Среда, 01.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

И Чеси у игри за подмлађивање трамваја

Позив „Шкоди” да учествује на тендерима које ће Београд да распише упутио је Горан Весић, а представници „Шкоде” указали су да је та компанија донела одлуку да до краја 2021. почне производњу трамваја у Крагујевцу
(Фото Д. Јевремовић)

Стари чешки трамваји „кате”, који су прешли неколико деценија, међу најстаријим возилима јавног превоза су на престоничким улицама. Али, управо би трамвајски подмладак из ове земље могао да се ускоро нађе на саобраћајницама уколико, наравно, Чеси буду учествовали на тендеру за набавку трамваја за потребе ГСП-а који се већ дуже најављује. Да би баш чешки „Шкодини” трамваји могли да буду прво трамвајско освежење после КАФ трамваја, купљених у доба градоначелниковања Драгана Ђиласа, може се закључити после јучерашње посете заменика градоначелника Горана Весића „Шкодиној” фабрици.

– У наредних пет година Београд ће купити 80 нових тролејбуса, као и 120 трамваја, тако да ће уз куповину 500 аутобуса на природни гас, од којих се првих сто већ набавља, значити потпуну замену возног парка градског превозника. Позивам „Шкоду” да учествује на тендерима које ће Београд наредних месеци да распише – истакао је Весић, а представници „Шкоде”, како је пренео Беоинфо, указали су да је та компанија донела одлуку да до краја 2021. почне производњу трамваја у Крагујевцу.

Куповина нових трамваја за потребе Београђана и производња ових возила у Србији није јуче први пут најављена. Представници града и државе о томе причају већ дуже. Тако је летос, после посете „Сименсовој” фабрици трамваја у Крагујевцу, такође заменик градоначелника најавио да ће град расписати тендер за куповину трамваја и да ће услов бити да су произведени у Србији. Још тада је Весић рекао да не значи да ће то бити баш „Сименс”, јер и нека друга компанија може да успостави производњу у Србији.
После те најаве, Немања Ненадић из „Транспарентности Србија” нагласио је да према важећим актима у тендерском процесу и документацији не сме постојати услов који предвиђа давање предности компанијама које раде у Србији. Ненадић је летос за наш лист појаснио да већ готово 20 година уназад по закону није могуће да се предност у склопу јавних набавки отворено да домаћим фирмама или роби домаћег порекла.

Али, као и све претходне најаве, Београђани који свакодневно користе јавни превоз и последње најаве на тему куповине трамваја и трола требало би да узму са великом резервом. Јер, у причи о куповини, репарацији и модернизацији трамвајског и тролејбуског парка у претходних пет-шест година најављивана је сарадња не само са Чесима, већ и са Словацима, Белорусима, Русима… Од свега тога, јасно је, до данас није било ништа.

Када је реч о актуелном стању са градским трамвајима, целокупни трамвајски возни парк ГСП „Београд” баш и није за похвалу, нарочито када је реч о навршеним годинама. Најмлађи су свакако КАФ-ови којих је свега 30, а који имају десетак година. Али, зато је око 130 чешких старо између 39 и 44 године, а они који су донација Швајцарске прешли су више од пола века. То је летос потврдио и други човек главног града. Све и да није, грађанима, када уђу у швајцарске и чешке трамваје и када осете њихово тандркање по шинама као дан је јасно колико су они стари.

Коментари5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Kopčanje pozadi
U moje vreme se to zvalo - puvakanje.. Kupićemo toliko trola, tramvaja i e-buseva, ali u narednih 5 godina. I ko će pete godine da se seti šta je bilo prve...Možda će neko da podnese račun? I bilo bi lepo da g. Vesića ne iritirate izjavom da je on drugi čovek Beograda, kada svi znamo da to nije tako.
Budimir
Ja sam za Tramvaj zvani želja , ipaj je to bilo srecno vreme !
Beli
Najbolji tramvaji su iz donacije Svajcarske.
Сава
Одлична прилика! Вратите трамваје у Ниш и забијте глогов колац комунизму да се зна да нису успели!
Ранков
Уз дужно поштовање, али тандркање по шинама нема превише везе са старошћу, већ са одржавањем подвозја. Рецимо, далеко млађи шпански трамваји по раскрсницама тандрчу као да ће се раставити и кренути различитим правцима. Уз то, шпански трамваји имају сијасет других проблема - од тога што су претрпани седиштима, преко недостатка шибера нормалних димензија, па до тога да се изузетно споро крећу и дуго задржавају у станицама и што је посебно апсурдно - успоравају ионако спор трамвајски саобраћај.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.