Понедељак, 18.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Астероид ударио у Јупитер

(Фото Pixabay)

Највећи гасни гигант у соларном систему, Јупитер, нашао се на путу астероида који га је погодио, наводи се у извештају Европске свемирске агенције (ЕСА).

Јупитер представља најјачу гравитациону силу након Сунца, тако да удари астероида нису неуобичајена појава, преноси Танјуг.

Ипак, овакви догађаји служе како би нас подсетили да, иако Земља није на путу апокалиптичних астероида, технологија за њихово откривање мора напредовати како се не бисмо пробудили једног дана и схватили да је последњи за човечанство.

Јупитер се 13. септембра нашао на удару астероида, а тај догађај су испратили аматерски астронаути.

Они су уочили светли бљесак који је указивао на удар. Иако још увек нема званичне потврде, ово је вероватно осми удар везан за Јупитер којем је сведочио човек, а први је забележен 1994. године када је у центру пажње била комета Шумејкер-Леви 9, која се распала у делове, пренео је Клиx.ба.

Нажалост, нико са Земље није видео експлозије јер су се удари догодили с даље стране Јупитера, али телескоп с Хаваја је фотографисао топлотне потписе сваке локације удара. Свемирски телескоп Хабл је такође забележио „ожиљке” на Јупитеру.

Научници засад нису сигурни колико је често Јупитер на мети тако масивних и брзих објеката који стварају бљесак видљив са Земље, али се сматра да се то догађа врло често, између 20 и 60 пута годишње.

Да је Земља у истој ситуацији, њена површина би могла изгледати знатно другачије.

Но, упркос снажном и огромном гравитацијском пољу Јупитера, неки научници верују да Земља ипак није сигурна од новог удара астероида сличног оном који је узроковао изумирање диносауруса. До оваквих догађаја долази сваких 50 до 60 милиона година.

Америчка свемирска агенија НАСА је дала „зелено светло” за нови свемирски телескоп НЕО Сурвеyор, који је дизајниран да унапреди мрежу одбране планете задужену за откривање космичких тела с потенцијално опасним орбиталним путањама.

Научници сматрају да астероиди обима већег од 137 метара могу узроковати огромну регионалну штету па је стога циљ открити такве астероиде и што је више могуће мањих.

Amaterski astronauti?
I ja bih da mi ti bude hobi, ali mnogo je skup. Kako nabaviti svemirski brod?
Singidunum
Naslov "Jupiter progutao asteroid" bi bio vise pogodan posto je to regularna pojava. "... а тај догађај су испратили аматерски астронаути." Verujem da ne postoje takvi, stoga mislim da su astronomi.
Profesor
Poznato je da je Jupiter čuvar Zemlje i zbog jake gravitacije usisava manja tela koja njenlmu ne šteta dok bi Zemlju zadesilo uništenje. Bolje bi bilo da se astronomi pozabave čuvanjem Zemlje od ovakvih udara nego što traže egzoplanete slične Zemlji do kojih nikada ničim nećemo stići pa ni do dalekog Marsa koji je beznadežan po pitanju života.
Nikola
Profo oba resenja koje pominjete su u domenu naucne fantastike jer nema nacina da se Zemlja zastiti od udara nekog asteroida a evakuaciju na egzoplanete niko ozbiljan ne pominje.
Гусан
"До оваквих догађаја долази сваких 50 до 60 милиона година." хахах каквих будалаштина има по овом интернету, невероватно.
хихи