Јастук главу чува
Нови „субару леворг” биће опремљен системом спољних ваздушних јастука запремине 200 литара. У случају налета на пешака систем реагује муњевито и надувава јастуке у облику потковице покривајући критичне делове хаубе, ветробрана и носача крова…
„Субару леворг” први је серијски понудио ту опцију, коју је развио у сарадњи с немачком компанијом ЗФ. Сличан овакав систем пасивне безбедности пешака Волво је 2012. представио у новом моделу В40, али се нудио само као допунска опција а у „леворгу” је у обавезном пакету. Сада се прати ризик налета или контакта с пешаком при првом физичком контакту и у малом делу секунде отвара ваздушни јастук на предњем делу каросерије који га тако штити од тежих повреда главе и тела. Активација ваздушног јастука зависи од брзине аутомобила при судару, односно од јачине ударца возила у „препреку”.
Ово није једини тип спољног ваздушног јастука у ауто-индустрији. Већ споменута немачка фирма ЗФ представила је пре две године бочни спољни ваздушни јастук који штити аутомобил и путнике у њему у случају удара другог возила са стране. Бочни судари спадају међу најопасније саобраћајне незгоде.
Увођење спољних бочних и предњих ваздушних јастука сачувало би бројне животе и помогло да се знатно ублаже повреде путника, тврде стручњаци.
Подели ову вест


Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.