Субота, 18.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Гуме без пумпања

(фото промо)

У плану су гуме које у себи немају ваздух и не могу да се пробуше, не губе облик, не морају да се пумпају и отпорне су на бушење. Иако се шара на њима такође троши као и на обичним гумама, овакав тип гума обезбедиће безбеднију, јефтинију и дуготрајнију вожњу возачима. То тврде стручњаци француске компаније „Мишлен” који раде и истражују прототип нове и револуционарне гуме.

Не од скора него још пре две деценије „Мишлен” је почео да ради на конструкцији „безваздушне” аутомобилске гуме коју је немогуће пробушити, а све је ближа комерцијална реализација ове идеје. „Мишлен” је у склопу пројекта пре неколико година почео серијску производњу „безваздушних” X Tweel гума, али су се оне до сада користиле на косилицама за траву и другим привредним возилима која се крећу малим брзинама, јер су при већим брзинама ове гуме превише бучне због вибрација које стварају.

У међувремену, „Мишлен” се удружио са „Џенерал моторсом” како би започео тестирање УПТИС (Unique Puncture-proof Tire System) гума које је немогуће пробушити, намењених путничким аутомобилима. Ове гуме ће се испитивати на флоти електричних возила „шевролет болт”, а резултати тестова ће помоћи инжењерима у даљем развоју и унапређењу технологије „безваздушних” аутомобилских гума.

Ако све буде текло према плану, ЏМ намерава да од 2024. почне да користи УПТИС гуме на својим путничким аутомобилима. „Безваздушне” аутомобилске гуме имају више предности у односу на конвенционалне пнеуматике, а најважнија је да не могу да се пробуше или да испусте ваздух. Уместо ваздуха под притиском у пнеуматицима ће бити флексибилни гумени композити.

Возачи неће морати да брину о притиску у пнеуматицима и да ли ће се њихов газни слој брже трошити због неодговарајућег притиска ваздуха у гуми. Осим тога, аутомобили више неће имати резервну гуму у гепеку, што ће додатно утицати на смањење броја произведених пнеуматика и самим тим смањити потрошњу енергије и загађење околине које настаје у процесу израде аутомобилских гума.

На отпаду заврши чак 200 милиона гума годишње, а овај број би се значајно смањио увођењем УПТИС гума у употребу, тврде у овом произвођачу.

Више техничких детаља о структури материјала за сада није откривено, јер је то ипак тајна „Мишлена”. Безваздушне гуме монтирају се на обичне фелне и никаква посебна модификација није потребна. Иначе, компанија планира да УПТИС гуме понуди на тржишту 2024. године.

Да ли ће аутомобилска индустрија да прихвати гуме без ваздуха јер је ваздух у много чему савршен материјал за гуму, остаје да се покаже кроз време.

 

Коментари4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Милош
Свако мало неко направи промоцију звану „направили смо гуму без ваздуха“. Ова о којој пишете је била актуелна пре 2 или више година. Вероватно се до тад неко запитао шта буде кад у та пераја уђе блато, вода, снег, бљузгавица, ризла... сва она питања због којих пумпамо гуме још од Гудјира.
Mirko
Na deklaraciji ce sitnim slovima da pise - samo za suvo vreme!
Горан
Најмањи проблем је да се танким слојем гуме, или неким платном затвори са стране и ништа од тога што наводите неће бити проблем.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.