Суботички информатичари у Дубаију представили паметне куће
Суботица – За „Експо 2020” у Дубаију се не може рећи да је сајам у оном класичном смислу како ми то подразумевамо. То је огроман простор на коме су домаћини за ову прилику изградили посебан град, како би омогућили да се 192 земље света представе. Овако боравак у Дубаију на изложби „Експо 2020” за „Политику” описује Владимир Чочовић, маркетинг менаџер информатичке компаније „Студио пресент” из Суботице. Управо се вратио из Емирата где су информатичари отпутовали у организацији Привредне коморе Србије како би у оквиру Недеље урбанизма и руралног развоја представили сво пројекат „Pierre – smart building solution” (Пјер ‒ смарт билдинг солушен). „Били смо део делегације Србије, уз обезбеђену посету догађајима који су у складу са нашим интересовањима”, каже Чочовић.
Шта је оно што су суботички информатичари имали да понуде најбољим представницима других држава? Владимир Чочовић објашњава да су носили производ назван „Смарт Пјер” који је решење за „паметне зграде”, односно објекте, било да су у питању приватне куће, комплекси било јавне зграде, а који све функције објекта аутоматизује и прилагођава потребама корисника.
„Управљате станом или кућом, са грејањем, хлађењем, светлом, приступом простору, интерфоном, алармима, безбедношћу, и све то интегрисано у једну апликацију. Наравно, нешто слично постоји у свету, али нас издваја фокусираност и окренутост ка кориснику. Ми смо се усредсредили на искуство коришћења саме апликације”, каже Чочовић.
„У Србији не постоји развијен домаћи производ када су у питању паметне зграде и куће, махом су то прилагођена инострана решења. Ми смо поносни што смо једини развили овакав производ”, додаје Чочовић. Предност је што се читава комуникација између куће и њеног власника одвија преко мобилног телефона или паметних сатова, а корисник може сам да прилагоди сценарио по којем ће се одвијати та комуникација.
Једна од илустрација како „Смарт Пјер” функционише јесте и пример интерфона: код уобичајеног власник мора отићи до уређаја да види ко му звони на вратима. Код овог иновативног решења може да одговори на звоно интерфона иако се ни не налази у објекту, а то све преко апликације на мобилном телефону.
У Дубаију су остварили велики број директних контаката које сада настављају да развијају, каже Чочовић. „Успех на „Експу” зависи од оног ко се тамо представља и његовог активног приступа. Ми смо ишли са жељом да се фокусирамо на Блиски исток и успоставимо контакт са једним од највећих градитеља у Дубаију. Успели смо, јер смо разговарали са представником ЕМАРА, њихове највеће грађевинске фирме, који је одмах видео употребљивост и могућност примене нашег решења”, каче Чочовић.
Паралелно са представницима домаћина, успоставили су контакте и са заинтересованим фирмама из Словеније, Словачке, Шведске, Казахстана. Чочовић наводи да су добили позив да учествују на догађају који је организовала америчка влада, а био је посвећен теми развијања паметних градова.
‒ Кроз активности на „Експо 2020” видели смо да је оно са чим смо дошли људима јако допадљиво, и одмах схватају употребљивост и могућност примене. С друге стране, треба рећи и да на „Експо 2020” није све окренуто пословању већ је то и шанса да се заинтригирају и привуку људи. Од контаката које смо остварили имамо велика очекивања”, каже Владимир Чочовић.
Подели ову вест


Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.