Субота, 22.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Европа се припрема за путовања после пандемије

Суд правде ЕУ прошле недеље пресудио да путници којима је лет померен за више од сат времена имају право на одштету јер се и то сматра отказаним поласком
(Фото Pixabay)

Путници у Европи имају право на одштету не само у случају када је њихов лет отказан већ и ако је померен за више од сат времена, пресудио је прошле недеље највиши суд Европске уније. Наиме, Суд правде ЕУ закључио је да се лет сматра отказаним ако је померен за више од сат времена. Судије су у образложењу пресуде навеле да би путници тада могли да претрпе исти степен непријатности као и у случају отказивања лета јер морају да прилагоде своје планове, па чак и да потенцијално пропусте лет.

Иначе, према досадашњим правилима ЕУ, путници могу да захтевају одштету ако су њихови летови отказани мање од 14 дана пре поласка или касне више од три сата, или пак ако им је одбијено укрцавање због пребукираности. Компензација, која се креће од 250 до 600 евра, зависи од удаљености лета, с могућим смањењем од 50 одсто ако авио-компанија унапред понуди преусмеравање путника тако да закасне само неколико сати.

Ово је само једна од промена које су у последње две године донете у корист европских потрошача. Од када је велики број путника почетком пандемије остао без новца од отказаних летова, ЕУ на све начине покушава да поврати њихово поверење. Зато све чешће подсећају на права путника не само у авио-саобраћају него и другим видовима путничког транспорта.

Ако, на пример, касни воз или ће на крајње одредиште стићи са закашњењем од сат времена, путници имају право да откажу путовање и затраже хитну надокнаду новца, а уколико се за то одлуче, превозник је дужан да им обезбеди повратак до првобитног места поласка, чим се за то створе услови. Уколико одлуче да наставе путовање, опет имају право на накнаду у износу од 25 одсто цене карте ако воз касни од 60 до 119 минута, а у случају да не стиже у року од 120 минута, накнада износи половину те цене. Та надокнада се плаћа најкасније месец дана од подношења захтева.

Због кашњења од сат времена чак и на железници превозник је дужан да путницима обезбеди храну и пиће у зависности од времена чекања, па чак и смештај ако има потребе за тим 

Новац није једино право које путници у овом случају остварују. Због кашњења од сат времена превозник је дужан да им обезбеди храну и пиће у зависности од времена чекања, па чак и смештај ако има потребе за тим. Иначе, сва ова права не важе у случају да до кашњења није дошло грешком превозника или је путник о томе био обавештен пре куповине карте, наводе у европским потрошачким организацијама.

Када је реч о пртљагу, уколико се он изгуби или оштети током путовања, могуће је добити одштету која износи највише 1.300 евра по комаду, уколико путници могу да докажу вредност садржаја пртљага или 330 евра уколико немају доказе о томе шта су имали у коферу. Иначе, путници који током путовања железницом претрпе телесне повреде због незгоде за коју је одговоран превозник такође имају право на надокнаду у складу с повредама. Када је реч о начину на који се подносе рекламације, ни у земљама ЕУ изгледа да то није баш лако. Захтеви за надокнаду штете због кашњења воза путници првенствено подносе превознику од ког су купили карту. Захтев подносе уз посебан образац или писано, а уз рекламацију се прилажу оригиналне карте, резервације, доплате и потврда о кашњењу. Уколико превозник не одговори или путници нису задовољни његовим одговором, могу се обратити надлежном контролном телу, а то су углавном потрошачке организације или посебна удружења која су специјализована за заштиту потрошача у саобраћају. 

Коментари8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

mile
I na zapadu ima mnogo više raznih vrsta prevara.
Petar
Razlika u odnosu na nas.Kod nas ni posle osam godina tuzilastvo ne reaguje na prevaru turisticke agencije.Zamislite takvu drzavu koja ponizava sopstvene gradjane.Gde ne postoji nikakva sankcija za to.Tako mi zivimo,bez zastite sopstvene drzave.
mile
Turističke i druge razne prevare ima i na zapadu .
Jovgan
Posle pandemije ? A to ce niti kada ?
Киза
Бил Гејтс каже од априла следеће године. Само кажем..
dusan1
Sve je to kapitalistička koncepcija ekonomije i zarade preko tuđih leđa. Znači da osiguravajuće kuće i bankari treba da zarađuju na nesreći i putnika i prevoznika tako što će naplaćivati veća osiguranja svima. I naravno država koja će na te 'usluge' prizivanja đavola naplaćivati PDV !
Dušan
Ne postoji PDV u osiguranju, već porez na premije osiguranja.
slobodan
Kako drugacije postici da ljudi shvate da za dosadasnji nacin zivota vise nema ni resursa ni energije. Ako im to kazete direktno, izbice haos, pa samim tim jedan vid diktature ce biti neophodan. Mnogi vec shvataju da ovo vise nema veze sa kovidom. Kakvi god novi sojevi da dolaze, Zapadna Evropa ce biti epicentar.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.