Уторак, 17.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Најтраженије боје аутомобила у 2021.

(Фото Pixabay)

Избор боје аутомобила је лична ствар, неким купцима важна и зависи од много елемената. Неки возачи бирају оне боје које су одраз њихове личности и карактера. Постоје возачи који бирају боју аутомобила по томе која је боја модерна, а има и оних који немају времена и хоће аутомобил одмах, не желе да чекају да им продавац испоручи боју по њиховој жељи. Доста тражених боја се додатно плаћа што је још једна од битних околности. Има и оних који сматрају да се светле боје боље уочавају у саобраћају, што је важан фактор безбедности, до оних који сматрају да се неке боје мање прљају, или бар мање се то уочава него код других.

Америчка фирма Аксалта, један од водећих добављача боја за аутомобилску индустрију, од 1953. сваке године истражује које су боје аутомобила најтраженије, а сада је Аксалта објавила листу за 2021. У целом свету бела је и даље доминантна, делом зато што та боја, зна се, одбија сунчеву топлоту, а и што за њу није потребна посебна доплата. Према Аксалти, 35 одсто аутомобила продатих 2021. било је бело, односно 21 одсто основно бело и 14 одсто бисерно бело. За њом следе црна, тамно сива и сребрно сива. Плава боја се повезује с електричним аутомобилима и њена продаја је нагло порасла. Плава расте 1 до 8 одсто широм света, а њена популарност сада надмашује сребрно сиву у Северној Америци, Африци, Јапану, Јужној Кореји и Европи.

Топ листа изгледа овако: бела (35 одсто), црна (19), тамно сива (19), сребрно сива (9), плава (8), црвена (5), смеђа/беж (3), зелена (1 ), жута/златна (1)

На нашем континенту, тамно сива боја је победила белу и на првом је месту. Ове две боје су имале удео од 25 одсто у 2020., сада тамно сива чини 27 а бела 23 одсто.

Последњих неколико година у Великој Британији, према анкети часописа Топ Гир, најпродаванији су аутомобили сиве боје. Чак четвртина проданих возила била је ове боје. Црна и бела боја заузеле су друго и треће мјесто, а чак 60 посто аутомобила продато је у ове три боје које су прве на листи. На четвртом месту нашли су се аутомобили плаве боје.

(Фејсбук/принтскрин)

Ипак, за то што доминирају монохроматске боје нису заслужни само купци, него и произвођачи аутомобила, који често не дају много избора. На пример, БМВ серије 7 доступан је у 12 боја – од којих је девет варијација беле, сиве и црне боје.

Од самих почетака ауто-индустрије до данашњих дана није престао да се проучава однос боје аутомобила и купаца.

Бројне студије повезале су одређене боје возила са одређеним типовима људи.

Тако, тамнозелена боја аута говори да је власник добро избалансиран, поверљив и традиционалан, док светлозелена значи да се добро носи са стресним ситуацијама. Власнике аутомобила беле боје је тешко задовољити. То су обично људи који воле да ствари буду врло чисте и директне.

Власници сребрних аутомобила поручују да су окренути будућности, престижу и елеганцији. Сребрна боја власницима таквих возила даје осећај да њихов љубимац вреди више.

Власници жутих аутомобила шаљу поруку да су разиграни и пуни смисла за хумор. Такве особе обично су младе у срцу без обзира на године.

Браон боја означава снагу, уникатност и повезаност са природом. Возачи аутомобила ове боје често захтевају и елегантност. Уметничка и комплексна личност – то су одлике наранџасте боје. Власници аутомобила светлијих нијанси плаве боје шаљу поруку да су мирни, верни и искрени, док тамније нијансе гарантују поверење и ауторитет. Неутрална и практична – основне су карактеристике сиве боје, а власници сивих возила често су врло прагматични.

Сензуална, динамична и отворена – основне су карактеристике црвене боје, а власници црвених возила не сраме се чињенице да привлаче пажњу. Снага, елеганција и класика – одлике су црне боје, а власници црних возила често су особе којима је тешко манипулисати, закључак је тих истраживања.

 

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Zoran
Gledamo neke placeve u Alabami i Amer kaze: Vidis ovaj ulaz....tamo je jedan bogatas, ima 5 istih Lambordjoinija, samo razlicite boje.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.