Пасарела на Ади тек средином лета
Ни мањег пројекта, ни већег кашњења, могао би да буде слоган пешачког моста између шопинг-центра „Ада мол” и Аде Циганлије који, иако завршен, неће бити отворен пре августа. Скоро у исто време, само претпрошле године, пасарела од 100 метара, чија је градња почела у мају 2020, требало је да буде проходна. Тај рок завршетка пројекта с првобитних 120 дана растегнуће се на крају на две године, ако ни овог лета не буде додатних хладних тушева који ће поново пролонгирати отварање. Оно је из бројних разлога померано у претходном периоду – првобитни пројекат морао је да се мења због водоводних и канализационих цеви које нису биле уцртане у катастар подземних инсталација, потом су корона, снег и киша успорили градњу, а онда је цео посао папиролошки морао да се врати на почетак. Донатор који је граду поклонио пасарелу, односно инвеститор „ГТЦ Србија”, затражио је измену техничке документације због урбанистичке зачкољице и још чека на издавање измењене грађевинске дозволе.
– Када смо у мају прошле године завршили објекат и ушли у процедуру за употребну дозволу, сазнали смо да се бројеви катастарских парцела у првобитној грађевинској дозволи не слажу с постојећим јер их је град у међувремену променио а да нас није обавестио. Зато нам је тражена допуна грађевинске дозволе за коју верујемо да ћемо је добити ускоро. Потом следи технички пријем објекта и издавање употребне дозволе. Верујем да ће пасарела за два-три месеца бити у функцији – каже Пеђа Петронијевић, директор „ГТЦ Србија”.
Градња моста преко саобраћајно оптерећене Радничке улице најављена је 2017. године, када је постављен камен темељац за први шопинг-центар на Чукарици „Ада мол”, који је отворен у мају 2019.
Вредност пасареле је 1,1 милион евра без ПДВ-а.
Планови о безбеднијем прелазу преко Радничке улице
Идеја о пешачкој пасарели која би повезала Чукаричку падину са Адом Циганлијом није од јуче, нити је изум приватног инвеститора којем, истина, јесте пошло за руком да је и сагради. Град је пре десетак година имао наум да на тај начин омогући бржи и безбеднији прелаз за пешаке преко Радничке улице, али га није реализовао. Пешачки мост појавио се 2017. године и у победничком решењу архитектонског конкурса за уређење ширег подручја Хиподрома, које обухвата и стару шећерану и локацију бившег „Југопетрола” у Радничкој улици. Победнички трочлани тим архитеката предвидео је пасарелу изнад Радничке улице којом би пешаци са Аде Циганлије могли да уђу у комплекс старе шећерене – планиран као будући музеј индустрије.
Подели ову вест





Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.