Субота, 23.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Навике за здрав живот

Бићете срећнији сада и убудуће ако успоставите здраве навике, као што је више спавања и управљање стресом
(Фото Пиксабеј)

Сви то интуитивно знамо. Када радимо нешто што је здраво, једноставно се осећамо боље. Један дан здраве исхране повећава нашу посвећеност програму управљања тежином. Рано јутарње пешачење са пријатељима подиже нам расположење и подстиче нас да остваримо успешан, продуктиван дан. Недељно поподне посвећено уживању и опуштању снижава ниво стреса и омогућава нам да „напунимо бетерије” за наредну недељу.

Дакле, ако тражите још један разлог за поподневни тренинг, правите здрав избор када проучавате мени у ресторану или легнете на време, подсетите се да ћете бити срећнији и сада и убудуће ако успоставите здраве навике, саветују стручњаци, а преноси сајт usnews.com.

Покушајте следеће навике да уврстите у своју дневну рутину како бисте били срећнији и побољшали општи квалитет свог живота.

Физичка активност

Физичка активност побољшава расположење и подстиче осећај среће на неколико начина, укључујући повећање производње серотонина, смањење хормона стреса и служи као позитивно одвраћање пажње од многих свакодневних брига. Десет минута физичке активности довољно је да остварите брзо побољшање како физичког тако и менталног здравља. Врста активности није толико важна – сваки сврсисходан покрет је делотворан, али разноликост ће обезбедити заинтересованост и тако ћете избећи досаду.

Не устручавајте се да изађете напоље. Физичка активност на отвореном – која се назива и зелена вежба – може додатно да повећа ваше осећање среће. Вежбање напољу побољшава расположење и самопоштовање и смањује осећај напетости и беса.

Све то спојите са сазнањем да вам редовна физичка активност помаже да дуже живите, имате бољи квалитет живота и побољшате памћење и физичке функције како старите, што је више него довољна мотивација за кретање.

Добро се храните

Добра исхрана, која не значи строгу дијету, ускраћивање или избегавање одређених група намирница, витална је за скоро сваки аспект здравља – укључујући и ментално здравље. Формирање здравих навика у исхрани треба да буде постепено, а можете да их остварите тако што ћете, што је чешће могуће, да се одлучујете за једноставне здраве изборе. То би значило да треба да се усредсредите на конзумирање хране богате хранљивим материјама и да контролишете количину својих порција.

(Фото Пекселс/Cottonbro)

Обуздавајте стрес

Стрес је неизбежан део живота. Оно што није неизбежно јесте да му дозволите да вам уништи срећу. Научите да контролишете и обуздавате стрес уз помоћ промишљених вежби (јога, пилатес, таи чи), медитације, дубоког дисања или хобија који вам доносе мир и радост.

Осим тога, покушајте да предухитрите, а затим избегнете уобичајене стресоре. На пример, ако знате да вам присуствовање неком друштвеном догађају после посла изазива узнемиреност, избегавајте тај догађај или пронађите начин да му приступите на бољи и другачији начин. Треба да научите да заштите себе и да кажете „не” – то је битан елемент очувања ваше среће.

Социјализујте се и дружите се

Осећај заједнице важан је за духовно, емоционално и ментално здравље. Време проведено са пријатељима, породицом и вољенима одличан је начин да напуните батерије и доживите срећу.

Наравно, сви имамо различите потребе, па се дружите колико год желите и на начине који јачају ваш општи осећај добробити.

Спавајте довољно

Опоравак је витални аспект физичког здравља – сваки спортиста ће вам рећи да је одмор неопходан за оптималан учинак – али је неопходан и за ваше ментално здравље. У току сна ваше тело се опоравља од догађаја од претходног дана и припрема за оно што следи. Просечној особи потребно је између шест и осам сати сна дневно.

Нажалост, велика већина нас је хронично неиспавана, што може да има страшне здравствене последице, укључујући гојазност, повећану употребу алкохола и дувана, хормонску неравнотежу и већу учесталост дијабетеса и хипертензије. Недостатак сна такође може да угрози имунолошки систем и да доведе до промена расположења и нестабилног понашања.

Ако је то могуће, покушајте да уведете рутину пре спавања, што ће вам олакшати да брзо заспите и омогућити вам да се одморите онолико колико вам је потребно. Одређено време за одлазак на спавање и буђење важна су навика која може да вам омогући да постигнете одрживији ниво енергије и стабилније расположење. Оно што је битно јесте да се тај ритам одржава седам дана у недељи, јер „надокнађивање” сна викендом заправо неме никаквог ефекта.

Будите захвални

Можда је основни кључ среће у томе да пребројите своје благодети и цените оно што имате, уместо да губите време и енергију на ономе што вам недостаје. Ако се сваки дан присетите и цените неке добре ствари, то може да вам помогне да негујете позитивно размишљање које се преноси на све аспекте вашег живота. Истраживање је показало да су захвални људи често срећнији, здравији и мање под стресом.

(Фото Пекселс/Ketut Subiyanto)

Будите добри према себи

Важно је напоменути да су многе горе наведене навике испреплетене и међусобно се подржавају. На пример, више вежбања може да вам помогне да боље спавате и може да вас инспирише да направите здравији избор хране. Довољно сна може вам обезбеди енергију која вам је потребна да више излазите и уживате у времену са пријатељима и породицом. А дружење са пријатељима може да вам пружи више на чему ћете бити захвални на крају сваког дана.

И на крају – будите добри према себи. Врло мали број људи све ове ствари ради доследно. Зато се потрудите да у свој животни стил укључите што више ових навика које доносе срећу. А онда ослободите све негативне емоције у вези с нечим што мислите да нисте остварили и радујте се малим стварима које сте постигли.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

alisa
Postoji upravljanje stresom. Mozes da ga racionalno smanjis na razumniju meru ili cak da izbegnes stresan dogadjaj. Na primer, postoje ljudi koji odbiju unapredjenje na poslu jer znaju da je taj polozaj previse stresan za njih.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.