Понедељак, 26.09.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Пуштена у саобраћај брза пруга Београд - Нови Сад

У првом возу на тој релацији названим „Соко” били су председник Србије Александар Вучић, премијер Мађарске Виктор Орбан и чланови Владе Србије
Вучић и Орбан у возу (Фото Танјуг)

Пруга Београд - Нови Сад, у оквиру међународне пруге Београд - Будимпешта, данас је пуштена у саобраћај, а у првом брзом возу на тој релацији названим „Соко” били су председник Србије Александар Вучић, премијер Мађарске Виктор Орбан и чланови Владе Србије.

Изградња деонице пруге од Београда до Новог Сада почела је крајем 2017. године, за возове брзине 200 километара на сат, а коштала је око 935 милиона долара.

Редован путнички саобраћај на прузи Београд - Нови Сад, дугој 74,9 километра, почеће сутра, а карта у промотивном периоду коштаће у једном правцу 300 динара, док деца до седам година неће плаћати превоз, преноси Бета.

Деоница Београд - Центар - Стара Пазова, од 34,5 километара, грађена је из кредита кинеске Ексим банке, а вредност уговора била је 350,1 милион долара. Извођач радова је био кинески конзорцијум „Чајна реилвеј интернешенел” и „Чајна комјуникејшенс констракшн компани”.

(Фото Танјуг)

На деоници Стара Пазова - Нови Сад, у дужини од 40,4 километра, радове је изводила руска компанија „РЖД Интернешенел”, а укупна

Прва вожња трајала 33 минута
Брзи воз „Соко” са председником Србије Александром Вучићем, премијером Мађарске Виктором Орбаном и представницима медија и другим гостима, стигао је у Нови Сад за за пола сата.Воз је кренуо у 11.20 сати и стигао у железничку станицу Нови Сад у 11.53.

вредност тог пројекта је 585,5 милиона долара. Финансирање је обезбеђено из руског кредита за модернизацију српских железница.

На брзој прузи путнике ће превозити старији тип електромоторне гарнитуре, као и две нове „Штадлерове” дабл-декер гарнитуре са 314 места.

Пуна цена повратне карте, како је раније најављивано, требало би да буде 1.600 динара, а у једном правцу 1.000 динара.

Сваког дана ће бити 18 полазака из оба града, први у 05.25 из Београда, односно у 05.28 из Новог Сада. Последњи воз ће кретати у 22.02 из Новог Сада, а у 22.20 са станице Београд-Центар, односно из Прокопа.

(Фото Танјуг)

Саобраћаће три врсте возова: „Интерсити”, „Регио-експрес” и „Регио” који ће се разликовати по броју станица на којима ће стајати, а тиме и по трајању путовања између два града.

„Интерсити возови” ће бити најбржи и стизаће на одредиште за 36 минута, пошто ће имати само једну међустаницу, на Новом Београду.

Путовање „Регио-експресом” трајаће 49 минута, а воз ће се заустављати на седам међустаница: Нови Београд, Батајница, Нова Пазова, Стара Пазова, Инђија, Бешка, Сремски Карловци.

Најспорији ће бити „Регио возови” који ће путовати 55 до 57 минута, а стајаће на 11 међустаница: Нови Београд, Тошин Бунар, Земун, Земун Поље, Батајница, Нова Пазова, Стара Пазова, Инђија, Бешка, Сремски Карловци и Петроварадин.

(Фото Танјуг)

Највећу брзину од 200 километара на сат возови ће развијати на делу од станице Батајница до распутнице Карловачки Виногради, у дужини од 41,4 километара.

За радове на трећој деоници брзе пруге од Новог Сада до граничног прелаза Келебија са Мађарском, у дужни од 108,2 километара, који су већ почели новембра прошле године, средства су обезбеђена из кинеског кредита, а требало би да буду завршени за три године. Изградња ће коштати 1,2 милијарде долара.

Изградња пруге Београд - Будимпешта укупно ће коштати око четири милијарде евра.

То један од првих пројеката у оквиру кинеске глобалне иницијативе „Појас и пут”, договорен као заједнички пројекат Кине, Србије и Мађарске.

Пруга Београд - Нови Сад је због реконструкције била затворена од фебруара 2019. године.

Вучић: Ово је за нас историја

(Фото Танјуг)

Председник Србије Александар Вучић прокоментарисао је током вожње брзим возом којом је отворена брза пруга Београд - Нови Сад, да не може да сакрије радост што је Србија добила прву брзу пругу.

„За ово живите, ово је за нас историја”, додао је Вучић.

Вучић је истакао да ће та пруга бити и симбол пријатељства и сарадње Србије и Мађарске.

„Виктор Орбан је рекао да је ово нова ера за нас, и заиста јесте. Стижемо до Новог Сада за 33 минута”, рекао је Вучић, преноси Танјуг.

Додао је да ће пруга додатно зближити Србе и Мађаре, као и да ће када буде готова цела пруга до Мађарске, моћи из Београда да се стигне тамо за само два сата и 40 минута.

„Ово је невероватно, пруга ће пуно да значи за посао, биће веза између јужне и централне Европе”, рекао је Вучић и захвалио премијеру Мађарске Орбану који је констатовао да Србија и Мађарска сада имају много бољу сарадњу и да само сарадњом између држава може да се успе у будућности, пренео је Танјуг.

Грађани у Новом Саду очекују долазак воза на станицу (Фото Танјуг)

„Ваш председник и ја смо уложили много труда протеклих година да бисмо изградили пријатељство две земље, то је потпуно нови приступ. Убедили смо већину Срба и Мађара како да идемо напред и ка будућности. Добио сам доброг партнера, сретао сам многе људе који само говоре а ништа не раде. Вучић је одлучан и прецизан и захвалан сам вашем председнику”, рекао је Орбан новинарима.

Радост због отварања пруге са новинарима је поделила и Ана Брнабић речима да смо раније брзу пругу могли само да сањамо.

„Причамо колико је данас Србија другачија земља, и ићи ћемо брзим возом у будућности и до Ниша и Прешева. Србија је сада друга земља и како каже министар Момировић, Србија је сада Западна Европа”, рекла је премијерка.

Коментари29
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Киза
11.100€ метар пруге?! Па да је граде преко Хималаја не би толико коштала, а не у Војводини равној ко тепсија! Можда су шине од хром-ванадијума, а клинови од титанијума па отуд ова цена? А и зар се ту у ствари не ради само о реконструкцији постојеће трасе? Само питам...
Deka
Pozitivno ok, sta je sa ostatkom zeleznice u stbiji?????
Nenad
Ko natjera ovoliki narod da se okupi u Novom Sadu? Ovo kao iz vremena Josipa Broza kada su nas tjerali iz skola da ga idemo docekivati i bacati cvjece.
Mile
Pusten u sobracaj i prvog dana kasnio 3 minuta jer je receno da ce stici za 30 a stigao 33
Karanfilka
Drugosrbijanci, ne vredi vam, ovaj voz je ipak super vest.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.