Наука

Психологија

С чоколадом се лакше рачуна

Најновије истраживање показало је да флавонол – биљна хемикалија које у изобиљу има у црној чоколади – отклања умор и подстиче оштроумност. Делотворан учинак поткрепљен у одузимању бројева. Да ли је пожељна и у вођењу љубави?

За боље памћење и расположење

Одавно је уврежено тумачење да пре одласка на починак ваља попити шољу топлог напитка (може и чоколаде), да би се лакше утонуло у сан. Нико није ни помишљао да то, управо, осокољује на нова прегнућа.

Најновије истраживање показало је да флавонол – биљна хемикалија које у изобиљу има у црној чоколади – отклања умор и подстиче оштроумност. Научници претпостављају да се такав учинак постиже ширењем крвних судова кроз која протиче више крви до самог мозга.

Уколико кубурите с рачунањем (и осталим математичким вештинама), не очајавајте: спас је у вашим рукама. Поједите комадић чоколаде или попијте топли чоколадни напитак и видећете да напредујете. Састојак флавонол побољшава мисаону (ментална) аритметику.

Високошколци који су јели овај слаткиш у току учења постизали су боље резултате, осећали су да су одморнији и били су више усредсређени. Једење чоколаде може да побољша способност решавања математичких загонетки (проблем), показује скорашње истраживање.

Професор Дејвид Кенеди, руководилац проучавања мозга, можданих улога и исхране на Универзитету Нортамбрија (Велика Британија) и један од потписника студије, каже да чоколада благотворно делује приликом испуњавања менталних задатака. Испитивање је обелоданило да су студенти који су појели или попили чоколаду док се припремају за испит, уистину, били на добитку.
Ментална аритметика постала је лакша после давања добровољцима велике количине састојка флавонола. Поврх тога ређе су осећали умор или мисаону исцрпљеност. Најновија сазнања предочена су на годишњем скупу Британског психолошког друштва у Брајтону.

Флавоноли су део групе хемикалија полифенола које повећавају доток крви у мозак. Учесници у огледу испили су по 500 милиграма флавонола. Иако је то количина коју је тешко природним путем унети у организам, истраживачи сматрају да би сви људи ваљало да уносе више флавонола који се налази у воћу и поврћу.

За дотично проучавање одабрано је 30 испитаника од којих је затражено да уназад одузимају по три од случајно изабраног броја између 999 и 800. Једни су пили топлу чоколаду, а други лажни напитак. Испоставило се да су то брже и тачније обавили након што им је понуђена топла чоколада.

Исти скор нису постигли када је требало да унатрашке одбацују по седам бројева, што научници описују као сложенији изазов који изискује укључење (активација) другог дела мозга.
Истраживања су показала да се добровољци нису уморили док су рачунали ако су испили чоколадни напитак, иако су задатак обављали стално испочетка цео један сат.

Обичан комадић црне чоколаде у свакодневној исхрани временом спречава опадање сазнајних моћи и онемогућује напредовање неуродегенеративних болести, објашњава професор Дејвид Кенеди. Што више воћа и поврћа и других намирница с полифенолима уносите у организам, то је боље за ваш мозак. Нарочито у ментално захтевним напорима.

У претходним истраживањима потврђено је да је флавонол зауставио запаљења која су повезана са срчаним обољењима и да је смањио изгледе за згрушавање крви. Уз то се помиње да је одржавао шећерну болест и крвни притисак у пожељним границама.

За већину уживалаца најважније је да чоколада поправља расположење подстичући лучење природних хемикалија у телу које су најчешће скопчане с вођењем љубави и физичким вежбањем. Поједини научници су отишли толико далеко да су, чак, разгласили да сам мирис чоколаде штити од прехладе!

Следећа провера је с чоколадицама које садрже мање флавонола – највише сто милиграма.

Стефан Вукашин
објављено: 11/04/2009

Последњи коментари

Зоран  | 29/04/2009 00:53

А зато значи младић понуди девојци чоколаду и пита је да ли зна да рачуна.