Недеља, 14.08.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Зашто БАС не прима већину платних картица

На главној аутобуској станици у Београду карте је могуће платити само „дина” картицом, а не и „визом” или „маестром”, јер превозници не желе да поделе трошкове провизије

Због чега на главној Аутобуској станици у Београду карте не могу да се плате картицама, односно могу једино„дина” картицом, алине идругим платним картицама које се више користе, попут „висе” или„маестра” и када је у плану да се омогући плаћање карата и другим платним картицама, а не само „дином”, питали су читаоци редакцију „Потрошача”.

Одговор на ово питање потражили смо на Београдској аутобуској станици (БАС). Ту нам је речено да је главни разлог тај што трошкови банкарских провизија у случају плаћања картицама иду само на терет пословања БАС-а, јерпревозници не желе да рефундирају трошкове банкарске провизије.

– Београдска аутобуска станица обавља делатност пријема и отпреме путника и аутобуса у међумесном и међународном линијском аутобуском саобраћају. На бази важећих законских прописа, од којих истичемо Закон о превозу у друмском саобраћају и Опште услове пословања аутобуских станица, са свим превозницима који користе станичне услуге БАС-а у истоветном тексту су закључени уговори о пружању станичних услуга.Уговором је утврђено да БАС продаје аутобуске карте у име и за рачун превозника, што подразумева да цене услуге превоза путника у јавном саобраћају искључиво утврђује превозник, односно те цене су фиксиране – објашњавају у БАС-у, додајући да је истим уговором утврђена и висина накнаде за услугу продаје аутобуских карата од девет одсто (што је приход БАС-а), а 91одсто оствареног бруто промета од продаје аутобуских карата у уговореним роковима се трансферише превознику.

– Уредбом о одређивању делатности код чијег обављања не постоји обавеза евидентирања промета преко фискалне касе су делатности јавног превоза путника у копненом саобраћају које обављају превозници као и услужне делатности у копненом саобраћају коју обавља БАС је утврђено да не постоји обавеза евидентирања промета преко фискалних каса, што практично значи да су наведене делатности изузете од обавезе наплаћивања својих услуга безготовинским средствима плаћања путем платних картица – наводе у БАС-у.

И поред тога што, како кажу,немају законску обавезу да наплаћујуаутобуске карте безготовинским средствима плаћања,БАС је са својом пословном банком која је у систему „дина” кард закључио уговор о наплати својих услугапутем платних картица.

– Овај трошак искључиво иде на терет пословања БАС-а јерпревозници не желе да рефундирају трошкове банкарске провизије  због наведеног изузећа из закона.Основни разлог због чега БАС није прихватио друге системе из области безготовинског плаћања путем картица је због несхватљиво високог износа провизије које издаваоци платних картица наплаћују преко пословних банака и која се креће у границама од 1,5до шест одсто на укупан бруто износ оствареног промета, односно на укупну цену аутобуске карте – објаснили су у БАС-у, илуструјући то конкретним примером:

- 1.000 динара – цена аутобуске карте за неку релацију;

- 90 динара (девет одсто) – уговорена накнада за продату карту између БАС-а и превозника

- 60 динара (шест одсто) – провизија издаваоца платне картице на укупну вредностаутобуске карте

У БАС-у кажу да би на основу тог примера морали да се одрекну 67 одсто прихода по основу накнаде од продате аутобуске карте.

– То је, пословно гледајући, крајње неприхватљиво – закључују у БАС-у, што значи да све док превозници не прихвате да сносе део банкарских трошкова, већина путника неће моћи карте да плати картицама већ једино готовином.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.