Након што је МУП недавно обавио највећу куповину нових патролних возила у историји српске полиције (710 „шкода”) и представио их јавности, многи су питали зашто су купљене „шкоде”, а не аутомобили који се производе код нас, у крагујевачком „Фијату”.
МУП се приликом одабира понуде руководио пре свега ценом возила, објашњава за „Политику” Милосав Миличковић, државни секретар у Министарству унутрашњих послова. Цена аутомобила „шкода рапид” била је, како каже, знатно повољнија од „фијата 500-Л”, као другопласиране понуде.
– То значи да смо за исти новац добили више нових патролних возила – каже Миличковић.
Државни секретар у МУП-у напомиње да су сви који су учествовали у преговарачком поступку, тачније заступници возила „фијат”, „шкода” и „пежо”, имали равноправне шансе.
Сви учесници у овом поступку добили су одлуку о додели уговора са веома детаљним образложењем на десетак страница, наводи Миличковић. То образложење садржи све елементе приспелих понуда, чиме су сви понуђачи и учесници у поступку били детаљно упознати са понудама својих конкурената, уверава он.
– Није било ниједног приговора, односно жалбе. То најбоље говори да је све урађено у складу са законом, јер да је нешто било мимо прописа, неко би сигурно имао примедбу – каже Миличковић.
Многи су замерали што тендер за куповину полицијских возила није био отворенији. Упитан када је и где објављен тендер за набавку нових аутомобила, Миличковић одговара да је све урађено у складу са законом.
– Поступак набавке возила спроведен је у складу са процедурама у вези са реализацијом капиталних пројеката и у складу са чланом 128 Закона о јавним набавкама. Тај закон регулише набавке из области одбране и безбедности, у вези са чим је и овде донет одговарајући закључак Владе Србије којим је утврђена поверљивост поступка и реализација путем непосредне погодбе. У предметном поступку прибављене су понуде од заступника за возила „пежо”, „фијат” и „шкода”, односно брендова који су најзаступљенији у возном парку МУП-а и уопште на тржишту Србије. На исти начин и од истих добављача набављана су возила за војску и полицију и током претходних влада – објашњава Миличковић.
Према његовим речима, ове године је за нове полицијске аутомобиле издвојено 700 милиона динара.
– МУП ће наставити да улаже новац у осавремењавање возног парка и у наредне две године, када ће, верујем, бити и возила других произвођача – додаје наш саговорник.
Пре набавке 710 нових патролних „шкода” просечна старост возила у МУП-у била је 14 година. Полицијски службеници користили су аутомобиле који нису најбезбеднији, од којих су многи прешли више од 250.000 километара.
– Улажући у боље услове рада, ми директно утичемо на ефикасније поступање полицајаца, бржи излазак на терен, а тиме и на већу безбедност свих грађана Србије. Зато верујем да су овом набавком на добитку и припадници полиције, али и грађани – каже Миличковић.
Додаје да су аутомобили набављени на основу капиталног пројекта „Осавремењивање возног парка Министарства унутрашњих послова”, опредељеног законом о буџету за 2017.
Донет је одговарајући закључак владе којим је МУП-у дата сагласност да преузме обавезе по уговорима из овог пројекта. Што се расподеле ових нових возила тиче, њу обавља Дирекција полиције у складу са стварним потребама припадника МУП-а и на основу претходно извршене анализе функционалности постојећег возног парка.
– Водили смо рачуна да пре свега у зависности од стања возила на терену донесемо одлуку где је најнеопходнија замена дотрајалих патролних аутомобила, како би били адекватно распоређени. Свих 27 полицијских управа у Србији добило је одређени број аутомобила, који ће, верујем, олакшати њихов свакодневни рад – закључује Милосав Миличковић.