen je most preko Save kod Ostružnice Pušteni su u saobraćaj 2005.godine. Trenutno se ubrzano gradi put od Ostružnice do Orlovače, kako bi bio završen do zatvaranja Gazele.

Buduću obilaznicu trebalo bi da čini kružni put od Batajnice preko Dobanovaca, Ostružnice, Železnika i Belog Potoka, sa koridorom preko Vinče i novim drumsko–železničkim mostom na Dunavu za vezu sa međunarodnim putem E-70. Osim toga će "Gazela", preko koje dnevno pređe 160.000 vozila, biti znatno rasterećena od tranzitnog i teretnog saobraćaja, a samim tim i transport opasnih materija biće izmešten iz centra grada.

MOST KOD ADE CIGANLIJE

Ove jeseni najavljivan početak radova. Završetak radova predviđen za godinu i po dana

Cena je 160 miliona evra sa pristupnim putevima, a samo most staje 90 miliona evra. Idejno rešenje je sačinila mariborska firma "Ponting". Pobednici na tenderu su projektovali most od 980 metara, sa po tri saobraćajne trake u oba pravca i po jednu za laki metro. Pilon od 200 metara, nametnuo je ideju o novom simbolu grada. Direkcija za građevinsko zemljište bi uskoro trebalo da obelodani koje preduzeće će graditi most, za koji se veruje da će rasteretiti južni prilaz gradu i otkloniti zagušenje u centru. Novac je obezbeđen  delom iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj a delom iz gradskog budžeta. Prema najnovijim najavama radovi će početi tek na proleće.

PROKOP

1977. počela izgradnja prema Cipovom projektu Beogradskog železničkog čvora

Uloženo dosad oko 900 miliona evra – Grad 67 odsto novca (iako je prvobitnim dogovorom iz 1974. godine bilo planirano samo 20 posto), a Republika, odnosno Železnice Srbije ostatak sredstava.

Tender za graditelja stanice poslovnog centra na njenoj ploči, vrednog 170 miliona evra raspisan 2005. godine.

Izgradnja Skadra na Bojani, buduće Glavne železničke stanice prvi put je obustavljena osamdesetih godina zbog nedostatka novca. Devedestih je nastavljena da bi opet bila prekinuta 2000. godine. Do sada su postavljene šine, peroni, koloseci i temeljna ploča za poslovni centar od 128.000 kvadrata. Taman kada su se stvari pomerile sa mrtve tačke u početnoj fazi za izgradnju Beogradskog železničkog čvora (četiri putničke stanice Rakovica, Beograd centar "Prokop", Novi Beograd i Zemun, umesto postojeće na Savskom pristaništu) i oslobađanje dragocenog prostora u Savskom amfiteatru, iskrsao je novi problem. Mađarsko–kiparska kompanija "Trigranit", pobednica na tenderu, koja je trebalo da do 2008. godine podigne stanicu sa deset koloseka i šest perona sa pratećim trgovinsko poslovnim centrom, naprasno je letos odustala. Opravdanje je bilo–nepristupačnost lokacije i nedostatak prostora za parkiranje. Na kraju su zaključili da je ovaj prostor premali za sve što se na njemu planira. "Energoprojekt", drugoplasirani na tenderu, na gradilištu bi trebalo da se pojavi na proleće, sa zakašnjenjem od godinu i po dana. U drugoj fazi radova, u kompleksu "Prokopa" treba da bude izgrađeno još oko 170.000 kvadra poslovnog prostora, a vrednost celog posla je više milijardi dolara.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.