четвртак, 21.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 08:12
НА УКРШТАЊУ ОБРЕНОВАЧКОГ ПУТА СА ОБИЛАЗНИЦОМ

Полукружним преко пуне линије право на полицију

Уместо да кроз тунеле „Липак” и „Железник” оду до петље „Орловача” и безбедно се врате ка Остружници и наставе ка Сурчину, возачи су и јуче, без обзира на препреке и полицију, правили прекршај на скретању са Обреновачког пута
Аутор: Дејан Алексићпетак, 27.07.2018. у 22:36
Табле јасно уочљиве знатно пре скретања за Орловачу (Фото Д. Алексић)

Колики је српски инат дефинитивно се најбоље види ових дана на укрштању Обреновачког пута са обилазницом око Београда, код петље „Остружница”. Ни полиција, ни издалека лако уочљиве физичке баријере и мобилни ивичњаци на коловозу, као ни јасно истакнути путокази који упозоравају на привремен режим саобраћаја на овом делу обилазнице нису довољни за несавесне возаче. Мере безбедности између петље „Остружница” и тунела „Липак” појачане су после објављивања снимка на коме се види да се возила са Обреновачког пута код Остружничке петље укључују ка Сурчину полукружним непрописним окретањем преко пуне линије. Али бројни возачи као да нису дали превелики значај томе. Они који нису желели да губе време и круже око 20 километара, односно да оду до петље „Орловача” и врате се до Остружнице настављајући прописно ка Новом Саду и Сурчину, последњег јулског петка опуштено су после укључења са Обреновачког пута правили полукружно преко пуне линије. Наставили су да доводе у опасност своје животе, али и животе возача и путника који долазе из правца Орловаче кроз тунеле „Липак” и „Железник”.

У ово се јуче уверила и наша екипа која је организовала мини-патролу саобраћајницом која је већ неколико дана у жижи због упорности возача.

Да аутомобили који долазе са Обреновачког пута на петљи „Остружница” тренутно не могу да скрену ка Новом Саду и Сурчину уочљиво је много пре тачке на којој се ових дана дешавају непрописна полукружна окретања. На више знакова пре искључења за тунел „Липак” видљиво је прецртано скретање ка Новом Саду и Сремској Митровици.

Издалека су лако уочљиви и мобилни ивичњаци и физичке баријере, сигнализација која указује да због тренутних инфраструктурних радова код обилазнице једино може да се настави у правцу Орловаче. Управо ту је спорно место где добар део возача и даље прави прекршај како би брже окренули ка Сурчину, Новом Саду, Сремској Митровици…

Наша екипа се на тој тачки и зауставила да би проверила да ли је на терену заиста све и урађено како су саопштили „Путеви Србије”, односно да утврди да ли су ту полиција и све најављене препреке.

У први мах је изненадило што на спорном месту код Остружничке петље нигде није било полиције и што сви возачи, како је у том тренутку деловало, поштују новоутврђена правила саобраћаја на овој деоници. Али, то је била само варка.

Нити је полиција затајила, нити су возачи за само неколико сати постали савеснији. То је постало јасно када се несавесни возач џипа „упецао” и направио грешку као и многи пре њега полукружно окрећући преко пуне линије. Таман што је помислио да је успео да насамари патролу и да прекрши правила, неколико десетина метара даље испод надвожњака сачекали су га вешто сакривени полицајци. Уместо пречице, као и многе пре њега, дочекала га је казна органа реда. Возач црног џипа свакако није био једини кога је екипа „Политике” уочила да прави идентичан прекршај. Већина возача која ово и даље чини, по свему судећи, води се чињеницом да је потез између петље „Остружница” и тунела „Липак” прав, раван и прегледан. Проблем је што занемарују другу чињеницу – да је то деоница на којој се вози већом брзином и да возачи који излазе из тунела лако могу да налете на оне који хоће да полукружно окрену преко пуне линије. Пренебрегавају и то да, без обзира на возачко искуство, лако може да се изгуби концентрација и да се у трену направи погрешан потез за воланом приликом оваквих маневара на саобраћајници за веће брзине.

Како се не бисмо упецали на варку прегледне деонице, као и већина, и наша екипа је, водећи се саветом надлежних, наставила дужим путем кроз тунеле „Липак” и „Железник” ка петљи „Орловача” одакле смо се окренули назад ка Остружници и Остружничком мосту. На месту је замерка бројних возача и саобраћајних стручњака да је то још двадесетак километара и нешто мање од 15 минута додатне вожње, али ово је тренутно једини безбедан начин за све који из правца Обреновачког пута желе да наставе ка Сурчину или војвођанским градовима.

И на потесу између два тунела уочили смо још једну тачку на којој возачи непрописно окрећу да не би ишли све до Орловаче и како би се вратили ка Остружници. Да се између два тунела обављају непрописни маневри сведоче полукружни трагови на коловозу. Овај део за тако нешто возачи користе јер између два тунела тренутно нема патроле полиције.

А када је реч о патроли која је зауставила власника црног џипа, возачи који размишљају да ипак поступе као он требало би да знају да полицајци нису стационирани искључиво испод надвожњака код Остружнице. Само десетак минута после заустављања „џипџије” патрола се поделила на две групе променивши локацију. И тако по цео дан све док не престане полукружно окретање преко пуне линије.

Измена на снази више од месец дана

„Путеви Србије” су још крајем јуна, због почетка нове фазе радова на уклапању новоизграђене леве коловозне траке са постојећом рампом на делу петље „Остружница”, саопштили да је за саобраћај затворена рампа којом се возила из Београда и Обреновца укључују на обилазници око Београда ка Сурчину. Још тада је указано да се сва возила упућују на петљу „Орловача”, одакле се адекватном саобраћајном сигнализацијом могу вратити ка Сурчину и наставити даље.

Поједини саобраћајни стручњаци ипак оцењују да би најекономичније и најбезбедније решење било да су надлежни привременом саобраћајном сигнализацијом омогућили безбедно скретање у леву страну возачима који са Обреновачког пута желе да обилазницом наставе ка Сурчину.


Коментари12
0ab40
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Miloš
Na skretanju sa Obrenovačkog puta nema nikakve najave da ako hoćeš za Novi Sad treba da ideš do NS treba da vozim do Orlovače. Takođe ni na navigaciji. Odakle da znam da treba da idem do petlje Orlovača, ili treba da se vozi do prvog kružnog toka koji je u Čačku? Šta je inače problem u glavama tih projektanata da predviđaju više kružnih tokova koji se u svim drugim zemljama ugrađuju po nekoliko komada u selima a kod nas teško da u celoj Srbiji ima više od 10? Izazov: hajde da ih nabrojimo?! Voditeljka Beogradske hronike i dnevni listovi opravdano drame da je ozbiljan problem polukružno koje prave svi ovi vozači ali niko od njih da pita nadležne zašto ne preduzmu nešto da se ovo diletantsko rešenje promeni, već samo insistiraju na kažnjavanju. Kod nas se nikad ne razmišlja o upotrebljivosti nego samo bitno je da se nešto radi. Pre neki dan totalno promenili red vožnje BG voza a novi red vožnje objavili tek treći dan? Pitam se kako se stranci snalaze u Srbiji? Hajde sredite ovo!
Боривоје Банковић
Да, стварно, шта је двадесет километара више по туђем џепу? Поготово за некога ко сваког дана пролази тим путем. Наравно да не треба вршити полукружно окретање на ауто-путу, нити бих то радио и не браним оне који то раде, али ово је чист дилетантизам и малтретирање грађана. Стручњак је лепо објаснио шта треба урадити да се избегне непотребно путовање а да се не угрожава безбедност саобраћаја. Уосталом, то није прво пут да се на том правцу догађају овакве ствари. Пре годину или две, из смера Бубањ Потока сам хтео да скренем ка Петловом Брду и наишао на затворено искључење. Без икаквог знака упозорења или путоказа. Да не познајем ту петљу, вероватно бих завршио у Остружници.
Боривоје Банковић
@Бојана, @Жика: Било би корисно да новинар "Политике" обиђе читав тај правац, од Бубањ Потока па до Добановачке петље и то у оба смера. Свашта се ту може видети и има материјала за још неколико оваквих чланака. Јер проблем нису само инат и бахатост возача, већ и индолентност надлежних. Да ли је нормално да се каже: "Пут је затворен, обилази се двадесет километара", а да алтернативни правац не постоји? Мени није. У међувремену сам сазнао да је скретање из смера Бубањ Потока ка Петловом Брду и дан данас затворено без икаквог знака или обавештења. Па ко зна - зна. А ко не зна, срећан му пут до Остружнице.
Препоручујем 13
Бојана
При том ни у Остружници није могуће искључење из правца Бубањ Потока, већ прво следеће у Сурчину односно Добановцима, што је додатних 35км. Идаље без назнаке на Бубањ потоку, на укључењу.
Препоручујем 8
Прикажи још одговора
Братимир
Решење је једноставно: Поставити полицију и на лицу места наплаћивати дебеле казне - прелазак преко пуне линије. Повући још једну пуну линију па наплаћивати прелазак преко дотичне дупло. Од казни финансирати завршетак обилазнице и остале радове. Тако то раде у ЕУ. Вожња преко пуне линије или чак вожња ауто-путем у супротном смеру редовно се догађају и на западу. Када људи неће да чекају да се рашчисти коловоз после саобраћајне несреће или у време саобраћајних гужви неки лепо користе улаз на ауто-пут као излаз. Таква је природа људи који су положили возачки испит преко везе или купили возачку. Наравно, полиција некада види и казни, а некада не.
darko011
Gospodine, ja evo već 15 godina živim u EU, i verujte svakom građaninu ovde bi bilo jako smešno ponašanje naših ministara i putara, a da ne govorim o skretanju posle 20 km. Sigurno u Srbiji ima mnogo nepoštovanja zakona i pravila ponašanja u saobraćaju, ali država ne može da očekuje da naplati nekome kaznu a da pritom i sama nepoštuje osnovna pravila organizacije saobraćaja. To vam kažem sa skoro 2 miliona pređenih km u za volanom.
Препоручујем 39
Mike Andjelkovic
Била је некад један кафана на Сави, у којој је висила, на зиду, гитара са поруком: 'Кој' уме - нек свира, кој' н'уме - нек не дира'. Тако и са том чувеном Обилазниоцм. Није требало да је почињу они који не умеју да изграде ништа, без одлагања и драма. Све остало, укључујући и дрско понашање возача, само су последице те неумешности. Ко год прилази кроз Београд, идући на југ или север, зна о чему ја овде пишем.
Petar Milic
E Srbi Srbi Sta komentarisati Nista Tesko nama

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља